Inhottavin sinulle tehty hoitotoimenpide?
Kommentit (213)
Suonien poltto ”kolvilla” kurkusta. Se oman lihan käry ym 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaavinta kun abortti epäonnistui...
Sörkittiin ja kaavittiin ilman puudutusta, koska minulle sanottiin että ei tekis kipeää, kun kuulemma nopea juttu... sitten heille selvisi että ei olekkaan ihan nopea juttu, ja huusin kivusta ja minua puristettiin pysymään paikallaan.Voiko näin oikeasti tapahtua? 😔
Kyllä. Sivistysmaissa kaavinnat ja mahalaukun tähystykset tehdään humautuksessa/nukutuksessa. Ja syystä.
Suosittelen näitä toimenpiteitä varten menemistä yksityiselle, jossa voitte parilla satasella saada humautuksen toimenpiteen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaudenhampaan poisto peräsuolen kautta. En nimittäin uskaltanut avata suutani, kun pelkäsin hammaslääkäriä niin paljon.
Oliko Porvoon hammaslääkärisasemalla?
En ollut, mutta isoisäni isä oli Porvoosta. Lisäksi inttiaikana tunsin yhden porvoolaisen.
Gastroskopia oli vain äärettömän epämiellyttävä, ei kivulias. Mulla on voimakas oksennusrefleksi, ja tuntui, että tukehdun, kun ihan koko ajan oksetti. Jos katetri oli ihan paikallaan, pystyin olemaan, mutta heti kun se liikahti vähänkin tuossa kurkussa, tuli yökkiminen. Tämä on tehty mulle pari kertaa.
Sen sijaan kolonoskopia ei tuntunut miltään, sekin tehty kahdesti. Sain rauhoittavan pillerin puolisen tuntia ennen tutkimusta ja taisin olla ihan pöllyssä, kun kuitenkin olin mielestäni ihan hereillä, mutta melkein heti kun se katetri laitettiin, se samalla jo vedettiin pois ja sanottiin, että selvä, nyt se on tehty. Ihmettelin, että ei kai, kun vasta alettiin. No oli kuitenkin tehty kunnon tutkimus.
Tuo hermoratatutkimuskaan ei minusta ollut kovin paha, muutamassa kohdassa tuntui vähän ilkeältä, mutta ei se nyt mikään kauhea kokemus ollut. Jotkut pelotteli etukäteen, että kamalin kipu mitä on kokeneet. Lääkärikin sanoi, että tämä on kivulias, mutta koita kestää.
Pahin kipu on varmasti ollut lapsena kun hampaita porattiin ilman puudutusta, 60-luvulla.
Minulle on myös lapsettomuushoitojen yhteydessä tehty munasolujen keräys, ja sitä sanoisin myös yhdeksi viheliäisimmäksi kivuksi, mitä olen kokenut. Joillekin kuulemma se ei ole yhtään mitään, mutta minä olin joka kerta kuin olisi mahaan potkittu rautasaappailla. Tehtiin vielä useampaan kertaan, joten osasin kerta kerralta pelätä ja jännittää aina enemmän.
Selkäydinpuudutus on myös inhottava, ei välttämättä kivulias, mutta inhottava. Pelottaa vielä, kun ollaan niin aralla alueella, että jos tapahtuukin joku virhe, ja halvaannun. Ja joka kerta sitten, kun toimenpide on tehty, niin ajattelee kauhuissaan, että mitä jos en tästä selviäkään ja jään tällaiseksi tunnottomaksi, tai sairaalaan syttyy tulipalo, enkä pääse liikkumaan tms. Ajatuskauhukuvia. Muutaman kerran olen tähänkin toimenpiteeseen joutunut.
-Nielussa olleen paiseen avaaminen on ollut kaikista kivuliain toimenpide. Se kipu oli sietämätöntä.
-Kaksi kertaa on otettu luuydinnäyte, ensimmäinen rintalastan alueelta ja toinen lonkkaluusta. Kipeää otti kummallakin kerralla, mutta sen kivun pystyi kyllä kestämään.
-Munuaisbiopsiassa puuduttaminen sattui mutta muuten toimenpide oli kivuton.
-Kanyylin laittaminen käsivarteen joskus enemmän kivuliasta, joskus vähemmän, riippuu siitä kuinka taitava pistäjä on ja millainen verisuoni on mihin kanyyli pistetään. Joskus voidaan joutua pistämään useampia kertoja ennenkuin löytyy sopiva suoni.
Sydämen tähystys ruokatorven kautta
Vierailija kirjoitti:
Peukalon pään kokoisen polyypin poisto peräaukon suulta vastaanotolla. Lääkäri tökkäsi puudutuspiikin peräukon suulle, otti skalpellin ja veti polyypin juuresta poikki. Kirpaisi.
No hyi s--tana kenelle edes tulee tällaisia polyyppeja ja mitä ihmettä ja hittoa ihmiset teillä on jotain mustekaloja persee....ssä. :P--
Mitä hyi. Miksi ihmiset te hankitte jotain lonkeroita systeemeihinne. Yäkkks.
Kauheita kokemuksia teillä muilla ollut, hui! D:
Itselle kaikista ikävin on ollut kanyyli ranteeseen, kun sitä ei saanut kämmenselkään, voi jestas sitä viiltävää kipua, minkä koin. Papakoe sen sijaan oli täysin kivuton (olen kuullut, että joillekin kauhea kokemus) mutta eihän se ihan mukavakaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole paljon hoidettavana ollut, mutta kolmen synnytyksen jälkeen on muutama tikki pitänyt laittaa alaosastoon. Ja on se aivan käsittämätöntä, että sellaista puudutusta ei ole keksitty, että sen kivuttomaksi toimenpiteeksi saisi. Sattui ihan helevetisti, suihkeet ja piikit eivät auttaneet ollenkaan. Kovin kipuherkkä en ole, synnytyksetkin meni ilman mitään puudutuksia.
On keksitty. On ehkä turha kuitenkaan muutaman tikin vuoksi alkaa sellaisia puudutuksia käyttöön ottamaan.
Taidat olla lääkäri, mies ja sadisti.
Varmaan loop-hoito, mikä on tehty kahdesti. Ei ole kivulias, mutta muuten ikävää olla kahlittuna jaloista kun sähkösilmukkaa työnnetään sisääsi 😳 Lisäksi palaneen lihan haju on kauhea.
Sisätutkimus, kun rv 34 (tai joskus silloin) hakeuduin sairaalaan supistusten takia. Gyne tunkee ankannokkaa sisään ja huutaa että yritä rentoutua. Mulla oli hiivatulehdus silloin myös, mikä teki toimenpiteestä todella kivuliaan.
Hampaan paikkaus, kun puudute ei tehoa eikä sitä anneta lisää. Näin lapsuudessani pikkupaikkakunnalla. Seurauksena surkeat hampaat ja monen vuoden hammaslääkäritauko, minkä jälkeen olen käynyt vain yksityisellä saamassa kaikki haluamani tropit.
Paks.suol.tähystys, karsea kidutus. Lääkäri vaan hakkasi putkea menemään kivusta välittämättä. Hyi olkoon. Gastroskopiaan en suostunut ilman humautusta, vaikka vielä britsillä istuessa koittivat kiivaasti ylipuhua. Taistelemalla sit sain, oli niinkin tukehduttava.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin magneettikuvaukseen ja kanyylin laitto käteen tuotti kahdelle nuorelle hoitsuille huomattavia vaikeuksia.
Yrittivät ensin vasempaan käteen, kääntelivät neulaa puolelta toiselle, epäonnistuivat ja yrittivät pistää uudelleen, epäonnistuivat.
Siirtyivät oikean käden kimppuun ja sama vääntely ja kääntely jatkui, kunnes totesin, että eiköhän nyt riitä ja vaadin paikalle lekuria, sillä se sattui niin perkuleesti.
Vanhempi naislääkäri tuli paikalle, sujautti kanyylin suoneen muutamassa sekunnissa ja suhtkoht. kivuttomasti.
Hellanlettas. Sytostaateissa kun käydään niin voi mennä 1 1/2 tuntia siihen että tökitään ja etsitään suonta. Eri ihmiset käyvät yrittämässä. Ja sytoja on monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Näytepalan otto lonkkaluusta ilman puudutusta on ylivoimainen ykkönen ja
yhtä sun toista on vuosien varrella tehty.
Oliko sulla joku erityinen syy miksi et pyytänyt humautusta tai nukutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin magneettikuvaukseen ja kanyylin laitto käteen tuotti kahdelle nuorelle hoitsuille huomattavia vaikeuksia.
Yrittivät ensin vasempaan käteen, kääntelivät neulaa puolelta toiselle, epäonnistuivat ja yrittivät pistää uudelleen, epäonnistuivat.
Siirtyivät oikean käden kimppuun ja sama vääntely ja kääntely jatkui, kunnes totesin, että eiköhän nyt riitä ja vaadin paikalle lekuria, sillä se sattui niin perkuleesti.
Vanhempi naislääkäri tuli paikalle, sujautti kanyylin suoneen muutamassa sekunnissa ja suhtkoht. kivuttomasti.
Hellanlettas. Sytostaateissa kun käydään niin voi mennä 1 1/2 tuntia siihen että tökitään ja etsitään suonta. Eri ihmiset käyvät yrittämässä. Ja sytoja on monta kertaa.
No sekö tekee tuosta lainaamastasi kokemuksesta jotenkin lapsellista että sinulla on “pahempi” kokemus? Aina löytyy joku jolla on vielä hirveämpiä kokemuksia, muttei se vähennä kenenkään kokemusta. Ei sytostaatit sitten poistaneet sinusta katkeruutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niihin osaa erikseen pyytää mitään puudutusta tai nukutusta? Puudutus ei edes toimi tuohon. Lääkärien pitäisi osata tarjota humautusta paljon enemmän eikä kiduttaa potilaita turhan päiten. Ei se ole potilaiden asia tietää mikä on todella kivulias toimenpide ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niihin osaa erikseen pyytää mitään puudutusta tai nukutusta? Puudutus ei edes toimi tuohon. Lääkärien pitäisi osata tarjota humautusta paljon enemmän eikä kiduttaa potilaita turhan päiten. Ei se ole potilaiden asia tietää mikä on todella kivulias toimenpide ja mikä ei.
No tällä palstalla jokainen on mensan jäsen, ja tuommoisten tajuaminen ei nyt montaa aivosolua vaadi muutenkaan.
Jos mennään ihon läpi,syvälle ja isolla reiällä niin kyllä se sattuu, ei se sen monimutkaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena 1970-luvulla korvien puhkominen. Ei siinä annettu mitään lääkitystä tai humautusta pienelle lapselle vaan puhkottiin vaan sellaisella terävällä "neulalla" tai mikä olikaan.
Minulla on tehty tuo toimenpide aikuisena ilman puudutusta ja kipu on he*vetillinen. Sen jälkeen olen aina säälinyt pikkulapsia, joille tätä ainakin ennen tehtiin koko ajan. Hirveää kidutusta.
TMS-hoitosarja. Oli niin turha omalla kohdalla ja tutkimuksetkin ovat siihen suuntaan. Olisin halunnut saada tutkitusti toimivaa hoitoa ja välillä tuntui että antavat plaseboa. Mutta siitä olisi tullut leima otsaan jos olisin keskeyttänyt eikä kuulemma auta heti. Hirvitti viedä resursseja ramppaamalla moisessa ja mietitytti, mihin kaikkeen muuhun turhaan terveydenhuollossa käytetään aikaa ja työvoimaa.
On keksitty. On ehkä turha kuitenkaan muutaman tikin vuoksi alkaa sellaisia puudutuksia käyttöön ottamaan.