Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu, jos en kerro säästötilistäni kun haen toimeentulotukea?

Vierailija
13.01.2021 |

Mulla on käyttötilin lisäksi toisessa pankissa säästötili, johon talletin yhden kerran rahaa monta vuotta sitten. Mitä tapahtuu, jos haen toimeentulotukea ja olen kokonaan unohtanut säästötilini ja siellä olevat rahani? Kuinka helposti siitä jää kiinni ja mitä siitä voi seurata? Voiko huonomuistisuus olla rikos?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tilit pitäis ilmoittaa.

Niin pitäisi, mutta minkäs teet jos joku tili vuosien takaa unohtuu.

Jos sinulla on rahat niin vähissä, että joudut hakemaan toimeentulotukea, niin kukaan ei usko, että säästötili olisi unohtunut.

Ihan hyvin se säästötili voi olla joku kännipäissään otettu hetken mielijohde, joka oli jo seuraavana aamuna täysin unohtunut. 

Vierailija
42/44 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain ne kaiken kaivaa kuten myös osasalkut ja rahastot ja niistä tulee selvityspyyntö. Nosta tili tyhjäksi ja sano että oli velkoja mitkä piti maksaa. Sitten voit hakea toimeentulotukea.

Osakkeiden ja rahastojen omistukset näkyvät ihan verotiedoissa, joten ei ole mikään sherlockin homma ne havaita. Mutta joo, tili tyhjäksi ja sitten myöhemmin tt-tuen haku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tilit pitäis ilmoittaa.

Niin pitäisi, mutta minkäs teet jos joku tili vuosien takaa unohtuu.

Jos sinulla on rahat niin vähissä, että joudut hakemaan toimeentulotukea, niin kukaan ei usko, että säästötili olisi unohtunut.

Ihan hyvin se säästötili voi olla joku kännipäissään otettu hetken mielijohde, joka oli jo seuraavana aamuna täysin unohtunut. 

Se, että sä täällä puolustaudut tuollaisella paskalla ei ehkä toimi Kelan kanssa.

Vierailija
44/44 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain ne kaiken kaivaa kuten myös osasalkut ja rahastot ja niistä tulee selvityspyyntö. Nosta tili tyhjäksi ja sano että oli velkoja mitkä piti maksaa. Sitten voit hakea toimeentulotukea.

Ja taas lisää p.skaa. Mulla on osakesalkku ja kaksi tiliä. Tt-tukea olen saanut kaksi vuotta. Kukaan ei kyttää mitään eikä tiedä kuin yhdestä tilistä. Ei Kela mikään FBI ole, haloo.

Meille kyllä tuli selvityspyyntö. Tulorekisteristäkin taitaa näkyä jos osakesalkku yhtään tuottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi