Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisivuotias tyttö ensimmäistä kertaa luistelemaan, kaunot vai hokkarit?

Vierailija
13.01.2021 |

Kiitos

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noiden kaunoluistimien varsinainen käyttötarkoitus on? Aikanaan ala-asteella kaikilla tytöillä oli sellaiset ja etenivät potkimalla niillä kärkipiikeillä vauhtia. Olihan se toki naurettavan näköistä, mutta ei ne niillä mihinkään päässyt.

Vierailija
42/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse saisin palata lapsuuteen ja päättää tällä järjellä, ottaisin hokkarit. Siinä oppii alkuun paremman tekniikan. Kaunot sitten myöhemmin.

Miksi kaunot myöhemmin?

No, anteeksi yleistys, mutta useimmat tytöt tykkäävät tehdä vanhempana sitten kolmosia ja piruetteja eli kaunoluistelua. Se ei onnistu ilman piikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hokkarit. Itse sain kaunoluistimet aikanaan ja se oli virhe. Olin aina poikamainen tyttö, eikä varmaan tullut kellekään yllätyksenä, että teininä halusin jääkiekkojoukkueeseen. Ekana vuonna en edes treeneihin mennyt, kun piti opetella hokkareille (itse halusin harjoitella yksikseni). Kaunarit ei edes ole luistimet, jollei tee hyppyjä, piruetteja yms. Ja äärettömän vaaralliset piikkeineen ja terän takaosan muotoineen. Kotikaupungin hallissa kuoli tyttö pari vuotta sitten kaunoluistimen takaosan puhkoessa henkitorven.

Joo, taitoluistimet ei ole lahjattomille. Hrille on hokkarit ”turvalliset”.

Mitä sä oikein höpötät? Itse olen luistellut kaunareilla ja kun kokeilin luistella hokkareilla, niin en meinannut eteenpäin päästä. Hokkareilla luistelu on todellakin paljon vaikeampaa. Ei saa mistään apua etenemiseen kun ei ole niitä kaunareiden piikkejä apuna. Kannattaa siis opetella pienestä pitäen hokkareilla niin oppii oikean luistelutekniikan.

Höpöhöpö. Haluaisin nähdä pojat kaunokeilla luistelemassa kun on niin helppoa. Paskat. Turvallaan olisivat heti.

Se ettet sinä selvinnyt hokkareista johtuu siitä että olet ilmeisesti nainen. Ne hokkarit on tehty niin idioottivaarattomiksi, ettei niillä harjoitellessa pääse eteenpäin. Pojille taitoluistimen antaminen on hukkaan heitettyä rahaa, aikaa ja vaivaa. Tytöt eivät tarvitse mihinkään hokkareita. Normaalijärjellä varustettu tyttö osaa kyllä luistella rullaluistimilla. Niissä on tismalleen sama potku kuin hokkareissa.

Vierailija
44/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hokkarit? Monet myös ostavat oikeat taitoluistimet lapsilleen vaikkapa luistelukouluun. Miksi ne eivät olisi hyvät? Eivät luistelua harrastavat luistele hokkareissa.

Vierailija
45/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hokkarit. Itse sain kaunoluistimet aikanaan ja se oli virhe. Olin aina poikamainen tyttö, eikä varmaan tullut kellekään yllätyksenä, että teininä halusin jääkiekkojoukkueeseen. Ekana vuonna en edes treeneihin mennyt, kun piti opetella hokkareille (itse halusin harjoitella yksikseni). Kaunarit ei edes ole luistimet, jollei tee hyppyjä, piruetteja yms. Ja äärettömän vaaralliset piikkeineen ja terän takaosan muotoineen. Kotikaupungin hallissa kuoli tyttö pari vuotta sitten kaunoluistimen takaosan puhkoessa henkitorven.

Joo, taitoluistimet ei ole lahjattomille. Hrille on hokkarit ”turvalliset”.

Mitä sä oikein höpötät? Itse olen luistellut kaunareilla ja kun kokeilin luistella hokkareilla, niin en meinannut eteenpäin päästä. Hokkareilla luistelu on todellakin paljon vaikeampaa. Ei saa mistään apua etenemiseen kun ei ole niitä kaunareiden piikkejä apuna. Kannattaa siis opetella pienestä pitäen hokkareilla niin oppii oikean luistelutekniikan.

Höpöhöpö. Haluaisin nähdä pojat kaunokeilla luistelemassa kun on niin helppoa. Paskat. Turvallaan olisivat heti.

Se ettet sinä selvinnyt hokkareista johtuu siitä että olet ilmeisesti nainen. Ne hokkarit on tehty niin idioottivaarattomiksi, ettei niillä harjoitellessa pääse eteenpäin. Pojille taitoluistimen antaminen on hukkaan heitettyä rahaa, aikaa ja vaivaa. Tytöt eivät tarvitse mihinkään hokkareita. Normaalijärjellä varustettu tyttö osaa kyllä luistella rullaluistimilla. Niissä on tismalleen sama potku kuin hokkareissa.

Tiedät varmaan itsekkin että kaunareilla se luistelu perustuu juurikin niihin kärjen piikkeihin. Valitettavasti. Ja ne piikit tekee luistelusta helpompaa kuin mitä hokkareilla. Pakko nyt vaan sinun siellä inttää vaikka tiedät mikä totuus on. Meillä luistellaan kaunareilla, hokkareilla ja rullaluistimilla. Ihan koko perhe ja tiedän kyllä mistä puhun. Taitoluistimet ovat noista se helpoin vaihtoehto.

Vierailija
46/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata kommenteista et lapsille on luistelua opetettu. Itse olen opiskelun ohella sijaisena ala-asteella jo kolmatta vuotta, luokat 3-4lk. Juuri kukaan lapsi ei osaa luistella. Olen ollut aivan hämmentynyt, uiminen, luistelu, hiihto ym on lapsille aivan vieraita käsitteitä ja vanhemmilla asenne että koulu opettaa. Ennen melkein kaikki osasi kaikki ennen ekaa luokkaa nyt vasta 10v opettelevat asioita. Ja fakta on se et auttamatta ollaan myöhässä. Kehon hallinta ja liike radat muodostuvat jo huomattavasti aikasemmin, tarhaikäisenä.

Vierailija
47/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkikäteen toivon, että olisin saanut luistella koulussa hokkareilla.

Olin todella huono ja epävarma luistelija ja lisäksi vielä pelkäsin niitä kaunojen kärkipiikkejä, että ne töksähtää jäähän ja olen nurin. En vieläkään ymmärrä miten muut luokan tytöt nimenomaan niiden avulla ottivat vauhtia, kaatumatta. :D Minä olin muistaakseni ainut tytöistä joka otti vauhtia sivupotkuilla, mutta tietenkään minusta pitämätön opettaja ei edes sen vertaa kannustanut että ihan oikein itseasiassa menee.

Pitikin alkaa muistella lapsuuden liikkatunteja, alkoi ärsyttää.

Vierailija
48/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkipiikittömät luistimet! Oppii potkaisemaan oikein.

Just näin! ihan liikaa näkee näitä kärkipiikeillä juoksijoita

Vierailija
49/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hokkarit? Monet myös ostavat oikeat taitoluistimet lapsilleen vaikkapa luistelukouluun. Miksi ne eivät olisi hyvät? Eivät luistelua harrastavat luistele hokkareissa.

Koska hokkareilla opetellaan se oikea luistelutapa ja -tyyli. Nyt näkee pikkutyttöjen potkivan itseään eteenpäin niillä kaunareiden kärkipiikeillä. Hokkareilla voit edetä vain oikeilla luistelupotkuilla.

Kärkipiikit kaunareissa eivät ole vauhdin ottoa varten

Vierailija
50/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan huoli mitään järkyttävän rumia hokkareita.

Oikea Nainen

Normaali 5 vuotias osaa kyllä pistää vastaan jos meinaa käydä niin että äiti meinaa nöyryyttää ostamalla rumat koslot, eli hokkarit.

Tämä. Oikeasti, miettikää nyt. Kaikilla muilla on nätit taitoluistimet mutta sun mutsis osti sulle hirveän rumat ja isot apukoululaisen luistimet.

Nykyään on jo niin paljon hokkareilla luistelevia tyttöjä, ettei siihen kukaan kiinnitä erityisesti huomiota.

Vierailija
51/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsesta asti luistellut kaunokeilla ja luistelen edelleen, tykkään niistä enkä hommaisi hokkareita. 

Vierailija
52/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse saisin palata lapsuuteen ja päättää tällä järjellä, ottaisin hokkarit. Siinä oppii alkuun paremman tekniikan. Kaunot sitten myöhemmin.

Miksi kaunot myöhemmin?

No, anteeksi yleistys, mutta useimmat tytöt tykkäävät tehdä vanhempana sitten kolmosia ja piruetteja eli kaunoluistelua. Se ei onnistu ilman piikkejä.

Kolmoset onnistuvat kyllä hokkareillakin, ei tähän kaunariterää ja piikkejä tarvitse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi