Herättelettekö usein vauvaanne omien menojenne tai nukkumaanmenon aikatauluttamiseksi?
Eli jos haluaisitte mennä tiettyyn aikaan nukkumaan, niin herättelettekö vauvaanne syömään? Tai jos on jotain menoa, niin herätättekö vauvan syömään, ettei söisi silloin kun pitää mennä? Onko tuollainen arvelluttavaa?
Kommentit (6)
esim. jos sisaruksilla on neuvolaa tai vaikka vauvalla, niin herättelen hyvissä ajoin vaipanvaihtoon ja syömään. Samoin jos on jokin muu vastaava tärkeä meno.
Miksi ette anna vauvan nukkua enää klo 18:n jälkeen? Tai ennemminkin, mihin aikaan vauva " saa" mennä nukkumaan? Miten pidätte vauvaa hereillä ja miten hyvin siinä onnistutte?
Mutta se johtuu siitä että me ei juurikaan käydä missään eikä muutenkaan ole mitään aikataulua. Ei se minusta ole arveluttavaa kunhan aikataulu ei vaihtele päivästä toiseen ja aina äidin mukaan, vauvan oma rytmi ei pääse yhtään kehittymään silloin.
Vierailija:
Jos pitää mennä hakemaan vanhempia sisaruksia jostain tai viemään sisaruksia johonkin. Tai jos on sovittu meno tiettyyn kellonaikaan niin kyllä mä joudun vauvaa herättelemään. Ehkä muutaman kerran viikossa näin ainakin. Enkä mä iltaisinkaan anna vauvan enää nukkua klo 18 jälkeen. Hän on nyt 5 kk. Kyllähän vauva syntyy perheeseen ja hänen on vähän sopeuduttava muiden rytmiin.
Nyt on helpompaa, kun vauva on 9kk ja son selvä rytmin. Menot voi sovittaa syömis- ja nukkumisrytmin mukaan.
Jos pitää mennä hakemaan vanhempia sisaruksia jostain tai viemään sisaruksia johonkin. Tai jos on sovittu meno tiettyyn kellonaikaan niin kyllä mä joudun vauvaa herättelemään. Ehkä muutaman kerran viikossa näin ainakin. Enkä mä iltaisinkaan anna vauvan enää nukkua klo 18 jälkeen. Hän on nyt 5 kk. Kyllähän vauva syntyy perheeseen ja hänen on vähän sopeuduttava muiden rytmiin.