Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkona -17 astetta, menisitkö taaperon kanssa ulos vai keksisitkö sisällä jotain kivaa puuhaa?

Vierailija
14.01.2021 |

Jokaisessa perheessä toimitaan eri tavalla, miten teillä?

Itse aattelen, että tuo pakkasmäärä on aivan liian paljon meidän 1,5v taaperolle. Vaikka kuinka pukisi lämpimästi päälle, naama olisi jäässä.

Vaikka muuten ulkoillaankin päivittäin, täytyy jäädä tänään sisälle ja keksiä tällä säällä jotain mukavaa puuhaa täällä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelle!

-40 menin itsekin kouluun normaalisti. 5 km kävellen.

Etsi paikka invallesi laitoksesta. 

En tiedä, oliko sama talvi, mutta minulla jäi lopullinen vaurio -40 asteessa kouluun kävelystä. Tänäänkin taas kihelmöi, kun ulkoilin pitempään.

Eivätkä nuo sinunkaan juttusi toimi suoranaisena mainoksena pakkasessa kävelyn hyvistä vaikutuksista.

Vierailija
62/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei todellakaan mene rikki, vaikka ei kävisi joka päivä ulkona. Ymmärrän, että jotkut tykkää ulkoilla säällä kuin säällä - minä en, ja tappokeleillä taaperon kanssa keksittiin kivoja juttuja sisällä. Nyt lapsi on reipas, liikunnallinen koululainen, joka viihtyy paljon ulkona kavereiden kanssa. Ihan kunnon ihmisiä siis kasvaa ilman pakkoulkoiluakin 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin! Tuolla "ulkoilemme joka päivä" yritetään olla jotenkin parempia ja aktiivisempia ihmisiä. Sellaisia, mitä tämä yhteiskunta VAATII. (Huom, ei arvosta, vaan vaatii!). Itse haluan opettaa lapselle armollisuutta ja sitä, että jos tänään ei ulkoilu huvita, niin tehdään jotain muuta. 

Vierailija
64/64 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaan nyt vielä se, että kasvoihin ei sitten pidä vetää mitään rasvaa ennen ulkoilua! Se kyllä vähentää kylmän viiman tunnetta, mutta samalla viilentää ihoa useilla asteilla. Rasvattu iho siis paleltuu herkemmin ja nopeammin. Kasvoja ei kannata edes pestä aamulla, vaan pitää niin kuivana kuin mahdollista. Ja tietty huolehtia, että kuola tai räkä pyyhitään mahdollisimman nopeasti.

Kosteusvoiteet sitten illalla kun ulkoilut on takana, jos tarvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän