Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausviikoista ja epäsäännöllisistä kuukautisista..

02.08.2006 |

Hei!

Mä olen nyt raskaana rv15+3 vkolla ja kävin ultrassa raskauden " alussa" tsekkaamassa raskauden keston kun kuukautiset olivat tulleet miten sattuu ja en huomannut olevani raskaana kun rv8.Ultrassa kävin sitten niin olin jo rv 9+6..

Raskausviikot kun aletaan laskemaan edellisten kuukautisten alusta niin oisko mun edelliset kuukautiset pitänyt olla tollon 15+3 vkoa sitten=)?Ja mites ovulaation laita??Kun eikös se ole n.14pvää ennen seuraavia kuukautisia..Niin millonkohan mahdollisesti ovulaatio on ollut?Mistäpäs sitä kukaan tietää, pääasia että raskaana ollaan=).Sekavia kysymyksiä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tärppikierto oli kanssa pitkä (n. 37 päivää) ja alkuraskauden ultrassa la siirtyi 10 päivää eteenpäin. Eli jos kuukautisista olisi laskenut niin olisin ollut jo rv 8+1, mutta sikiö vastasi viikkoja 6+4 muistaakseni. Minulla neuvolakorttiin merkittiin la tuo korjattu eli sikiön kokoa vastaava. Minulla ovis on ollut reilusti myöhemmin, sehän on yleensä n.14 (+/-2päivää) päivää ennen menkkoja eli minulla on ollut vasta kiertopäivinä n. 23-24 ovis. " Normikerrossa (28 päivää) se on kp 14. Ja kuka tietää milloin kiinnittyminen on tapahtunut?!

Saat oman ovisajankohdan SUURINPIIRTEIN selville vähentämällä kiertopäivien määrästä sen 14.

Eli meidän kohdalla menkkojen ajankohtaa on " turha" tuijotella laskettua aikaa hakiessa, koska siitä laskettuna voi tulla melkoinen heitto oikeaan aikaan! Onneksi miulla tuo laskettu aika korjattiin, joka paikassa sitä ei tehdä, varsinkaan ellei sikiö ole yli viikkoa pienempi/suurempi kuin rv antavat ymmärtää. Tulikohan tästä yhtään ymmärrettävää?!

Mennään muuten aika samoissa, miulla on menossa rv15+6!!

t:tikru

Vierailija
2/7 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, rv 15+3 kertoo sen ajankohdan, kun viimeiset menkkasi ovat alkaneet. Jos kierto on ollut epäsäännöllinen, tuo aika on saatu vauvan koosta. Vauvan kasvu voi kuitenkin olla yksilöllistä ainakin joitakin päiviä tai varmaan yhden tai kaksi viikkoakin. Kun menet rakenneultraan, näet seuraavan kerran vastaako vauvan koko tällä kertaa raskausviikkoja. Jos ei ihan vastaa, on vauva voinut kasvaa tässä välissä yksilöllisesti hieman eri tahtiin tai sitten jo eka kerralla sun viimeiset menkat / ovulaatiohetki on arvioitu hieman väärin vauvan yksilölliseen kasvuun perustuen. Tuliko sekavasti :)

Mutta...jos siis tuo rv 15+3 pitää paikkansa, sun viimeiset menkat olis alkaneet siinä pääsiäissunnuntain/maanantain tienoilla ja siitä eteenpäin kun laskeen tuon 14 pv, niin ovulaatio olisi voinut olla vapun tienoilla. Mutta epäsäännöllisessä kierrossahan ovulaatio on voinut olla eri kohdassa kiertoakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään tässä rakenneultraa odottamaan innolla mitä se siellä sitten näyttääkään=)).Kahdessa ultrassa olen käynyt, ensiksi tuossa " alku-ultrassa" jossa raskaus todettiin 9+6.Kun mun menkat edellisen kerran tulleet helmikuussa, ja testejä olin tehnyt vinon pinon ja sitten kun pidin kerrankin testailussa tauon niin tein raskaustestin vasta rv8:lla kun ajattelin että menkat ne vaan sekoilee, eivätkä tule.Pari vkoa myöhemmin ekasta ultrasta kävin toisessa ultarassa (np) ja sillon laskettua aikaa muutettiinkin jo neljällä päivällä.Jännää kyllä nähdä mitä se sitten näyttää rakenneultrassa, ja kiitoskia vastauksista!!=))

Vierailija
4/7 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä lisätä, ettei ainakaan miulla tämän hetkiset rv:t kerro

viimeisten menkkojen alkamisajankohtaa!!! Jos lasken raskausviikot taakse päin, menkat olisivat alkaneen sen 10 päivää myöhemmin kuin miten ne oikeasti ovat olleet..! Tämä siis johtuu siitä, että rv:t on laskettu vauvan kokoon perustuen, eikä viimeisistä menkoista. Minun kohdalla siis viimeiset menkat eivät mitenkään vaikuta tämän raskauden rv:n laskemiseen.

tikru

Vierailija
5/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös oli tosi pitkä ja epäsäännölinen kierto ja hormoonitoiminta sekaisin muutenkin. Lääkäri jopa keväällä lapsettomuustutkimuksissa käytyäni sanoi, että on erittäin epätodennäköistä tulla normaalisti raskaaksi ilman korvaushoitoja. Näiden tietojen varassa en osannut odotaa olevani lähes heti näiden tulosten saamisen jälkeen raskaana! Kaksi vuotta turhaan testejä tehneenä, myös minä tein testin vasta kun menkkojen mukaan olisin ollut rv:lla 8. Ja positiivistahan tuo näytti! Nämä olivat taas näitä henkimaailman asioita, joita lääketiede eikä muukaan pysty selittämään.

Ultrassa sitten LA siirtyi viikolla eteenpäin vauvan koon mukaan, ja tämä aika on nyt korjatu neuvolakorttiin ja pitäälääkärin mukaan paremmin paikkansa kuin tuo kuukautiskierrosta laskettu aika, varsinkn kun kierto on ollut hvin epäsäännöllinen.(Itsellä välillä jopa50 vrk tms.)

En tiedä selvittikö tämä asiaa, joka huoletti, mutta ainakin yritin ;)

Lumitähti77 rv 14

Vierailija
6/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis meinannutkaan laskea raskausvkoja edellisistä menkoista kun ne tosiaan tuleet viimeksi kauankauan sitten ja niiden mukaan laskettuna olisinkin jo todella pitkällä menossa=)).Mutta siis JOS menkkani olisivat olleet säännölliset niin raskausvkot pitäisivät kutakuinkin paikkaansa ultran antamien raskausvkojen kanssa.Eli siis voin " kuvitella" edellisten menkkojen olleen sillon 15+5 vkoa sitten kun olen nyt niillä rv-viikoilla, kun vaavi vastaa nyt sitä kokoa??Vaikka niitä tosiasiassa ei silloin todellakaan ollutkaan.Mullakin kun kiertoväli oli jotain 50-60päivää..

Ekaa lasta odottaessa ja " tehtäessä" olikin säännölliset menkat ja raskausvkot pitivät silloin ultrassa paikkaansa päivälleen.

Vierailija
7/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon pitäs mennä suunnilleen oikein myös meillä pitkäkiertolaisilla.

Udidi rv 6+5, menkkojen mukaan 8+3