Sivut

Kommentit (605)

Paljasjalkainen

Mä olin viime talven töissä siellä pohjoisessa. Etelän hetelmä. Enkä kuollu. Joo oli paljon lunta. Vaan olipa lääniä sille lumelle... Eikä siellä saa tällaista kaaosta aikaiseksi kuin täällä, missä se LUMI EI MAHDU MIHINKÄÄN. Ja toinen pointti, pohjoisen viime talven lumi EI tullut kahdessa vuorokaudessa. Mutta nauru pidentää ikää, joten jatkakaa vaan hihittelyä. Ja tulkaa joskus tänne täsmäiskuna, kun sama tilanne toistuu 👍

• ylös 42
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta on ao ap:lla hyvin rajallinen. Montako ketjua meinasit vielä tehtailla?

Ota ne lääkkeesi ne ovat sinua varten.

Mikä on ao?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesalaiset ei osaa toimia lumen kanssa oikein

Lumisateen jälkeen lunta kuskataan paikasta toiseen niin kauan että se lopulta sulaa itsekseen.

Kävisitte katsomassa mallia Itävallasta. Lumi lingotaan suoraan kuorma-auton lavalle ja ajetaan kerralla pois.

Hölmöt stadilaiset ei tätä tajua.

Hei! Sinä viisas voit tehdä rahaa tolla tiedolla! Mitä helvettiä siellä mökissäs enää kökit?
Tule tänne ja ratkaise ongelma!

Tuossahan tuo ongelma on ratkaistu. Lue vielä kolmannenkin kerran, jospa tajuaisit?

Ei mulla mitään ongelmaa ole! Sullahan se on?
Minunko pitäis ratkaista tämä sinun ongelma?
En minä aio hankkia kalustoa tähän, tee sinä se kun tämän asian ratkaisitkin!
Tiedät varmaan mihin ottaa yhteyttä?

Vierailija

Itselläni ei ollut mitään ongelmaa liikenteessä, kun on lyhyt matka töihin. Kaikkialla ei ole lumia aurattu ja se vaikeuttaa osalla ihmisillä liikkumista. Sitten kun ottaa sen huomioon, että kaikki ihmiset eivät ole hyvässä kunnossa. Eilen mittasin pihaltani lumi tilanteen, niin 30cm oli eilen lunta. Yön aikana sitä lunta oli lisää satanut. On niitä autojakin jäänyt jumiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hesalaiset ei osaa toimia lumen kanssa oikein

Lumisateen jälkeen lunta kuskataan paikasta toiseen niin kauan että se lopulta sulaa itsekseen.

Kävisitte katsomassa mallia Itävallasta. Lumi lingotaan suoraan kuorma-auton lavalle ja ajetaan kerralla pois.

Hölmöt stadilaiset ei tätä tajua.

Puhut Helsingistä ja vertaat Itävaltaan. Itävalta on maa. Eiköhän siellä ole eri kaupungeissa hieman toisistaan poikkeavia toimintatapoja. Täällä on niin kapeita katuja, että pelkkää aura-autoa joutuu vastaantulija väistämään.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taputan päähän pohjoisen alkuasukkaita!
Ei kai oo pahamieli junteilla?

Ihan hyvillä mielin seurataan etelän tollojen joutavaa vinkumista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oi oi. Nyt iski pakkaset. Joko etelän prinsessat ovat kauhuissaan😱

-18°C tulossa... huiii. Mikä äppi mun pitäis nyt ladata?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehä kolmosen ulkopuolella käytetään porovaljakoita ja niillä ajetaan korkeintaan ABC:lle kaljaa hakemaan.

Mikäs sen mukavempaa!😀

Etelän Vetelät hih hih hiiiiiii. Aina vaan jaksaa jänkhän poikhaa naurattaa, vuojesta toiseen. Ettekö nyt ihan oikeasti ymmärrä että esim. 500 000 asukasta on hiukan eri määrä kuin jossain Sallassa. Eri määrä ihmisiä, teitä, autoja, busseja, junia, metroa, ratikoita. Se nyt vaan saa kapeilla kaduilla aikaan erilaisen ruuhkan kuin teillä Sallassa. On niin vaikea ymmärtää.

Vierailija

Tämä keskustelu paljastaa jälleen kerran palstalaisten luonteen. Taitaa olla taas tauon paikka meikäläiselle, ei tällainen seura tee hyvää kenellekään.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naurattaa varmaankin se, että pääkaupunkiseudun lumisade koronatalvena vähentää entisestään  Keski- ja Pohjois-Suomen hiihtokeskusten ja majoitusyrittäjien kassojen kilinä.

Hesalaiset voi lasketella omissa hiihtokeskuksissaan😂

Vierailija

Asun Etelä-Suomessa ja musta on kivaa kun tuli lunta. On valoisampaa ja kauniimman näköistä. Inhoan sellaista vetelää loskakeliä.

Vierailija

Olen ollut taas auraamassa lunta tänä talvena pääkaupunkiseudulla. Yksi asia josta haluan muistuttaa on, että antakaa auraajan tehdä työnsä rauhassa. Ei tarvitse samalla sekunnilla päästä auran ohi. Autoilijat, pyöräilijät ja jalankulkijat menevät minä, minä - mentaliteetilla. Kyllä auraaja varoo ja väistää, mutta ei ole ihan helppo havaita kaikkia vierestä tunkeutujia varsinkaan kun joutuu monesti peruuttamaan jatkuvasti. Kunnioitusta molemmin puolin kiitos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vihaan lunta, koska kasvoin lumen keskellä Lapissa, Inarin kunnassa.

Talviolosuhteista johtuen jouduin ylhäältä alas eli Rovaniemelle lukioon, jolloin päätin, että vaikka olis mikä, tulen etelään, koska v-tti se jatkuva kaamos ja talvi ja LUMI ja JÄÄ.

Tulinkin ja aika harvoin onneksi täällä tämmöstä on.

Kieltämättä lumen vihaamisestani huolimatta mua naurattaa "lumikaaos" -tyypinen uutisointi, koska nyt koettu pyry ja huomenna iskevä "jäätävä kauhu" ovat ihan pikkujuttuja verrattuna mun lapsuuteen, jolloin oikeasti oli hiihdettävä kouluun silmät umpeen jäätyneinä, jos pohjoisesta tuuli sattui tuulemaan.

Ei tuolloin kukaan kertonut mistään vaarallisista pakkasista eikä tuulenpurevuusasteikoista.

Minäkin olen pohjoisesta muuttanut etelään ja talveen on viharakkaussuhde. Huvittaa noi lehtien otsikot, koska ne on niin yliampuvia. Niistä saa sellaisen kuvan kuin täällä olisi oikein suuri kaaos ja kaikki sekaisin.

Hah :D Ei ole, vaan lunta tulee, mutta ihmiset on ihan fine sen suhteen. Ainoastaan lehdet paisuttaa tarinaa ja se ottaa kyllä päähän. Mutta sama se on joka kerta. Syksyllä menin lankaan itsekin, kun tulevasta myrskystä pauhattiin monta päivää ja sitten kun se tuli niin se oli ihan lälly. Vähäsen heilu puut, mutta ei edes peltikatto rämissyt. Sitten otsikoihin oli taas kaivettu joku pari kuvaa kaatuneista puista. Juupajuu.

Pitäs varmaan lopettaa ip-lehtien lukeminen kokonaan kun ne on silkkaa valhetta ja vääristelyä.

Vierailija

Helsingin pyöräilijät käyttävät pipoa jos sitäkään. Suojaudutaan nyt enintään lumihiutaleilta. Mutta kypärää ei näy ainoallakaan polkupyöräilijällä vaikka tiet huonossa kunnossa ja isompi riski jäädä auton alle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä noi pohjoisen polot!

Joo taitavat olla landepaukut vähän vajaita. Eivät edes jaksa muutamaa riviä lukea, vaan menevät otsikon mukaan harhaan. Ei täällä etelässä ole mitään paniikkia lumesta, vaan ip-lehdet vain haluaa repiä tyhjästä mehukasta juttua. Teitä böndejä on viilattu linssiin nyt oikein urakalla ja ressukat uskoitte kaiken.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taputan päähän pohjoisen alkuasukkaita!
Ei kai oo pahamieli junteilla?

Ihan hyvillä mielin seurataan etelän tollojen joutavaa vinkumista.

Kuka vinkuu? Lehdet vinkuu. Yhdenkään ihmisen en ole livenä nähnyt vinkuvan. En edes somessa. Jos sara Sieppi nyyhkii jotain, niin come on.... Mitä se EI itkis?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oi oi. Nyt iski pakkaset. Joko etelän prinsessat ovat kauhuissaan😱

Ei ole kauhuissaan kuin siitä, että veroja menee liikaa maataloustukiin.

Vihdoinkin saan käyttöön mun ihanat uudet pakkaskelivaatteet, ou jee. Tulee ihan lapsuus mieleen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.