.Jos Jumala lopettaisi kaiken pahan maailmasta taas, niin hänen täytyisi hävittää meidät kaikki.
Jumala on jo kerran hu.kuttanut kaikki ihmiset.
Katui tekoaan kuulemma myöhemmin.
Pitääkö paikkansa?
Kommentit (70)
Vaikuttaa siltä,että Hän on tekemässä juuri sitä - hävittämässä meidät kaikki,enkä yhtään ihmettele. Ihmisten sotkema maailma on ällöttävä paikka ja itse ihmiset sekoja. Hyvä,että Jumalan kärsivällisyys loppuu. Se,joka ei usko Häneen tulee yllättymään melko pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tiesi jo tehdessään kaiken mitä tulee tapahtumaan. Alusta loppuun. Loi ihmisen omaksi kuvakseen, virheineen päivineen. Jumala itse kertoo Raamatussa että kaikki paha on hänestä lähtöisin ja ihan tarkotuksella. Tyypin ongelmanratkaisukeinoja on mm hukuttaa koko maapallo, sadattaa tulikiveä, tuomita ihmiset jotka ovat hänen kuvansa, siittää poika esiteini-ikäiselle neitsyelle ja naulata poika sitten lautaan kiinni. Ja tuollaista te valitsisitte palvoa? Oikeastiko?
Pistähän nyt ensin edes ne faktat kuntoon, niin sitten voidaan palata asiaan.
No kerrohan nyt mikä fakta minulla ei ole kunnossa? Ks itse Raamattusi Jesaja 45:7, jossa jumala kertoo että kaikki paha maailmassa on hänestä lähtöisin.
Tuossahan puhutaan onnettomuudesta. Tuossa toisessa pätkässä Jesajaa viitataan samaan asiaan, josko se auttaisi sinua ymmärtämään asiaa vähän paremmin. Ja huomaa, että noissa puhutaan viholliskansoista ja Jumalaa vastaan tekemisestä. Kannattaa tietysti lukea Raamatusta laajemmalti se koko asiayhteys eikä vain niitä yksittäisiä jakeita.
"minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
"
Jesaja 45:7Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta.
Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.
Egypti on ihminen eikä Jumala, ja heidän hevosensa ovat lihaa eivätkä henkeä. Kun Herra ojentaa kätensä, suistuu auttaja, ja autettava kaatuu, ja yhdessä he kumpikin hukkuvat.
"
Jesaja 31:1-3Sinäkö siis aidosti olet sitä mieltä että Jumala ei ole kaikkivoipa?
Eihän kaikkivoipuus nyt liittynyt tuohon mitenkään. Ja vastauksena kysymykseesi voisin sanoa, että lue vaikka nuo jakeet, mitkä laitoin." kun Herra ojentaa kätensä..."
Mutta jos jumala on kaikkivoipa, niin eikö silloin ole ihan loogista olettaa että hän on luonut kaiken hyvän ja kaiken pahan ja kaikki on hänestä lähtöisin? Eikö kaikkivoipa tyyppi ole tiennyt kaiken aikojen alusta aikojen loppuun saakka? Eikö hän luonut ihmistä _omaksi_ kuvakseen?
Älä keksi tekosyitä jumalalle.Ei Jumala tee kaikkea sitä kaiken aikaa mitä täällä maailmassa tapahtuu. Sehän tarkoittaisi sitä, että mekin oltaisiin vain Jumalan marionetteja eli tahdottomia sätkyukkoja, ei. Vaikka Jumala on tietoinen tapahtumista ja sallii niiden tapahtua tai myös toisinaan puuttuu tapahtumien kulkuun, niin ei se ole sama asia kuin että Jumala itse tekisi ne kaikki tapahtumat ja teot.
No on se juuri sitä. Jos Jumala on tiennyt kaiken etukäteen ja silti puuhastellut maailman tälle mallille, niin juuri sitä se merkitsee.
Ei, ei tarkoita, ne ovat aivan eri asioita. Ei Jumala halunnut tällaista maailmaa luodessaan. Lue Raamattua, ehkä se auttaa avartamaan ymmärrystäsi. Sieltä löytyy myös sitä Jumalan "ajatusmaailmaa" ja tarkoitusta. Tää on nyt turhaa väittelyä, kun et osaa nähdä/ajatella sen oman ajatuskuplasi ulkopuolelle.
Olen lukenut Raamatun. Kokonaan. Oletko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tiesi jo tehdessään kaiken mitä tulee tapahtumaan. Alusta loppuun. Loi ihmisen omaksi kuvakseen, virheineen päivineen. Jumala itse kertoo Raamatussa että kaikki paha on hänestä lähtöisin ja ihan tarkotuksella. Tyypin ongelmanratkaisukeinoja on mm hukuttaa koko maapallo, sadattaa tulikiveä, tuomita ihmiset jotka ovat hänen kuvansa, siittää poika esiteini-ikäiselle neitsyelle ja naulata poika sitten lautaan kiinni. Ja tuollaista te valitsisitte palvoa? Oikeastiko?
Ottamatta nyt mitenkään mihinkään muuhun kantaa, niin mistä olet saanut päähäsi, että Maria olisi ollut esiteini-ikäinen tullessaan raskaaksi?
