Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja hammaskivi. Mikä on, kun miehiä ei tunnu saavan millään hammaskiven poistoon?! Käyvät ehkä hammaslääkärissö

Vierailija
13.01.2021 |

Reiät paikataan mutta siihen hammaskiven poistoon ei voida mennä! Exäni jopa väitti ettei miehille tule sitä kuten naisille, muuten vaan oli hampaat pesunkin jälkeen ruskeina...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin mennään vain jos hammas on kipeä.

Vierailija
2/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, ruskeina, miten?

Olen kylläkin nainen, mutta minulla on aina ollut paljon hammaskiveä. Käyn putsaamassa sitä 3kk välein. Kallista ja inhottavaa, mutta pakko se on. En näe hammaskiveä paljaalla silmällä kuin parista kohtaa, joten miehellä taitaa olla sitä siis aika runsaasti. Johtaa muuten vakavaan iensairauteen jos ei hoida kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäriin mennään vain jos hammas on kipeä.

Sitten on turha ihmetellä kun ne tippuu suusta ja käydessä ainoa hoito on repiä se huono hammas pois.

Vierailija
4/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei itse haista sitä löyhkää mikä sieltä suuvärkistä tulee 🤢

Vierailija
5/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poisto ja hammaslääkäritarkistus kerran vuodessa (tuossa järjestyksessä) eikä niitä reikiä tällä tavoin edes tule paikattavaksi. Ns. pienemmän haitan tie kun pitää legot kunnossa säännöllisellä hoidolla ja kiven poistolla.

Vierailija
6/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla nelikymppisillä miehillä on tupakan kellastuttamat, hammaskivien kuorruttamat hampaat ja niillä koetetaan  sitten tulla pussailemaan!  Varsinkin ensi treffeillä tämä on kammottavaa. Ei se hyvät miehet auta että pesette ennen treffejä ne hampaanne kun keltaruskea hymy sieltä silti loistaa.

On vaikea uskoa ettei hammaslääkäri sanoisi myös miespotilaille "varaa aika hammaskivenpistoon". Ehkä miehet ei sitten käy hammaslääkärissä?

Vierailija
7/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ainakin käy. Ei kannata yleistää, mammat.

Vierailija
8/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimpä 9.12 tsekkauttamassa hamphaat. Edelisen kerran 11.3.2008. Hammaskiveä jyrsivät poish osimoilee 20 minsaa, eniten etualahampaiden takaa, ja vähän muuta tarkastusta, röntkenillä hampaitte juuristo katottiin,  onko piiloreikiä jms. Oli kaikki kunnossa. Maksoi 150 äyriäistä, yksityisellä. Kauan oli tosin vasen ylätakahammas ajottai kirvellyt mut se saatto johtua siitä kun soo vähä ulospäi kallellaa niin puski ientä.

Ei sitä sillon tuu lähettyy kö mihinkää ei satu mutta tympeää sekin jos päivittäin tulee hetkellisiä pikkusärkyjä

Vierailija
9/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni ei koko niinä kolmenatoistavuotena kun olimme yhdessä käynyt hammaslääkärissä, ei kuulemma tarvitse mennä kun ei särje! Mutta ne hampaat olivat järkyttävä näky, ihan hammaskivessä. Muuten kyllä tasaiset ja vahvat mutta se hammaskivi.. yäk. 

Vierailija
10/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla julkisella hammasläkäri rapsuttaa hammaskivet pois tarkastuksen yhteydessä. No ilmeisesti ollut sen verran vähän.

Vierailija
11/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuo on noin yleistä. Luulin että vain mun mies on törkysuu. En tiedä onko käynyt 2000-luvulla hammaslääkärissä ollenkaan. Ehkä armeijassa viimeksi. Ei todellakaan pussailla.

Vierailija
12/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri varaa kyllä ajan hammaskivenpoistoon , suuhygienistille.On silkkaa tyhmyyttä jollei hoida suun hygieeniaa kunnolla. Jotkut yksityiset hammaslääkärit , suorittavat tarkistuksen ja samalla hammaskiven poiston.

Vierailija
13/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi 5v sitten hammaslääkärissä paikkauttamassa reiän kun alkoi olla jo 3mm syvä, sitä ennen 15v tauko. Jos kohta taas kävisi.

14/14 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse hygienistille että poistaisi hammaskiven. Lankasi välit ja siinä se... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi