Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla lähipiirissä henkilöitä, jotka eivät vaan voi ymmärtää että sinulla on TÖITÄ

Vierailija
12.01.2021 |

etkä voi olla aina vaikka keskellä arkipäivää vastaamassa puhelimeen tai olla tulossa johonkin kissanristiäisiiin keskellä viikkoa. Jostain syystä tuntuvat kuvittelevan, että koska itsellään on elämä pelkkää vapaa-aikaa, niin se on muillakin . Ja että töissä voisi vaan vastailla huvikseen puhelimeen, ja ihan hyvin voisi ottaa spontaanisti pari päivää vapaata ja mennä kissanristiäisiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavasti ja tulen hulluksi niiden kanssa.

Vierailija
2/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eikä ymmärrä työaikojakaan yhtään. Kutsuvat kylään just semmoiseen kellon aikaa ku on töissä ja loukkaantuu ku sanon et en voi ku oon sillo töissä. Pitäis kuulemma hommata vapaata jtn kahvittelua varten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sellaiset ikääntyneet ja pitempään eläkkeellä olleet tuollaisa, tai todellisuudesta irtaantuneet pitkäaikaistyöttömät tai ikiopiskelijat, jotka käy kerran kuussa vähän luennolla. 

Vierailija
4/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä valitettavasti työtön, mutta en toimeton/vailla mitään elämää tai tekemistä.

Saan kuulla tuon tuosta, kuinka joutaisin auttamaan siinä, tuossa ja tässä, kun "EIHÄN SULLA OO KUIN AIKAA TAI MUUTAKAAN TEKEMISTÄ".

Kuvitellaan siis aikuisten oikeasti, että makoilen päivät sohvalla jalat kattoa kohti odottaen jotain tekemistä.

Jeesaan kyllä usein milloin ketäkin, mutta aina se ei sovi. "Häh miten niin? Ethän sä oo ku kotona päivät pitkät". Äääh...

Vierailija
5/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ole. Ei edes se isomummo, joka on ollut auton alle jäämisen vuoksi eläkkeellä jo 52 vuotta, ole koskaan koittanut häiritä töiden tekoa.

Ja työskentelen yrittäjänä, joten moni voisi kuvitella, että no hehän ehtivät vastailla. Mutta tuttavapiirini on fiksua ja toiset huomioivaa väkeä.

Vierailija
6/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri on luokanopettaja, ja sillä kyllä katkuvasti unohtuu että me muut ei olla jatkuvasti lomalla tai päästä viikonlopunviettoon perjantaina klo 12 :D Mutta tärkeää ja kuormittavaa työtä hän tekee ja on lomansa ansainnut, eipä siinä.

Vierailija
7/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perhepäivähoitaja ja siis kotona päivät pitkät mutta töitä kyllä teen ihan koko päivän. Monet eivät voi käsittää, etten pysty kesken päivän rupattelemaan puhelimessa, kun kerran kotona olen. 

Vierailija
8/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit on ne joiden maailmassa etätyö = lomaa. Vaikka todellisuudessa etätöissä tehdään melkein kovemmin töitä..

Vierailija
9/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tutut eivät ymmärrä että kaikkien työaika ei ole 8-16 arkipäivinä. Toiset meistä ovat iltaisin ja viikonloppuisin töissä, tästä saan aina kuulla kun jotain ollaan järkkäämässä. "mites vastarannan kiiskin aikatauluihin taas sopii..."

Vierailija
10/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tutut eivät ymmärrä että kaikkien työaika ei ole 8-16 arkipäivinä. Toiset meistä ovat iltaisin ja viikonloppuisin töissä, tästä saan aina kuulla kun jotain ollaan järkkäämässä. "mites vastarannan kiiskin aikatauluihin taas sopii..."

Niin. Tai vaikka jos et lähde jonnekin aamulla jo seitsemältä niin olet vain laiska tyyppi. Kun teen iltavuoroa, niin menen luonnollisesti myöhään nukkumaan, koko ajan. Ja herään myöhään. Koska se on mun luonnollinen vuorokausirytmi, ei siksi, että olen laiska. Minusta ei tule parempi ihminen sillä, että nukun 5-6 tunnin yöunet että pääsen seitsemältä aamulla liikkeelle.

Vierailija
11/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä. Koko elämänsä kotona loisinut eikä oikein meinaa ymmärtää, että yleisesti ottaen töihin pitää mennä tiettyyn aikaan ja siellä pitää myös olla se tietty aika, ettei niitä vain omatoimisesti muutella niin,että lähdenpä nyt kaksi tuntia ennakkoon tai menen vasta kaksi tuntia myöhässä. Eli siis ei voi vain itse päättää aikaa, jolloin tuo lapset...eli siis tyyliin "joo tuon kahdelta" ja sitten kun ei onnistu (ukko vielä töissä ja minä mahdollisesti juuri niihin aikoihin lähdössä töihin jos on iltavuoro) niin sitten suuttuu, kun taas kustaan asiat ja hänen suunnitelmansa menevät v*tuiksi.

Vierailija
12/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainyhdistysaktiivit.

Ymmärrän että koulu haluaa palaverit toimistoaikaan, mutta vy:läisistä olisin toivonut apuja siihen että voitaisiin sovittaa tapaamiset joko iltapäivään klo 15 tai ihan aamuun klo 8, jolloin joko voin mennä hiukan myöhässä tai lähteä hiukan aiemmin. Jos koulun tapaaminen on klo 12-13, ei minulla ole mitään mahdollisuutta osallistua siihen arkipäivänä.

Vierailija
13/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri ei millään meinannut ymmärtää viikonlopputöitä. Otin kausitöissä kaikki viikonlopuvuorot mitä sai, enkä siis ollut vapaa lähtemään festareille ja risteilyille, mutta monta vuotta piti silti kinuta milloin mihinkin. Kunnes hän aloitti itse vuorotyön, sitten kyllä piti löytyä ymmärrystä silloin kun hän joutui töihin.

Vierailija
14/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja vielä vaikeampaa on ymmärtää ETÄTÖITÄ. Vaikka on kotona ja tekee työtä etänä on siinä yhtälailla kiinni, kuin muussakin työssä ellei jopa enemmän. Ainakin omassa työssäni tykitän 8-16 ihan jatkuvalla syötöllä. Hyvä, että saan kahvitauot pidettyä. 

Vierailija
15/16 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Naapurini ei voi kuulemma ymmärtää miten tehdään etätöitä. Voi hitto. Aina jos piipahdan pihalla vaikka postin hakemassa niin verho heilahtaa ja pian huikkaa kuistilla "onkos sulla vapaapäivä??" Kyttää. Tekis mieli taluttaa se tietsikalleni ja näyttää mitä teen. Firman yks assari kans aina kysyy "ootko töissä vai kotona". Eikö ymmärrä että jos työluuriin vastaan teen kotona TÖITÄ. Myös työttömät tutut tunkemassa päiväkahville "kun sää oot kotona". Jaksa näitä !!!!

Vierailija
16/16 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Naapurini ei voi kuulemma ymmärtää miten tehdään etätöitä. Voi hitto. Aina jos piipahdan pihalla vaikka postin hakemassa niin verho heilahtaa ja pian huikkaa kuistilla "onkos sulla vapaapäivä??" Kyttää. Tekis mieli taluttaa se tietsikalleni ja näyttää mitä teen. Firman yks assari kans aina kysyy "ootko töissä vai kotona". Eikö ymmärrä että jos työluuriin vastaan teen kotona TÖITÄ. Myös työttömät tutut tunkemassa päiväkahville "kun sää oot kotona". Jaksa näitä !!!!

Assarin puolustukseksi, hän saattaa tarkoittaa kysymällä oletko töissä vai kotona, teetkö töitä työpaikalla vai kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi