Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa katoavat vaatteet

Vierailija
12.01.2021 |

Meillä katoaa tuhoton määrä tavaraa päiväkodissa. Syksyllä menivät kolmet kurahanskat ja parit sormikkaat sekä saappaat. Pyysin etsimään, mutta muka eivät ole päiväkodilla. Sisävaatteista en pidä edes lukua enää.
Tämän talven aikana puolestaan olen vienyt neljät toppahanskat, viimeiset viime viikolla. Tänään taas hoitaja sanoi, että lapselle pitää tuoda vaihtohanskat. Viime viikolla viedyt ovat siis ilmeisesti kadonneet.
Nimikoin vielä kaikki vaatteet, eli siitä ei pitäisi olla kyse. Kaksiin viimeisiin toppahanskoihin olen permanenttitussilla kirjoittanut kämmenselkään lapsen nimen ja silti kuulemma kadonneet. Mitä niille vaatteille tapahtuu ja onko sinne pakko viedä koko ajan uusia? Mitä käy jos en osta vaan käsken etsimään jo siellä olevat? Alkaa käymään lompakon päälle, jos joka viikko pitää ostaa kaikki uutena.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda päiväkotia tai tee rikosilmoitus. Joku niitä pöllii. Todennäköisesti joku lastaan päiväkodista noutava vanhempi.

Vierailija
2/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päiväkotitäti pöllii ja myy Torissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jo valmiiksi mahdollisimman rumia ja nimi mahdollisimman isolla näkyvään paikkaan jollain mikä ei lähde millään pois.

Vierailija
4/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Näin sen on pakko olla.

Vierailija
5/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin vaihdossa kestää täällä 4kk, eli aika paljon saa vielä pistää lapsen ulkovaatteisiin kiinni ennen vaihdon toteutumista. Voiko sillä olla seurauksia, jos jätän vain ostamatta? Tuntuu että tosiaan tietämättäni sponsoroin jonkun muun lapsia, kun jatkuvasti pitää olla ostamassa uutta kadonneen tilalle

-ap

Vierailija
6/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jo valmiiksi mahdollisimman rumia ja nimi mahdollisimman isolla näkyvään paikkaan jollain mikä ei lähde millään pois.

Tämä mulla on ollu strategiana, mutta ei tunnu tehoavan. Ihan tavallisia cittarin toppahanskoja ja niihin permanenttitussilla nimi kämmenselkään. Samaa tasoa ovat olleet muutkin vaatteet, ei mitään mini rodineja, joilla voisi olla arvoa.

Vierailija
7/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kiireessä alimiehityksellä puetaan lapset ristiin. Meidän vaatteita on mennyt jollekin toiselle, ja jonkun Leevin, Sasun ja Eemin vaatteita tullut meille. Toki olen ne aina palauttanut päiväkotiin ja huomauttanut asiasta.

Vierailija
8/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljetan kaikkia varavaatteita repussa. Mitään ei ole koskaan hävinny. Kurahousut löyty joskus lapsen kaverin korista. Niitä en siis kuljettele repussa. Aikuiset alkoivat heti penkomaan kun ihmettelin missä ovat. Tarkista päivittäin onko kamppeet tallessa, löytyy helpommin tuoreeltaan, kun katoavat.

Vierailija
9/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanhempi varastaa..? :( on kyllä aivan älytöntä, jos näin on. Millainen pk? Seutu?

Vierailija
10/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä päiväkodissa ja kyllä me ainakin etsitään kadonneet vaatteet/unikaverit. Laitetaan esimerkiksi tekstiviesti kaikille kotiin ja kysytään, että löytyykö teiltä.

Toki jos kukaan ei ilmoita niin eihän sille mitään voi. Mutta jos se olisi toistuvaa niin silloin asiasta täytyisi jutella ihan eri sävyyn.

21 lasta tarkoittaa, että kolmen aikuisen kontolla on huolehtia 42 paria hanskoja oikeaan lokeroon. Muista vaatteista puhumattakaan.

Ja lapset on niitä vielä viskoo ties minne tai unohtaa esimerkiksi pihalle. Virheitä siis voi sattua, helpostikin.

