Turussa soitto hätäkeskukseen lumen vuoksi
Joku oli soittanut Turussa hätäkeskukseen, koska naapuri oli kolannut hänen pihalleen hieman lunta. Ottamatta kantaa tähän varsinaiseen tekoon, on pakko kommentoida poliisin tapaa kertoa asia julkisuuteen. Ylikomisario kertoo asian twitterissä ja hieman vähättelevään tapaan kommentoi mm. "karmeaa". Onhan tämä tietysti asiana vähäinen ja ehkä jopa hieman huvittava, kun naapuri saa riidan aikaan tällaisestakin. Mutta onko tosiaan niin, että poliisin on sopivaa twitterissä hehkutella tällaisilla, työnsä kautta tietoon tulleilla asioilla tykkäysten toivossa? Mikä järki tämänkin asian julki tuomisessa oli? Lienee mahdollista, että mikäli asioin jonkun henkilökohtaisen asiani vuoksi tämän ylikomisarion kanssa, on vaara, että kohta siitä kerrotaan twitterissä. Ilman nimiä toivottavasti, mutta kuitenkin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Itse hämmästelin sitä, miten tämä asia oli hätäkeskuksesta "laitettu eteenpäin". Siis ihan oikeasti, mitä varten se on edes välitetty eteenpäin?
Hyvä jos sieltä ambulanssia saa jos soittaa, mutta lumiasia laitetaan eteenpäin. Minkälainen ihminen sinne on oikein soittanut, miten se on saanut asiansa läpi niin, että asia on ylipäätään laitettu eteenpäin?
Taitaa olla joku isompikin herra, joka osaa suullisen ulosannin.. voin kuvitella, että jos minä olisin soittanut vastaavanlaisesta asiasta, ei asiaa olisi todellakaan laitettu mihinkään eteenpäin käsiteltäväksi.
Eräänä iltayönä soitin 112 kun tyhjillään olevan naapuritalon pihalla väläyteltiin taskulamppua, välkyttely taukosi kun meni ulos, kun palasin sisään jatkui jonkun ajan päästä.
Mihin minun olisi pitänyt soittaa jollei 112?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja miten pihalla mammat taas on.
Se häke ei ole mikään yleinen valtion puhelinvaihde. Sinne soitetaan, kun on hätätilanne. Jos haluat ilmoittaa rikoksen, käytä nettilomaketta tai mene poliisiasemalle. Teidän aasien takia oikeasti vaarantuu ihmishenkiä, kun ruuhkautatte häken turhalla paskanjauhannalla.
Kyllä. Sinne soitetaan kun on kyse akuutista rikostilanteesta. Sinänsä ei tarvitse olla hengenhätäkään.
Mutta nyt ei ollut edes siitä kyse. Vaan kyse oli siitä, että kun joku nyt oli kuitenkin toiminut noin (soittanut häkeen, HUOM! Emme tiedä kuka, millainen ihminen, mitkä olosuhteet....) niin onko oikein nöyryyttää ja pilkata poliisin ja toimittajan toimesta. Ottaen huomioon, että hänelle on mahdollisesti muutenkin tehty kiusanteko (jos siis pitää paikkansa, että naapuri oli syyllinen).
Onko tällainen oikein? Mitä poliisi tällä nyt viestii kansalle? Aika sikamaista touhua minusta.
Hyvin kirjoitettu. Asiatonta huomionhakua valtion virkamieheltä. Veronmaksajan pilkkaamista kun asian olisi voinut hoitaa asiallisesti, jos ammattitaito olisi siihen riittänyt.
Pitäisi ylikomisarion pyytää julkisesti anteeksi, mutta tuskinpa ymmärtää olla niin fiksu.
Mutta jos on vaikka masentunut, eikä jaksa haravoida lehtiä pihaltaan ja ne lentää sitten naapurin pihalle. Onko sekin sitten rikosilmoituksen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hämmästelin sitä, miten tämä asia oli hätäkeskuksesta "laitettu eteenpäin". Siis ihan oikeasti, mitä varten se on edes välitetty eteenpäin?
Hyvä jos sieltä ambulanssia saa jos soittaa, mutta lumiasia laitetaan eteenpäin. Minkälainen ihminen sinne on oikein soittanut, miten se on saanut asiansa läpi niin, että asia on ylipäätään laitettu eteenpäin?
Taitaa olla joku isompikin herra, joka osaa suullisen ulosannin.. voin kuvitella, että jos minä olisin soittanut vastaavanlaisesta asiasta, ei asiaa olisi todellakaan laitettu mihinkään eteenpäin käsiteltäväksi.
Eräänä iltayönä soitin 112 kun tyhjillään olevan naapuritalon pihalla väläyteltiin taskulamppua, välkyttely taukosi kun meni ulos, kun palasin sisään jatkui jonkun ajan päästä.
Mihin minun olisi pitänyt soittaa jollei 112?
Soititko niille naapureille?
tälläkin palstalla sanottiin että kyllä poliisin pitää alkaa töihin,kun jollain lomaromanssin takia alkanut raskaus ja halus löytää kundin.
Ja moni oli tuota mieltä, että interpol heti etsimään yms.
Minä pääsen molempiin, mutta on kymmeniä tuhansia jotka evät pääse nettiin ja poliisiasema saattaa olla jopa 100 km päässä, ja jos autoa ei ole, eikä julkiset kulje niin ongelmia tulee.