Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jussi H. suositteli taas kasvisruokaa: kasvissosekeittoa johon perunaa, porkkanaa ja sipulia

Vierailija
12.01.2021 |

Sitä heillä suositaan Jussin mukaan.
Ohisalo lisäsi että siihen kannattaa ottaa proteiinia mukaan, kuten soijaa(yök).

Olen ennenkin huomannut että Jussi H-a on suositellut tenteissä kasvisruokaa ja kasvisten syöntiä. Mitähän makkarapersut tuumaavat tästä. Vai onko se vaan niin että Jussille on kasvissyönti ja fillarointi sallittua ja järkevää, mutta muilta se on fillarikommunismia ja ituhippeilyä.

????

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl kasviksia saa syödä kun ei ruveta pakottamaan niitä eikä etenkään ideologisista syistä kun tänään koulun kasvis päivät joka on just sitä ituhippeilyä.

Noin muutenhan itse Aatu The Suuri oli kasvissyöjä.

Miten helvetissä yksi lihaton ruokapäivä on hippeilyä, selitä nyt vähän.- Ei ole ennenvnhaankaan ollut, iän kaiken kouluissa on ollut päiviä jolloin ei ole liharuokaa syöty.

Esim pinaattiletut olivat oma suosikkini, ei niiden kanssa mitään lihaa vedetty, ainoastaan puolukkahilloa.

Oli myös kalaruokaa useasti, sekä puuroja ja niiden kanssa jotain marjasoppaa.

Kyllä ollaan hippejä nyt kaikki, yhyyyyy.

Ja miksi siiihen hernekeittoonkin on jotain läskiä tai lihamutuja laitettava, parempaa on ilman.

Vierailija
22/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeus Ohisalolla on puuttua toisen syömiin ruokiin? Ja vielä soijaa joka tuhoaa sademetsät.

Ohisalo pilasi Jussin hyvän reseptin:(

......työntäköön proteiininsa..sanonko minne....

Tiesitkö, että vain pieni murto-osa kaikesta maailman soijasta menee ihmisten ravinnoksi ja loput suodatetaan karjan kautta pieneksi lihanpalaseksi ihmisten lautaselle, vaikka sillä samalla soijalla olisi voinut ruokkia useamman henkilön

Kaikki Suomeen tuotava soija on turhaa, ja tuhoaa sademetsiä. 

Missä päin Eurooppaa on sademetsää? Käyttämieni soijatuotteiden soija on tuotettu Euroopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen ennakkoluuloista kuvitella että persujen kannattajat syö vain makkaraa ja juo kaljaa tai että jompikumpi (tai molemmat) tekisi ihmisestä jotenkin huonomman. Muutenkin hupaisaa, että itseään suvaitsevina pitävät ovat ihan aina itse niitä pahimpia muiden lokeroijia.

Tämäkin on huvittavaa että oletat aloitajan olevan ns"suvaitseva" sateenkaarihipsteri joka asuu pk-seudulla, vaikka olen tavallinen juntti keskeltä Suomea. Huomaatko miten mustavalkoinen on oma ajattelusi. 

Minä en missään väittänyt kaikkien persujen syövän makkaraa, vaan puhuin niistä persuista jotka hehkuttavat lihansyöntiä jonain jalona erityistaitona, näistä käytin sanaa makkarapersut.

Ei pidä olla noin umpimielinen.

Vierailija
24/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt alkoikin tekemään muuten kasvissosekeittoa mieli, ja koska kukkakaali meni jo muun muotoisena alas, niin taidan tehdä just tota peruna, porkkana ja sipuli, koska niitä löytyy. Huomenna..

ap

Vierailija
25/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tänään vegaanisen lounaan ja äänestänyt persuja jo monta vuotta.

Vierailija
26/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veiikkaan, että takana on joku terveydellinen syy, että joutuu tuommoisella keittodieetillä olemaan (nimim. kokemusta on).

Häh? Just tänään tein vastaavaa tosin ilman porkkanaa eli peruna-sipulisosekeittoa ja ihan normiruokaa tuo meillä ainakin on. Siihen vielä keitetty kananmuna kuten pinaattikeittoon ja kylkeen ruisleipäviipale niin oikein on mainio arkiruoka. 

Outo ajatuskin ettei persujen kannattaja voisi olla kasvissyöjä.

Vierailija
27/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ollut yli 30v. En voisi kuvitellakaan syöväni keittoa jossa vain perunaa, porkkanaa ja sipulia. Toki sitä nälkäänsä varmaan söisi jos ei muuta ole, varsinkin jos rahasta tiukkaa. Mutta eipä tuo terveellistä ja monipuolista kasvisruokaa ole, puuttuu se proteiini täysin tuosta keitosta. Ei kasvissyönti ole pelkkää porkkanan järsimistä.

Vierailija
28/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän persuvihalanka vaikka kyse onkin vain jostain ruokareseptistä

Vierailija
29/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen ennakkoluuloista kuvitella että persujen kannattajat syö vain makkaraa ja juo kaljaa tai että jompikumpi (tai molemmat) tekisi ihmisestä jotenkin huonomman. Muutenkin hupaisaa, että itseään suvaitsevina pitävät ovat ihan aina itse niitä pahimpia muiden lokeroijia.