Vierailija
11/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä kiireessä alimiehityksellä puetaan lapset ristiin. Meidän vaatteita on mennyt jollekin toiselle, ja jonkun Leevin, Sasun ja Eemin vaatteita tullut meille. Toki olen ne aina palauttanut päiväkotiin ja huomauttanut asiasta.

Tulispa meillekin takaisinpäin, että pysyis vaatteiden määrä vakiona. :D pk on muuten ihan hyvä, kunnallinen Turun keskustan tuntumassa. Mutta tosiaan alkaa ottamaan päähän, kun kadonneet vaatteet nostavat hoidon kokonaiskustannuksia melkoisesti.

Vierailija
12/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa häviää vaatteet ja pahimmillaan katoaa vessapaperitkin vessoista. Kummallisesti häviää aina silloin kun pari kaavuissa kulkevaa äitiä on hakeneet lapsensa. 

Vierailija
13/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä päiväkodissa ja kyllä me ainakin etsitään kadonneet vaatteet/unikaverit. Laitetaan esimerkiksi tekstiviesti kaikille kotiin ja kysytään, että löytyykö teiltä.

Toki jos kukaan ei ilmoita niin eihän sille mitään voi. Mutta jos se olisi toistuvaa niin silloin asiasta täytyisi jutella ihan eri sävyyn.

21 lasta tarkoittaa, että kolmen aikuisen kontolla on huolehtia 42 paria hanskoja oikeaan lokeroon. Muista vaatteista puhumattakaan.

Ja lapset on niitä vielä viskoo ties minne tai unohtaa esimerkiksi pihalle. Virheitä siis voi sattua, helpostikin.

Toki virheitä sattuu. Mutta mielestäni meillä häviää vähän liikaa vaatetta ja tavaraa, että menisi tavan virheenä. Ennen joulua ratsasin lapsen ryhmän eteisen, kun jäätiin lomille. Tongin siis kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat, että löytyisi edes jotain. Saaliiksi jäi vain vuosi sitten kadonneet sormikkaat.

Vierailija
14/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun päiväkodin työntekijä vie oman lapsen tarhaan, hän on voi varastaa.

Kun hän menee työpaikalleen, hän ei missään nimessä varasta.

Ei ne päiväkodin työntekijät ole sen kummempia kuin vanhemmatkaan, ja muut työpaikoiltaan varastavat työntekijät. Tilaisuus tekee varmaan.

Vierailija
15/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No narkit ovat pöllineet rattaita siitä oven edestä ja ne on pakko ottaa mukaan töihin. Bussissa sitten mulkataan, kun luulevat, että minulla ei ole lippua😀.

Vierailija
16/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun päiväkodin työntekijä vie oman lapsen tarhaan, hän on voi varastaa.

Kun hän menee työpaikalleen, hän ei missään nimessä varasta.

Ei ne päiväkodin työntekijät ole sen kummempia kuin vanhemmatkaan, ja muut työpaikoiltaan varastavat työntekijät. Tilaisuus tekee varmaan.

Kurahanskoja! Voihan vattu.

Vierailija
17/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päiväkodissa on vain lukutaidotonta porukkaa? Meille vanhemmille muistutetaan koko ajan, että nimikoikaa, mutta hoitajat ei osaa lukea, joten ihan sama, vaikka siellä olisi korillinen yhteisiä vaatteita.

Laitoin syksyllä tarkoituksella lapselle rikkinäisiä ja rumia vaatteita hoitoon, koska niin paljon varastettiin ja eikös sieltä tullut vakava puhuttelu, että vaatteiden tulee olla siistejä. Vein päiväkotiin kuvakoosteen kaikista niistä asuista, joita syksyn aikana olin hankkinut ja jotka siellä oli varastettu ja totesin, että tässä ne siistit vaatteet olisi, kaivelkaa jostain esille, ainakin Liljalla näyttää olevan meidän tytön pusero, jonka itse ompelin.

Vierailija
18/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne tädit tekee niillä parittomilla cittarin hanskoilla? Ei saa myytyä, ei mahdu itselle käteen.

Vierailija
19/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne tädit tekee niillä parittomilla cittarin hanskoilla? Ei saa myytyä, ei mahdu itselle käteen.

Meillä häviävät aina vain pareittain päiväkodista. Kotona hukassa on yleensä esimerkiksi sukista vain toinen.

Vierailija
20/32 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne vanhemmat niitä sitten varastaisivat?