Onko muita refluksitautisia odottajia?
Mun raskaus on aivan alussa ja mua jännittää miten selviän odotusajasta keväällä todetun ruokatorventulehduksen ja refluksitaudin kanssa. Nyt varsinkin kun lääkitys täytyy lopettaa niin pelottaa kuinka pahat oireet alkavat. Olisin niin iloinen jos löytäisin kohtalotovereita jotka kertoisivat omia kokemuksiaan asiasta! Kiitos.
Kommentit (3)
Aiemmassa raskaudessa jouduin koko raskausajan ottamaan iltaisin Ranxalia, se auttoi ja päivällä Rennie sitten helpotti oloa mutta ilman tuota Ranixalia ei olis tullut mitään. Nyt olen jälleen raskaana ja vielä alkuvaiheessa,tilanne ok. Tässä raskauksien välillä en ole joutunut käyttämään mitään lääkitystä että sikäli ihan rauhallinen tilanne ollut!
Minä käytin ennen raskautta Ranimexia tarvittaessa, oireet pysyivät hyvin kurissa. Nyt olen rv 31 ja vasta tällä viikolla tuli ensimmäisen kerran närästystä ja polttavaa tunnetta vatsassa. Olen ottanut Rennietä, se on ainakin vielä auttanut, ja kasasin tyynyvuoren sängyn pääpuoleen eli nukun puoli-istuvassa asennossa. Uskon että se osaltaan auttaa myös. Jospa sulle ei tulisi oireita ollenkaan tai pääsisit hyvin vähällä!
-tiitiäinen
Mulla oli vähän sama juttu, määräsivät sillon 3kk lääkekuurin jonka lopetin juuri ennen tuon ajan täyttymistä. Piti sillon käydä kontrollissa kun alkuun epäilivät että joutuvat jatkamaan kuuria toiset 3kk. No sitten plussasin enkä mihinkää kontrolliin mennyt, lopetin vain lääkkeet. Neuvolalääkärille tietty asiasta kerroin.
Alkuun oli hieman närästystä joka ihan antepsin tableteilla sai kuriin ja sen jälkeen ei ole oireita ollut. Pelkäsin alkuun että tuo uusisi, kun oksentelin aika paljon, mutta eipä tuosta ole ollut enää tietoakaan raskautumisen jälkeen.
Joten paljon onnea odotukseen ja toivottavasti sinullakin oireet pysyisi poissa täysin. :)