Suomi avataan maaliskuussa
Riskiryhmäläiset, lääkintähenkilökunta ja hoitohenkilöstö, kun on rokotettu niin kaikki rajoitukset poistuvat.
Mitään perustetta rajoitusten jatkamiselle ei silloin enää ole. 1,5 kk ja olemme takaisin normaalissa.
Kommentit (60)
Maaliskuussa täällä ihmetellään, että miten se korona nyt noin leviää ku tämähän piti olla ohi, kun rokotettukin ollaan. Kesällä helpottaa ja syksyllä alkaa taas, mutta ei enää niin kovalla rytinällä kuin ennen.
Maskeista ainakin pitäisi luopua kesään mennessä. Tämä yläkouluikäisten rääkkääminen maskeilla on nyt kaiken huippu. Tilanne on rauhallinen, tartunnat laskussa ja määrätön aika vaan tuotttamaan jätettä ja hengittämään vajaasti. Aivan älytöntä. Koulut on ylipäätään olleet tosi matalatartuntaisia paikkoja.
Mä en käsitä, miksi ihmiset hyväksyy tämän kaiken. Meidän piti tosiaan vain suojella riskiryhmiä ja terveydenhuollon kantokykyä. Nyt ollaan jo paniikissa, ettei missään kukaan saa saada koronaa. Päivittäin uutisoidaan hoitokotikuolemista niin kuin niillä oikeasti muka olisi merkitystä. Niin monen ihmisen kanssa olen jutellut ja kaikki ihmettelevät samaa. Hoitokotiin mennään, kun elämä on finaalissa. Koronakuolemat on vain yksi osa kuolemia. Pieni osa Suomessa. Tuntuu, ettei millään muulla ole väliä kuin koronakuolemille. b
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tutustumaan THL:n ohjeisiin rokotuksen jälkeisestä elämästä: Edelleen maskit, turvavälit, käsipesut jne ovat voimassa. Rokotuksen jälkeen edelleen tartutat muita, olet suojassa vain vakavalta sairastumiselta.
Vaikka itse saisin rokotteen joskus syksyllä, niin ei elämä tästä vapaudu, koska lapsiani ei ole rokotettu ja olen sitten edelleen riski kaikille kanssaeläjille. Oikeastaan ei haittaa.
Olkoon vaan. Kukaan ei noita riskiryhmien rokottamisen jälkee noudata. Niihin on kyllästytty täysin.
Niin samaa mieltä!
Uskon, että (järkevät) ihmiset alkavat hyvin pian kyseenalaistaa ihan todella näitä rajoituksia. Toiset alkavat kapinoida, toiset ovat luovuttaneet ja antautuneet pelolle ja osa hokee "on niin turvallista kun ylhäältä sanotaan miten tulee toimia".
Kohta vuosi mennyt ja suurin osa ihmisistä ei tunne yhtään koronaan sairastunutta tuttavapiirissään.
Eikä ole itse sairastunut tai altistunut.
Joku tässä kyllä nyt alkaa ihmetyttää todella.
Euroopassa on ennenkin nähty näitä omaan tahtoonsa alistavia johtajia. Enimmäkseen tuolla itärajan takana, mutta myös mm. Espanjassa. Sitäkö meille halutaan?
Rajoitushulluus tulisi merkitä viralliseksi sairaudeksi. Hoidoksi alkuun pari kuukautta vaikkapa tapahtuma-alalla eli kotona lomautettuna odottamassa liitonrahoja. Hoitojakson aikana ei tietenkään saa rahaa mistään, koska muuten kokemus ei olisi autenttinen. Jos alkujakso ei tehoa, pidennetään hoitoaikaa. Alkaa sossupummillekin avoin yhteiskunta maistua, kun Kelan hanat menevät kiinni.
Tämä tuntuu niin oudolta kuinka helposti ihmiset alistuvat ja luopuvat vapaaehtoisesti ja oikein pyydellen itsemääräämisoikeuksistaan.
Pappani oli elänyt kapina-ajan ja kertoi torppariajasta ja patruunoista. Kuuntelin niitä tarinoita lapsena.
Nyt kun ollaan siitä ajasta päästy niin jotkut ihmiset näköjään itse haluavat siihen takaisin.
Massakonsertti kaikille rokotuksen saaneille?
Rokotuskortti mukaan ja rokkaamaan! ;)
Vierailija kirjoitti:
Rajoitushulluus tulisi merkitä viralliseksi sairaudeksi. Hoidoksi alkuun pari kuukautta vaikkapa tapahtuma-alalla eli kotona lomautettuna odottamassa liitonrahoja. Hoitojakson aikana ei tietenkään saa rahaa mistään, koska muuten kokemus ei olisi autenttinen. Jos alkujakso ei tehoa, pidennetään hoitoaikaa. Alkaa sossupummillekin avoin yhteiskunta maistua, kun Kelan hanat menevät kiinni.
Sossupummit nyt eivät liity aloitukseen mitenkään. Miksi piti taas tähänkin keskusteluun vetää.
He tuskin ovat edes ensimmäisinä rajoituksia huutamassa. Ei heitä edes kiinnosta.
Kyllä se on ihan eri porukat jotka rajoituksia janoaa.
Israel on saanut valtavat määrät rokotteita. Vanhusväestöstä on rokotettu jo 70%. Trump järjesti asian.
Vierailija kirjoitti:
Massakonsertti kaikille rokotuksen saaneille?
Rokotuskortti mukaan ja rokkaamaan! ;)
Sori, ei pysty. Meidät kun lomautettiin tämän rajoitushulluuden keskellä.
t. tapahtumajärjestäjät ja muusikot yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossupummit nyt eivät liity aloitukseen mitenkään. Miksi piti taas tähänkin keskusteluun vetää.
He tuskin ovat edes ensimmäisinä rajoituksia huutamassa. Ei heitä edes kiinnosta.
Kyllä se on ihan eri porukat jotka rajoituksia janoaa.
En olisi tuosta niinkään varma. Mikä onkaan ihmisryhmä, jonka elämään rajoitukset eivät vaikuta käytännössä lainkaan? Etteivät vaan olisi kotona tuilla loisivat, joille kotiin jääminen on osa normaalia arkea? Jopa siinä määrin, että kuvittelevat sen olevan ratkaisu kaikkeen. On hyvin vaikea uskoa, ett kukaan työelämästä mitään ymmärtävä vaatisi rajoituksia, joilla viedään kymmeniltä tuhansilta työt ja toimeentulo. Paitsi toki ne, joilla työttömyys ei hetkauttaisi taloutta mitenkään (esim. ministerit sopeutumiseläkkeineen)
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuussa täällä ihmetellään, että miten se korona nyt noin leviää ku tämähän piti olla ohi, kun rokotettukin ollaan. Kesällä helpottaa ja syksyllä alkaa taas, mutta ei enää niin kovalla rytinällä kuin ennen.
Eihän toistaiseksi ole mitään rytinää ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ihan niinkuin Espanjan taudissakin, kolmas aalto tulee rytinällä maaliskuussa ja sitten neljäs, lievin syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voi alkaa syksyllä taas, mutta siinä vaiheessa maa on auki ja rajoitukset pois. Korona on myös hyväksytty asia eikä rajoituksia enää oteta käyttöön. Ne jäävät bunkkeriin, jotka haluavat. Muut palaavat normaaliin.
Kysyn vaan, että kuka avaa? Hallitus ei ole näyttänyt merkkiäkään halukkuudesta avata ja he sen päättävät. Onneksi. Suomi on kiinni niin kauan kunnes korona saadaan hallintaan. Se tarkoittaa 90% rokotekattavuutta ja nollatartuntoja kuukausien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan, että kuka avaa? Hallitus ei ole näyttänyt merkkiäkään halukkuudesta avata ja he sen päättävät. Onneksi. Suomi on kiinni niin kauan kunnes korona saadaan hallintaan. Se tarkoittaa 90% rokotekattavuutta ja nollatartuntoja kuukausien ajan.
Aika vähänhän hallitus on mitään edes sulkenutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että (järkevät) ihmiset alkavat hyvin pian kyseenalaistaa ihan todella näitä rajoituksia. Toiset alkavat kapinoida, toiset ovat luovuttaneet ja antautuneet pelolle ja osa hokee "on niin turvallista kun ylhäältä sanotaan miten tulee toimia".
Kohta vuosi mennyt ja suurin osa ihmisistä ei tunne yhtään koronaan sairastunutta tuttavapiirissään.
Eikä ole itse sairastunut tai altistunut.
Joku tässä kyllä nyt alkaa ihmetyttää todella.
Mä en varsinaisesti kyseenalaista rajoituksia kuin siltä osin, että virusta annetaan vapaasti tulla Suomeen, mutta samaan aikaan suomalaisten pitäisi tehdä sitä ja olla tekemättä tätä. Jos tämä olisi oikeasti vakava tilanne, olisi toimittu ihan toisin.
Rajoitukset ja suositukset kuitenkin ymmärrän sikäli, että niiden tarkoitus on ollut turvata terveydenhuollon kantokyky. Kun - toivottavasti - rokotusten myötä koronapotilaiden määrät sairaaloissa alkavat kääntyä merkittävään laskuun, en enää pidä mitenkään tarpeellisena olla osaltani huolehtimassa terveydenhuollon kantokyvystä. Varsinkaan enää sen jälkeen, kun olen saanut rokotteen. Rajoituksia rakastavat voivat mun puolestani pysyä perunakellarissa vaikka seuraavat 10 vuotta, tämä mummeli on käsveska valmiina alkanut jo tiirailla perunakellarin ovenraosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Maskeista ainakin pitäisi luopua kesään mennessä. Tämä yläkouluikäisten rääkkääminen maskeilla on nyt kaiken huippu. Tilanne on rauhallinen, tartunnat laskussa ja määrätön aika vaan tuotttamaan jätettä ja hengittämään vajaasti. Aivan älytöntä. Koulut on ylipäätään olleet tosi matalatartuntaisia paikkoja.
Mä en käsitä, miksi ihmiset hyväksyy tämän kaiken. Meidän piti tosiaan vain suojella riskiryhmiä ja terveydenhuollon kantokykyä. Nyt ollaan jo paniikissa, ettei missään kukaan saa saada koronaa. Päivittäin uutisoidaan hoitokotikuolemista niin kuin niillä oikeasti muka olisi merkitystä. Niin monen ihmisen kanssa olen jutellut ja kaikki ihmettelevät samaa. Hoitokotiin mennään, kun elämä on finaalissa. Koronakuolemat on vain yksi osa kuolemia. Pieni osa Suomessa. Tuntuu, ettei millään muulla ole väliä kuin koronakuolemille. b
Kukaan ei uskalla vielä julkisesti kyseenalaistaa tätä hulluutta, mutta jossain vaiheessa heräämisen täytyy tapahtua. Jollain muullakin kuin koronakuolemilla täytyy alkaa olla väliä! Kuka olisi se ensimmäinen rohkea toimittaja, joka uskaltaisi tästä kirjoittaa?
Olisi parempi avata tai kohta leviää jotain sellaista, että virukset eivät tunnu missään.