Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elätte uskoanne?

Vierailija
12.01.2021 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elän kuten haluan ja tulkitsen uskontoa niin että se tukee valintojani

Et ole varmaankaan ainoa. Minä yritän tehdä päinvastoin. Enemmänkin huoli on se onko tehnyt oikean tulkinnan. Jos jossain kristillisissä piireissä on outoa tai huonoa toimintaa niin minusta se johtuu ymmärryksen puutteesta. Mikä ehkä johtuu laiskuudesta ottaa selvää. Vastuu vieritetään jonkun johtohahmon harteille joka voi olla sitten millainen vaan.

Ap

Vierailija
22/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän elämääni armahdettuna syntisenä. Yritän noudattaa Jumalan tahtoa. Teen töitä ja yritän rakastaa lähimmäisiä. Luen Raamattua, rukoilen, kerron joskus toisillekin Jeesuksesta. Käyn seurakunnassa kerran tai kaksi viikossa. Harrastan, liikun ja tapaan ystäviä. En käytä alkoholia enkä harrasta irtoseksiä. Aika tavallista elämää elän siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse usko, mutta minulla on ystävä, joka uskoo ja joka elää uskoaan KAIKESSA arjen elämässään.

Hän ei siis mitenkään erottele hengellisiä asioita sivuun, vaan ajattelee sen perusluterilaisen ajatustavan mukaan, että parasta jumalanpalvelusta on elää jokapäiväinen elämänsä ja tehdä jokapäiväiset työnsä Jumalan kunniaksi - niin hyvin kuin pystyy, niin ystävällisesti ja avuliaasti kuin pystyy ja niin oikeudenmukaisesti kuin pystyy. Hän toimii aika moraalisesti oikein, sikäli kuin sen oikean voi jostain päätellä ja hän päättelee sen siitä ”tee toisille niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän” -lausekkeesta.

Vierailija
24/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä meidän rukous on tärkeä.

Vierailija
25/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kerran viikossa seurakunnassa, vaihdellen luterilaisessa että läheisessä helluntaiseurakunnassa. Luen raamattua joskus päivittäin, joskus viikoittain. Rukoilen lähes päivittäin. Kerron uskostani joskus mutta mielestäni olen tässä liian arka. Lahoitan kristilliseen hyväntekeväisyyteen rahaa ja tavaraa. Luen hengellistä kirjallisuutta, katselen hengellistä opetusta ruudulta.

Nyt on mietinnässä seurakunta-asiat. Riittääkö ev. lut. jäsenyys mulle vai liittyisinkö hellareihin? Rukoilen johdatusta tähän.

Ymmärrän sinänsä, jotkut ei-uskovat kun tapaavat odottaa uskovan olevan Jumala itse, jonka velvollisuus on antaa hänelle täydellinen vastaus jokaiseen eksistentiaaliseen kysymykseen siksi että hän on uskaltanut vakuuttua Jumalan olemassaolosta.

Tietynlaista saarnaamista en kyllä itsekään jaksa kuunnella. Teot kai puhuvat paremmin.

Ap

Vierailija
26/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kristinusko on uskonto uskontojen joukossa. Olen aina ollut kiinnostunut eri uskonnoista. Omassa elämässäni pyrin muistamaan kiitollisuuden, rakkauden ja anteeksiannon merkityksen jokaisessa teossa ja ajatuksessani.

Vierailija
27/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus hoitaa asiat ei tarvi miettiä . Koti taivaassa . Ilman tekoja .

Vierailija
28/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lukea Raamattua,että tietää mihin uskoo.

Vierailija
29/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumi on tehty ja täytetty meidän puolesta joten kiitämme siitä ja elämme armosta .

Vierailija
30/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei käsitä yhdellä kertaa Ristiin naulittu. Oma järki ei paljon paina kun ihminen kuolee .

Vierailija
31/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristillä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei käsitä yhdellä kertaa Ristiin naulittu. Oma järki ei paljon paina kun ihminen kuolee .

Mitähän tämä tarkoittaa?

Vierailija
32/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armosta vaan kirjoitti:

Jeesus hoitaa asiat ei tarvi miettiä . Koti taivaassa . Ilman tekoja .

Yritän kyllä katsoa omaa sisintä minne menen. Eli en pysty ajattelemaan sama se mitä teen. Pelastusta tekojen kautta en tarkoittanutkaan.

Ap

Vierailija
33/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja rukoilen joka päivä. Vastauksia saan ja en. En tuo esille uskoani. Enkelit❤️. Luen raamatun kohtia välillä. Moni ei tiedä uskostani, ei ehkä uskoisi edes. Kotona olen saanut oppia ja uskoa. Kiitollinen olen. Elän ihan normaalia elämää.

Mitä enkeleistä? Ethän ole mikään "enkeleihin uskova" siis että enkelit menis Jeesuksen edelle?

Vierailija
34/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja rukoilen joka päivä. Vastauksia saan ja en. En tuo esille uskoani. Enkelit❤️. Luen raamatun kohtia välillä. Moni ei tiedä uskostani, ei ehkä uskoisi edes. Kotona olen saanut oppia ja uskoa. Kiitollinen olen. Elän ihan normaalia elämää.

Mitä enkeleistä? Ethän ole mikään "enkeleihin uskova" siis että enkelit menis Jeesuksen edelle?

Ei minusta vaikuttanut siltä. Ajattelin että hänellä on varmaan jokin kokemus enkelien avusta.

Ap

Vierailija
35/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä sytytän tuohuksen ja seinällä on mummon vanha ikoni. Siinäpä se. Harvoin käyn kirkossa. Uskoa voi elää myös ihan peruselämää elämällä, ei sitä tarvitse suorittaa

Vierailija
36/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysillä, koko ajan. Rast a Far kertoo suunnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän