Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään niin monilla ihmisillä on todella vastenmielinen puheääni?

Vierailija
12.01.2021 |

Esimerkiksi mainoksissa, joihin minun mielestäni pitäisi valita ihmisiä, joilla on miellyttävä puheääni. Mutta onko niin, että hyvin harvalla tänä päivänä enää on sellaista? Etenkin naisten puheäänet ovat jotenkin todella teennäisiä ja epämiellyttäviä, sellaisia tyypillisiä omahyväisen somettajan ääniä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsi- ja palmuöljy vaikuttaa geneettisellä tasolla ääneen. MOT

Vierailija
22/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nariseva puhetyyli tuntuu olevan kovin pop. Samoin ärsyttävä lespaava s. Puheterapiaa tarvitsevat!

Toi löysä lepäävä sössötys on karmivaa! Kuuntelevatko lainkaan itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Ei mainoksiin "pidä valita" ihmisiä, joilla on miellyttävä puheääni. Päinvastoin. Mainoksissa puhutaan tarkoituksella niin, että se kiinnittää ihmisten huomion. Mainostenhan ei oikeasti ole tarkoitus olla mitään taustahälyä, vaan tavoitteena on, että ihmiset kiinnittäisivät niihin huomiota. Ärsyttävyys on niissä siis ihan tarkoitushakuista.

Onpa mielenkintoinen mielipide. Eikö mainosten tarkoitus kuitenkin ole myydä tuotteita / palveluja?

Itse ainakin kierrän kaukaa tuotteet, joiden mainokset ärsyttävät syystä tai toisesta.

Vierailija
24/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella kaunis puheääni, sanovat. 

Kerran olin tunnetun näyttelijän vetämällä kurssilla. Hän sanoi ääneni kuultuaan, että sinä ainakin olet turpatyöläinen. Joo, olinhan minä.

Vierailija
25/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret naiset kimittävät.

Totta ja sitten he kimittävät huuamalla mainoksissa.

En osta mitään kimittäjän mainostamaa🙈

Vierailija
26/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nariseva nenäänsä puhuva, metallisen kova puheen tikutus on kaikkein pahin. Vielä kun yrittää puhua slangia, niin hrrrrr

Vierailija
27/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla radiojuontajilla on aivan kammottavat äänet. Jenni Alexandra, Veronica Verho jne.

Vierailija
28/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla jenkkinaisilla on on ainakin hirveän teennäinen kiitos, kun yrittävät selkeästi puhua korkeammalta kuin mitä oma ääni on. Päälle tekohymy ja vastenmielisyys on huipussaan. Jospa ovat ottaneet mallia heiltä.

Vierailija
29/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla jenkkinaisilla on on ainakin hirveän teennäinen kiitos, kun yrittävät selkeästi puhua korkeammalta kuin mitä oma ääni on. Päälle tekohymy ja vastenmielisyys on huipussaan. Jospa ovat ottaneet mallia heiltä.

*kimitys ei kiitos

Vierailija
30/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti Sveholmilla on hyvä ja selkeä ääni. Ei nau-u eikä natise.

Kaikki näyttelijätkään eivät valitettavasti omaa kaunista ja selkeää ääntä.

Vierailija
31/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sitten todella kauniit äänet? 

Vierailija
32/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naiset nykyään puhuu luonnollisemmin kuin joskus vuosikymmeniä sitten, jolloin tietoisesti yritettiin kuulostaa naiselliselta. Ei monen naisen ääni luonnostaan ole heleä ja korkea, vaan juuri sellaista narisevaa aika matalaa ääntä. Itselleenikin se on luontainen ääni, ja niin puhun. Mutta pystyn kyllä halutessani tekemään sekä sellaisen samettisen, ilmavan syvän matalan puheäänen tai heleän korkean Suomi-filmi 1950-luvulta äänen. En vaan jaksa suurinta osaa aikaa näytellä ja teeskennellä vaan puhun miten luonnostaan tulee. 

No ei tarvi mitään samettia teeskennellä mutta narina on hirveetä! Kuin olisi puoliunessa.

Vierailija
33/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä sitten todella kauniit äänet? 

No joo kuule on!

t. pehmosametti

Vierailija
34/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pertti Sveholmilla on hyvä ja selkeä ääni. Ei nau-u eikä natise.

Kaikki näyttelijätkään eivät valitettavasti omaa kaunista ja selkeää ääntä.

Eikö tuo "nau-u" kuuluisi kirjoittaa "nau'u"?

Mutta oikeassa olet kyllä sanoissasi 🙂

Vierailija
35/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Taina Licciardo-Toivolan puhetyyli?

Vierailija
36/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla kuin joku baletin harrastaminen lapsesta kehittää kaunista ryhtiä, niin laulutunnit kehittää äänenkäyttöä.

Ei tarvitse olla ballerina saadakseen hyötyä harrastamisesta. Ei laulunopettaja kuvittele, että kaikki oppilaat ovat tulevia oopperalaulajia. Hyvä opettaja nauttii, kun näkee oppilaan hyötyvän ja kehittyvän. Miksei opettajalle voisi suoraan sanoakin, että haluaisi ottaa laulutunteja nimenomaan kehittääkseen tervettä äänen käyttöä ihan jo saadakseen terveen puheäänen.

Narina ja kireä ääni kuluttaa ääntä, ja voi vahingoittaa äänihuulia.

Vierailija
37/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kaunis, pehmeä ja sointuisa ääni. On se hyvä, että edes puhelimessa on viehättävä jos ei muuten...

Vierailija
38/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret naiset kimittävät.

Tai sitten on se omituisen sössöttävä ja suhiseva kerava-nuotti..

Vierailija
39/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä mietin viimeksi tänään just samaa kun oli pakko pistää radio kiinni juontajan äänen ja juttujen vuoksi. Sitä ennen olin vaihtanut jo pari kertaa kanavaa saman syyn takia..

Vierailija
40/43 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan kimeä ääni. Minkäs sille voi.

N24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan