Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisivuotias tyttö ensimmäistä kertaa luistelemaan, kaunot vai hokkarit?

Vierailija
13.01.2021 |

Kiitos

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle tyttöjen luistimet!

Vierailija
22/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikkejä tarvitaan vasta silloin, kun aletaan harjoitella hyppyjä

Monet aloittelijoiden hypyistä onnistuu myös hokkarin terillä.

Varmaan onnistuu kengilläkin. Tai monoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunokit rules!

Vierailija
24/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunot pitäisi kieltää koulu- ja harrasteluistelussa.

Vierailija
25/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistanko nyt väärin, kun mielestäni tyttöjenkään ensiluistimissa ei mielestäni ole kärkipiikkejä?

Ei ole ihan niissä pienimmissä luistimissa yleisesti kärkipiikkejä, vaikka muuten kaunokkiterä onkin. Ja kengän muotokin on enemmän hokkarimainen, eli ei ole kantaa kuten kaunokissa. 5-vuotiaalla (kuten AP:n lapsi) tosin saattaa jalka olla jo sen kokoinen, että pitää valita joko hokkari tai kaunokki (ei ensiluistinta).

Vierailija
26/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunot pitäisi kieltää koulu- ja harrasteluistelussa.

Pojilta.

Hokkarit kaikilta.

Vierailija
27/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokkarit. Itse sain kaunoluistimet aikanaan ja se oli virhe. Olin aina poikamainen tyttö, eikä varmaan tullut kellekään yllätyksenä, että teininä halusin jääkiekkojoukkueeseen. Ekana vuonna en edes treeneihin mennyt, kun piti opetella hokkareille (itse halusin harjoitella yksikseni). Kaunarit ei edes ole luistimet, jollei tee hyppyjä, piruetteja yms. Ja äärettömän vaaralliset piikkeineen ja terän takaosan muotoineen. Kotikaupungin hallissa kuoli tyttö pari vuotta sitten kaunoluistimen takaosan puhkoessa henkitorven.

Vierailija
28/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse saisin palata lapsuuteen ja päättää tällä järjellä, ottaisin hokkarit. Siinä oppii alkuun paremman tekniikan. Kaunot sitten myöhemmin.

Miksi kaunot myöhemmin?

Miksei heti?

Vierailija
29/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta haet nimenomaan ENSILUISTIMET, elikkä piikittömät, matalahko teräkorkeus joilla opetellaan tasapainoa.

Vierailija
30/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hokkarit. Itse sain kaunoluistimet aikanaan ja se oli virhe. Olin aina poikamainen tyttö, eikä varmaan tullut kellekään yllätyksenä, että teininä halusin jääkiekkojoukkueeseen. Ekana vuonna en edes treeneihin mennyt, kun piti opetella hokkareille (itse halusin harjoitella yksikseni). Kaunarit ei edes ole luistimet, jollei tee hyppyjä, piruetteja yms. Ja äärettömän vaaralliset piikkeineen ja terän takaosan muotoineen. Kotikaupungin hallissa kuoli tyttö pari vuotta sitten kaunoluistimen takaosan puhkoessa henkitorven.

Tästä syystä se kaulasuojan. Täällä vuosia sitten taas eka-tokaluokkalainen kuoli koulun liikuntatunnilla kun kaatui toisen luistimien terään niin että kaulavaltimo katkesi.

Vierailija
31/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.skatepro.fi/89-32642.htm?stockcode=902241/37&gclid=EAIaIQob…;

Tuossa ois hyvännäköiset luistimet naisille ilman kärkipiikkejä. Eikä oo hinnalla pilattu. 

Vierailija
32/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ois hyvännäköiset luistimet naisille ilman kärkipiikkejä. Eikä oo hinnalla pilattu. 

Toi on käytännössä hokkari vähän erilaisella varrella ja valkoisena.

Vierailija
33/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on käytännössä hokkari vähän erilaisella varrella ja valkoisena.

No jos on pakko nimetä kaikki kärkipiikittömät hokkareiksi niin kyllä. "Kenkä" on kaunoluistimen mallinen. Näitä on myös laskettelumonoa muistuttavilla "kengillä".

Vierailija
34/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän rumat.

Tässä oikeat TAITOluistimet eli kaunokit. Vain tytöt kykenevät näihin oikeasti taitoa vaativiin välineisiin.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/edea-brio-balance-taitoluistimet

Vierailija
35/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, taitoluistimet ei ole lahjattomille. Hrille on hokkarit ”turvalliset”.

Vierailija
36/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan huoli mitään järkyttävän rumia hokkareita.

Oikea Nainen

Normaali 5 vuotias osaa kyllä pistää vastaan jos meinaa käydä niin että äiti meinaa nöyryyttää ostamalla rumat koslot, eli hokkarit.

Vierailija
37/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole enää mikään tyttö.

ei sellaisia saa enää olla.

ni.

Vierailija
38/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, taitoluistimet ei ole lahjattomille. Hrille on hokkarit ”turvalliset”.

Mitä sä oikein höpötät? Itse olen luistellut kaunareilla ja kun kokeilin luistella hokkareilla, niin en meinannut eteenpäin päästä. Hokkareilla luistelu on todellakin paljon vaikeampaa. Ei saa mistään apua etenemiseen kun ei ole niitä kaunareiden piikkejä apuna. Kannattaa siis opetella pienestä pitäen hokkareilla niin oppii oikean luistelutekniikan.

Vierailija
39/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea Nainen

Normaali 5 vuotias osaa kyllä pistää vastaan jos meinaa käydä niin että äiti meinaa nöyryyttää ostamalla rumat koslot, eli hokkarit.

Tämä. Oikeasti, miettikää nyt. Kaikilla muilla on nätit taitoluistimet mutta sun mutsis osti sulle hirveän rumat ja isot apukoululaisen luistimet.

Vierailija
40/52 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea Nainen

Tämä. Oikeasti, miettikää nyt. Kaikilla muilla on nätit taitoluistimet mutta sun mutsis osti sulle hirveän rumat ja isot apukoululaisen luistimet.

Hokkarit eivät ole mitään rumia vaan paljon tyylikkämmän näköisiä kun jotkut kaunarit. Järkevä ihminen valitsee hokkarit. Et ole tainnut koskaan edes kokeilla hokkareita. Et taida edes uskaltaa kokeilla kun et niillä luistella osaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi