Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi koiranomistaja kysyy: miten paljon koirat oikein nukkuu?

Vierailija
13.01.2021 |

Minulla on ihana ja rakas vajaa vuoden ikäinen koira.
Olen nyt kotona hänen kanssaan ja mietin tässä, että onko koiralleni suunnattoman tylsää, vsi nukkuuko se vaan yhtä paljon kuin muutkin koirat.
Yöunet helposti 13-14h.
Sitten vähän aamutoimia, pieni pihakierros ( asumme maalla), aamuruoka, ja nyt se nukkuu ihan täysillä taas.
Minä puuhaan nyt sisällä talossa, eli siivoan keittiön aamiaisen jälkeen, makkari, ehkä pyykkiä ym kotihommia.
Puolenpäivän jälkeen lähdetään pihalle, ja n klo 14-15 käydään 4-5 km kävelyllä.
Kun tullaan lenkiltä näin talvella haluaa koira sisälle ja alkaa huilaamaan. Ainakin 2 h unta.
Minä laita ruokaa ja syön n klo 17-18.
Sitten ollaan sisällä ja katsellaan telkkaria, koira pyörii mukana.
Sitten käydään vielä iltapissalla, ja sit se alkaakin nukuskelemaan.
Jossain vaiheessa iltaa sitä ei enää kiinnosta , mitä mä teen vaan se menee jonnekin omaan rauhaan nukkumaan.
Miten paljon koirat yleensä on hereillä päivisin? Nukkuuko ne aina kun tilaisuus? Kesällä se oli ainakin enemmän hereillä.
Mainittakoon, että se ei tykkää kylmästä, tuulestä, eikä märästä ja sitä täällä lounais-suomessa on ollut koko syksyn ja talven. Koira on lyhytkarvainen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu yöt perheen kanssa ja kun lähdetään kouluun ja töihin niin alkaa nukkumaan ja herää aivan tukka pystyssä kun tullaan kotiin. En usko että on paljon hereillä päivällä kun on yksin kotona.

Vierailija
2/3 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiratkin masentuvat, jos eivät saa viettää tarpeeksi aktiivista ja lajinomaista elämää. Vartin remmikävely kolmesti päivässä sekä yksinolo lauman koko päivän poissaolon ajan ei ole sellaista. Toivoisin jokaisen ennen koiran ottamista selvittävän, mikä on koiralle hyvää elämää ja pystyykö sellaisen lemmikille tarjoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nukkuu tutkimusten mukaan luonnollisesti n. 16h/vrk. Jos sillä ei ole tekemistä/virikkeitä, se apatisoituu ja nukkuu myös ajankulukseen. Teetkö koiran kanssa mitään muuta kuin nuo lenkit? Harrastatteko jotain? Opetatko sille temppuja? Leikitkö sen kanssa? Onko sillä purtavaa (puruluita, oikeita luita)? Jos nuori koira on oikeasti jatkuvasti väsynyt eli ei innostu mistään tekemisestäkään, kannattaa tarkistaa eläinlääkärillä esim. luustoa ja niveliä (onko kipuja, jolloin liikkuminen ja touhuaminen hankalaa, on helpompi levätä) ja tarkistaa veriarvoja, mm. kilpirauhasarvot ja maksa- ja munuaisarvot. Esim. maksashuntti voi näkyä vaan koiran "helppoutena", kun se aina nukkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi