Päiväkodissa katoavat vaatteet
Meillä katoaa tuhoton määrä tavaraa päiväkodissa. Syksyllä menivät kolmet kurahanskat ja parit sormikkaat sekä saappaat. Pyysin etsimään, mutta muka eivät ole päiväkodilla. Sisävaatteista en pidä edes lukua enää.
Tämän talven aikana puolestaan olen vienyt neljät toppahanskat, viimeiset viime viikolla. Tänään taas hoitaja sanoi, että lapselle pitää tuoda vaihtohanskat. Viime viikolla viedyt ovat siis ilmeisesti kadonneet.
Nimikoin vielä kaikki vaatteet, eli siitä ei pitäisi olla kyse. Kaksiin viimeisiin toppahanskoihin olen permanenttitussilla kirjoittanut kämmenselkään lapsen nimen ja silti kuulemma kadonneet. Mitä niille vaatteille tapahtuu ja onko sinne pakko viedä koko ajan uusia? Mitä käy jos en osta vaan käsken etsimään jo siellä olevat? Alkaa käymään lompakon päälle, jos joka viikko pitää ostaa kaikki uutena.
Kommentit (32)
Mä käytän niitä kurahanskoja istutushommissa, on hyvät.
Miksi pitäisi olla varahanskat? Nehän kuivataan siellä ulkoilujen välillä. Meiltä ei hävinnyt montaa vaatetta. Ei kuulosta yhtään normaalilta tuollainen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla varahanskat? Nehän kuivataan siellä ulkoilujen välillä. Meiltä ei hävinnyt montaa vaatetta. Ei kuulosta yhtään normaalilta tuollainen määrä.
Mäkin oon ajatellu et kuivurihan siellä seisoo, ni miks pitäisi olla kahdet. Kahdet on kumminkin ohje ja aina toinen pari mystisesti häviää, jos sen erehtyy sinne viemään.
-ap
Vein lapseni Helsingin päiväkodin iltapäiväkerhoon. Kaksi tuntia kerhoaika ja kerhoaikana hävisi rukkanen sekä kengät ristiin toisen perheen lapsen kanssa. Ryhmäkoko pieni, keskimäärin 1-5 lasta yhtäaikaisesti paikalla
Jännä juttu, meillä ei ole kadonnut mitään muuta kuin yhdet sukat. Hetken aikaa on ollut kodiksissa takki, johon en epähuomiossa ollut laittanut nimeä. Löytyi löytötavaralaatikosta toisen ryhmän tiloista. Mulla on 4 lasta, joista nuorin on vielä päiväkodissa. Kolmesta päiväkodista kokemuksta. Meidän kassiin on ilmestynyt muutaman kerran jonkun toisen vaatteita, mutta aina palautettu takaisin päiväkotiin.
Koulussa sen sijaan katoaa kenkiä, jotka palautuvat seuraavana päivänä. Joskus lapsi tullut koulusta kotiin toisessa jalass 35 vihreä kuoma, ja toisessa 38 musta kuoma, koska ne olivat ainoat kengät, jotka oli enää jäljellä. Hanskat katoaa pysyvästi.
Meillä katosi kaikki vähänkään uusi ja vähänkään kallis.
Ei voi olla sattumaa, että juuri ne upouudet kumpparit katosi heti, samaten upouudet hanskat, upouusi pipo jne.
Sen sijaan aina ne vanhemmat ei-merkkivaatteet kyllä pyöri siellä loputtomiin.
En enää laita mitään uutta sinne.
Mun mielestä tällainen asia pitää ottaa puheeksi päiväkodin henkilökunnan kanssa! Esim. meillä ei päiväkotiuran aikana hävinnyt yhtäkään vaatetta. Koulussa on hävinnyt toistaiseksi yhdet hanskat.
Katoaako muiltakin? Seuraavan kerran kun hakiessa on muitakin vanhempia ja hoitajia paikalla alat kysellä, että häviääkö teiltä vaatteita ja kerrot mitä kaikkea teiltä on nyt lyhyessä ajassa hävinnyt. Heität vaikka puoli vitsillä, että teet rikosilmoituksen pian, koska olet niin kyllästynyt tähän touhuun. Ehkä asia alkaa levitä, vanhemmat kyselee toisiltaan ja kertovat eteenpäin sun sanomisia. Joku saattaa nostaa asian esille Facessa. Kai se lopulta tavoittaisi nekin, jotka niitä toisten vaatteita pöllii. Ehkä hiljentäisi hetkeksi.
Uhkaa mennä päiväkotiin vahtimaan viikoksi, minne ne vaatteet oikein katoavat. Vanhemmilla kun kerran on oikeus osallistua päiväkoti päiviin ja seurata toimintaa siellä. Moni päiväkoti tosin yrittää kieltää tämän. Saattaisi alkaa kiinnostaa pitää huolta niistä vaatteista. Tai sitten oikeasti teet sen rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Katoaako muiltakin? Seuraavan kerran kun hakiessa on muitakin vanhempia ja hoitajia paikalla alat kysellä, että häviääkö teiltä vaatteita ja kerrot mitä kaikkea teiltä on nyt lyhyessä ajassa hävinnyt. Heität vaikka puoli vitsillä, että teet rikosilmoituksen pian, koska olet niin kyllästynyt tähän touhuun. Ehkä asia alkaa levitä, vanhemmat kyselee toisiltaan ja kertovat eteenpäin sun sanomisia. Joku saattaa nostaa asian esille Facessa. Kai se lopulta tavoittaisi nekin, jotka niitä toisten vaatteita pöllii. Ehkä hiljentäisi hetkeksi.
Koronan vuoksi vain yksi perhe kerrallaan eteiseen ja kaikki juhlat ja vanhempainillat peruttu. Ei siellä enää näe ketään.
Lisäksi jos vie ja hakee vähänkin erikoisempaan aikaan, niin silloin ei näe toisia vanhempia ollenkaan.
Kippis vaatetta ja ilmaiseksi saatua päiväkotiin ulko ja varavaatteksi, ei ne vaatteet päältä katoa, naulakosta kyllä, harvoin tahallaan kukaan vie, lapset pukee itse mitä sattuu. Muista nimetä vaatteet.