Naurattaa ja ärsyttääkin tuo etelä-suomen lumitianne.
Ollaan ihan paniikissa kun tuli lunta.
Aamu tv.ssä haastateltiin jotakin ohikulkijaa ja toimittaja tokaisi " olet eri sissi" kun meni pyörällä töihin.
Noin VÄHÄN lunta ja tuollainen haloo!!!
Mitähän sanoisivat kun tulisivat pohjoiseen.
Viime talvena olisivat etelän ihmiset pyörtyneet täällä meillä.
Ei millään pahalla, mutta vähän ärsyttää tuollainen kohu.
Kommentit (605)
Ei hätää böndet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoiseen -40 etelään -20
Eipä hätää.
Asunnostani 50 metriä bussipysäkille joka vie lähes työpaikkani ovelle.
Mites teillä?
Tässä tyypillinen hesalainen kermaperseprinsessa👍
Vierailija kirjoitti:
Täällä on autoja. Siksi katuverkkoakin tarvitaan, päin vastoin kuin böndellä. Helsingin katualueille on satanut yli kuusi miljoonaa kuutiometriä lunta. Sitä ei voi vain aurata heittävällä auralla metsään, vaan se pitää kasata ja viedä pois. Siihen menee aikaa.
Toivoinkin, että joku selittää sen näin järkevästi tuolle ärsyyntyneelle AP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä hätää.
Mites teillä?
Ei tarvii edes lähteä minnekään :)
Juuri tällaisia he ovat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hätää.
Mites teillä?Tässä tyypillinen hesalainen kermaperseprinsessa👍
Olenko minä sitten maakuntakermaperseprinsessa, jos matkustan kotini vieressä olevalta pysäkiltä omaan työpaikkaani? Entä niinä päivinä kun jään etätöihin? Mikäs minä sitten olen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa varmaankin se, että pääkaupunkiseudun lumisade koronatalvena vähentää entisestään Keski- ja Pohjois-Suomen hiihtokeskusten ja majoitusyrittäjien kassojen kilinä.
Hesalaiset voi lasketella omissa hiihtokeskuksissaan😂
Jep, on tosi hyvä kun ei tarvitse lähteä Sappeeta kauemmaksi, useita hiihtokeskuksia 2 h matkan päässä. Päiväretkiä vaan. Eipähän tarvitse kantaa rahaa pohjoiseen kun siellä on niin hyvä tilanne matkailussa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa varmaankin se, että pääkaupunkiseudun lumisade koronatalvena vähentää entisestään Keski- ja Pohjois-Suomen hiihtokeskusten ja majoitusyrittäjien kassojen kilinä.
Jep, on tosi hyvä kun ei tarvitse lähteä Sappeeta kauemmaksi, useita hiihtokeskuksia 2 h matkan päässä. Päiväretkiä vaan. Eipähän tarvitse kantaa rahaa pohjoiseen kun siellä on niin hyvä tilanne matkailussa muutenkin.
Hyviä mäkiä. Pulkalle.
Helsingin lumitilanteen "voittajia" on pienet lapset. Osa pikkuisista on päässyt elämänsä ensimmäistä kertaa pulkan kyytiin ja pulkkamäkeen. Ja kyllä niitä riemun kiljahduksia kuuluukin paljon tuolla ulkona tarpoessa. Pienimmätkin nyppylät on täynnä punaposkisia lapsia pulkkamäessä.
Tavallaan sääli, että joku 4-5 vuotias kokee nyt vasta ensimmäistä kertaa talven ja lumen täällä. Omassa lapsuudessa oli aina talvi ja lumileikit itsestään selviö.
Tuntuu että toimittajat tarttui tähän innolla, kun vihdoin saa muutakin uutisoitavaa kuin korona. Kyllä mua espoolaisena myös vähän huvittaa uutisointi. On sitä pahempiakin myräköitä nähty.
Olen kyllä ihastellut näkymiä. Tosi kaunista ulkona, kun on lunta!
Hirveä pakkanen teillä kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn. Miten siellä eteläsuomessa pärjäillään näin HIRVEÄN kovan pakkasen kanssa?
Uutisissa kerrottiin tästä teille niin poikkeuksellisen kovasta pakkasesta😂
Ylitti siis jälleen uutiskynnyksen.
Koittakaa pärjäillä. Voimia teille.
Mua aina naurattaa pohjoisen sukulaiset kun tulevat tänne etelään niin ite kitisevät kuin pikkulapset vaikka mittarissa on hädin tuskin -10c. Tuuli vai kosteus vai mikä sen tekee, en tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä mäkiä. Pulkalle.
On mahtavaa kannattaa Etelä- ja Keski-Suomen hiihtokeskuksia. Pohjoisessa kun ei etelän veteliä kaivata ja paikallisilla on niin hyvin töitä matkailussa muutenkin, ei kaivata kotimaisia turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Lapin -30 on tee-paita -keli verrattuna Stadin -20 lukemiin. Meri tuo pienen ripauksen jotain mitä eivät lappalaiset eivät aina tajua.
Meri on Lapissakin. Esim. Kemi on Lapissa ja siellä on paljon kylmempää kuin Helsingissä.
Päätinpä tänään huvikseen laskea, kuinka monta täyttä kolakuormaa piti siirtää, ennen kuin sain auran jättämät vallit kolattua pihatien edestä pois. Kotimme edessä kulkee normaali kapea katu ja kevyen liikenteen väylä. Näitä valleja oli yhteensä kolmessa kohtaa, molemmin puolin kevyen liikenteen väylää ja yksi siinä kadun puolella.
Lopputulema oli, että 78 kolakuormaa piti siirtää, jotta kulkuväylä omasta pihasta kadulle aukesi.
Tämä pohjois-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn. Miten siellä eteläsuomessa pärjäillään näin HIRVEÄN kovan pakkasen kanssa?
Koittakaa pärjäillä. Voimia teille.Mua aina naurattaa pohjoisen sukulaiset kun tulevat tänne etelään niin ite kitisevät kuin pikkulapset vaikka mittarissa on hädin tuskin -10c. Tuuli vai kosteus vai mikä sen tekee, en tiedä?
Seura tekee yllättävän nopeasti kaltaisekseen.
Mua aina naurattaa kun on pieni myrsky ja böndeillä päiväkausia sähköt pois.😄
Ja sitten ne valittaa sähkölaskujaan vaikka eivät edes saa sitä sähköä.😁
Sekin naurattaa kun ne valittaa sairaalareissuistaan kun on monta sataa kilometriä matkaa eikä edes bussit kulje.🤣
Ja kaikkein huvittavinta on kun ne pelkää susia! Siis susia!? Yhyy, ei uskalla mennä ulos kun voi susihukkanen tulla vastaan! 😆😆😆
Itse enemmänkin ihmettelin sitä, että rovaniemellä kaikki paikalliset varoittivat ja olivat ihan hysteerisiä siitä, kun kuuli, että suunittelimme lähteä illalla ajamaan jonnekkin päin ja ketselee maisemia. Kaikki sanoivat, että kauhea sitä kauhea tätä ja hui kauhistus, ku on liukasta jne. Voisin sanoa, että tiet oli paljon paremmassa kunnossa ja vähemmän liukkauta siellä pohjoisessa oli mitä täällä etelässä, ku täällä on peilijäätä ja loskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa pärjäillä. Voimia teille.Mua aina naurattaa pohjoisen sukulaiset kun tulevat tänne etelään niin ite kitisevät kuin pikkulapset vaikka mittarissa on hädin tuskin -10c. Tuuli vai kosteus vai mikä sen tekee, en tiedä?
Seura tekee yllättävän nopeasti kaltaisekseen.
Tekisikin niin loppuisi heiltä turhat kitinät :-)
Minusta tuolla on aivan täysin tavallinen talviautoilusää. Paikoin vähän pyörät sutii ja absit paukkuu. Mitä sitten?
Talvi taas yllätti joo.. 🙄
Ja miksiköhän ketussa ihmisiä kehotettiin jättämään autot kotiin, kun TALVELLA sataa lunta..? Jättäkää te, jotka ette vaan osaa ajaa.
Poliisitkin körötteli moottoritiellä 50km/h ohituskaistan tukkeena..
Vierailija kirjoitti:
Eipä hätää.
Mites teillä?
Etänä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Muutin Pohjanmaalta Vuosaareen. Se merituuli tuntui kyllä jäätävältä, yli puolet vuodesta tuntui olevan toppatakkikeli.
No jep.
Eilen ei edes ollut niin kylmä, mutta jos nyt rehellisiä ollaan, niin tuulen iskiessä naamaan puhuin videopuhelua ja aloin vaan valittaa, että kuolen kuolen kuolen ja kaikki mahdolliset kirosanat.
Olis pitäny ottaa huivi tai laittaa maski naamaan...
t. Aina kylmissään ja jäässä, vihaan ulkona oloa kun kylmä, koska syväjäädyn