Tämäkin on huvittavaa että oletat aloitajan olevan ns"suvaitseva" sateenkaarihipsteri joka asuu pk-seudulla, vaikka olen tavallinen juntti keskeltä Suomea. Huomaatko miten mustavalkoinen on oma ajattelusi. 

Minä en missään väittänyt kaikkien persujen syövän makkaraa, vaan puhuin niistä persuista jotka hehkuttavat lihansyöntiä jonain jalona erityistaitona, näistä käytin sanaa makkarapersut.

Missä ihmeessä näitä makkarapersuja oikein tapaa? Siis ainakaan enää kun Soini otti ja perusti oman puolueen..

Ihmettelen siis siksi, että tunnen lukuisia persuja sekä persujen kannattajia eikä näistä kyllä kukaan ylistä mitään makkaroita saati niiden syömistä. 

Hassuja oletuksia ja stereotypioita sulla ainakin on jostain syystä tarve levitellä vaikka niin kovin avomielisenä itseäsi tunnutkin pitävän.

ohis

Vierailija
30/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeus Ohisalolla on puuttua toisen syömiin ruokiin? Ja vielä soijaa joka tuhoaa sademetsät.

Tiesitkö, että vain pieni murto-osa kaikesta maailman soijasta menee ihmisten ravinnoksi ja loput suodatetaan karjan kautta pieneksi lihanpalaseksi ihmisten lautaselle, vaikka sillä samalla soijalla olisi voinut ruokkia useamman henkilön

Missä päin Eurooppaa on sademetsää? Käyttämieni soijatuotteiden soija on tuotettu Euroopassa.

Meinasit että nykyajan orjatyövoimalla tuotettu soija on jotenkin parempi juttu?

Vierailija
31/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit että nykyajan orjatyövoimalla tuotettu soija on jotenkin parempi juttu?

Meinaatko sinä sitä, että se soija on eettisempää, jos syön sen kananmunan, kalan, maidon tai lihan muodossa?

Vierailija
32/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä näitä makkarapersuja oikein tapaa? Siis ainakaan enää kun Soini otti ja perusti oman puolueen..

Ihmettelen siis siksi, että tunnen lukuisia persuja sekä persujen kannattajia eikä näistä kyllä kukaan ylistä mitään makkaroita saati niiden syömistä. 

Hassuja oletuksia ja stereotypioita sulla ainakin on jostain syystä tarve levitellä vaikka niin kovin avomielisenä itseäsi tunnutkin pitävän.

ohis

Menepä käymään vaikka Itä-Suomessa noin suunnilleen Joensuun suunnalla.

Vierailija
33/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, nyt meni vihreillä tunteisiin kun muutkin ja etenkin tyhmät persut syö kasvisruokaa.

Vierailija
34/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani ollut yli 30v. En voisi kuvitellakaan syöväni keittoa jossa vain perunaa, porkkanaa ja sipulia. Toki sitä nälkäänsä varmaan söisi jos ei muuta ole, varsinkin jos rahasta tiukkaa. Mutta eipä tuo terveellistä ja monipuolista kasvisruokaa ole, puuttuu se proteiini täysin tuosta keitosta. Ei kasvissyönti ole pelkkää porkkanan järsimistä.

Ei kasvissosekeittoon ole koskaan laitettu proteiinia. Vähän outoa valitusta nyt.

Vierailija
35/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut yli 30 vuotta vegaani, etkä vieläkään tajua, ettei sitä proteiinia joka ruuassa tarvita!

Piti jonkun Vihreän toopen tulla pätemään.

Vierailija
36/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veiikkaan, että takana on joku terveydellinen syy, että joutuu tuommoisella keittodieetillä olemaan (nimim. kokemusta on).

Häh? Just tänään tein vastaavaa tosin ilman porkkanaa eli peruna-sipulisosekeittoa ja ihan normiruokaa tuo meillä ainakin on. Siihen vielä keitetty kananmuna kuten pinaattikeittoon ja kylkeen ruisleipäviipale niin oikein on mainio arkiruoka. 

Outo ajatuskin ettei persujen kannattaja voisi olla kasvissyöjä.

Toki voi, jos on nainen.

Vierailija
37/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut syö kasviksia väärin?

Vierailija
38/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan vihreä silti persuksi kääntyy, vaikka Halla-Aho söisi pelkästään kasvisruokaa.

Vierailija
39/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue se juttu ja tule sitten vinkumaan.

Vierailija
40/50 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa syömme peruna-porkkana-sipulisoppaa, jossa on linssejä. Itse leivottua leipää lisäksi. Tästä ei ruoka parane ja rahaakin kului minimaalisesti. Ateriavalintaan vaikutti kyllä vahvasti se pikkuseikka, että aura-auto ei ole käynyt ja kauppaan ei pääse täällä Sipoossa. En silti aio äänestää EU-ero-persuja enkä bensankäryisiä pyöräilypakko-vihreitä ikinä koskaan missään vaaleissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi