IL: "Bosslady oppi, ettei voi olla hyvä kuski"
Tuo oli suora lainaus tästä jutusta https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/fe9f26eb-5086-40b4-9cfd-100bac56818a
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti oli asenne joka istutetaan tyttöihin jo nuorena. Naiset eivät osaa ajaa autoa tai ymmärrä auton toiminnasta.
Tai matematiikasta ja yleensäkään tekniikasta. Onneksi isäni oli fiksu ja kannusti opiskelemaan.
Ajotaitoa on hyvä jokaisen kortillisen pitää yllä. Jos ei tule ilman miestä autoiltua, kannattaa välillä hypätä rattiin silloin, kun ollaan pariskuntana liikkeellä. Itselläni tulee aika paljon ajoa yksin ja lasten kanssa. Silloin kun mieskin on mukana, hän ajaa. Olen ottanut tämän romanttisena huomionosoituksena ja herrasmiesmäisenä eleenä. Itse koen, että kuskin osa on epämukavampi. En näe sen polkevan tasa-arvoa, että mies kannustaa minua rentoutumaan. Halutessani kyllä saisin varmasti ajaa.
Mutta avuttomaksi ei naisenkaan kannata heittäytyä, jonkin verran tosiaan kannattaa itsekin ajaa. Näitä on paljon, jotka eivät mielestään enää OSAA, vaikka kortti on aikanaan ajettu ja auto on seissyt pihassa vuosikymmeniä.
Luin jutun aivan hämmentyneenä. Meillä ajamisesta kinataan, koska kumpikaan ei välttämättä haluaisi ajaa. Pidemmät reissut mitataan suunnilleen viivottimella, että kummallekin tulee yhtä paljon lusittavaa ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vitsejä on liikenneraivoavista miehistä. Tai ohituksissa ilman mitään kunnollista näkyvyyttä eteenpäin?
Kertokaa joku hyvä vitsi bemari/audimiehistä?
Ap, voisitko referoida, mistä jutussa on kysymys, jotta tiedän kannattaako sitä avata.
Vierailija kirjoitti:
Ap, voisitko referoida, mistä jutussa on kysymys, jotta tiedän kannattaako sitä avata.
Ei kannata avata. Pelkkää tyhjänpäiväistä ulinaa.
realisti toisessa polvessa kirjoitti:
Naisille on käyttöä lähinnä makuuhuoneessa ja keittiössä.Tilanne tuskin tulee ikinä muuttumaan
Ukkovainaalla oli tapana sanoa että hameväkeä ei pidä päästää keittiöön myrkkyjään keittelemään.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin kyllä vaimon ihan mielellään ajaa autoa, mutta hän ei halua. Ja mitä noihin vitseihin tulee, niin onhan niissä jotain perää. Esimerkiksi ryhmittäytyminen tuntuu olevan täysin vieras käsite naisille.
Millaisia vitsejä on liikenneraivoavista miehistä. Tai ohituksissa ilman mitään kunnollista näkyvyyttä eteenpäin?
Heti ollaan hyökkäämässä kimppuun. Mutta kertoisitko ensin, että miksi se ryhmittäytyminen on niin vaikeaa?
Minä en koe ryhmittäytymistä tippaakaan vaikeana ja olen oppinut sen jo autokoulussa. Olen nainen. En aja, koska mieheni on minua vanhempi ja tavatessamme ainoa meistä jolla oli auto, joten se jäi päälle että hän ajaa. Paitsi mökillä minä ajan mökkiautolla koska se on minulle tutumpi auto.
Ei siinä ole mitään vaikeaa.