Lähi-Idässä pannaan jatkuvasti 12-13-vuotiaita tyttöjä raskaaksi.
No mutta eihän tuo ole mikään peruste väittää tuollaista. Eihän tästä tarvitse kovin kauas historiassa mennä, kun Suomessakin arvostettiin neitsyyttä naimisiin mennessä ja se oli kunnia-asia.
Mutta on historiallinen fakta että siihen aikaan mentiin hyvin nuorena naimisiin. Ei se ollut kyse kunnia-asiasta siinä mielessä kuin se Suomessa tänäpäivänä ”kunnia” ajatellaan, vaan nimenomaan omistusoikeudesta siitokseen. Siksi tytön oli oltava neitsyt.
Miksi sotket nyt tahallaan asioita? En ole puhunut tämän päivän Suomesta mitään.
Ja ihminen, syntyi milloin tahansa, elää siinä omassa ajassaan ja kulttuurissaan. Niin kuin täällä joku jo sanoi, jos nuorena naimisiin meno oli tuolloin ihan normaalia, niin miksi nyt tässä tapauksessa se olisikin ihan hirveän kauhistuttava asia?
Ja jos ajatellaan nyt nykypäivää, niin onhan suomalaisiakin teiniäitejä, jotka ihan omatoimisesti ovat hankkiutuneet raskaaksi. Hui kauheeta! Eiku mites se olikaan...Sinähän tähän Suomen sekoitit. Ja eikö sinusta ole eri asia että nainen/tyttö itse päättää omasta vartalostaan vai se että joku setämies siittää hänet?
Puhuin historiasta, en tästä päivästä, niillä on iso ero. Ihan niin kuin Jeesuksen syntymäkin on historiaa, mutta vain vielä paljon kauemmalta ajalta. Ja ennen myös Suomessa isät nauttivat tyttärensä. Eihän tästä ole edes 100 vuottakaan Suomessakaan, kun naiset nähtiin täällä samalla tavalla isänsä tai miehensä omaisuutena. Luulisi jokaisen historian tunnilla istuneen tämän tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistähän nyt ensin edes ne faktat kuntoon, niin sitten voidaan palata asiaan.
No kerrohan nyt mikä fakta minulla ei ole kunnossa? Ks itse Raamattusi Jesaja 45:7, jossa jumala kertoo että kaikki paha maailmassa on hänestä lähtöisin.
Tuossahan puhutaan onnettomuudesta. Tuossa toisessa pätkässä Jesajaa viitataan samaan asiaan, josko se auttaisi sinua ymmärtämään asiaa vähän paremmin. Ja huomaa, että noissa puhutaan viholliskansoista ja Jumalaa vastaan tekemisestä. Kannattaa tietysti lukea Raamatusta laajemmalti se koko asiayhteys eikä vain niitä yksittäisiä jakeita.
"minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
"
Jesaja 45:7Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta.
Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.
Egypti on ihminen eikä Jumala, ja heidän hevosensa ovat lihaa eivätkä henkeä. Kun Herra ojentaa kätensä, suistuu auttaja, ja autettava kaatuu, ja yhdessä he kumpikin hukkuvat.
"
Jesaja 31:1-3Sinäkö siis aidosti olet sitä mieltä että Jumala ei ole kaikkivoipa?
Eihän kaikkivoipuus nyt liittynyt tuohon mitenkään. Ja vastauksena kysymykseesi voisin sanoa, että lue vaikka nuo jakeet, mitkä laitoin." kun Herra ojentaa kätensä..."
Mutta jos jumala on kaikkivoipa, niin eikö silloin ole ihan loogista olettaa että hän on luonut kaiken hyvän ja kaiken pahan ja kaikki on hänestä lähtöisin? Eikö kaikkivoipa tyyppi ole tiennyt kaiken aikojen alusta aikojen loppuun saakka? Eikö hän luonut ihmistä _omaksi_ kuvakseen?
Älä keksi tekosyitä jumalalle.Ei Jumala tee kaikkea sitä kaiken aikaa mitä täällä maailmassa tapahtuu. Sehän tarkoittaisi sitä, että mekin oltaisiin vain Jumalan marionetteja eli tahdottomia sätkyukkoja, ei. Vaikka Jumala on tietoinen tapahtumista ja sallii niiden tapahtua tai myös toisinaan puuttuu tapahtumien kulkuun, niin ei se ole sama asia kuin että Jumala itse tekisi ne kaikki tapahtumat ja teot.
No on se juuri sitä. Jos Jumala on tiennyt kaiken etukäteen ja silti puuhastellut maailman tälle mallille, niin juuri sitä se merkitsee.
Ei, ei tarkoita, ne ovat aivan eri asioita. Ei Jumala halunnut tällaista maailmaa luodessaan. Lue Raamattua, ehkä se auttaa avartamaan ymmärrystäsi. Sieltä löytyy myös sitä Jumalan "ajatusmaailmaa" ja tarkoitusta. Tää on nyt turhaa väittelyä, kun et osaa nähdä/ajatella sen oman ajatuskuplasi ulkopuolelle.
Olen lukenut Raamatun. Kokonaan. Oletko sinä?
Olen lukenut, ja luen sitä joka päivä, koska ei sitä lukemista kannata yhteen kertaan jättää. Aina ymmärtää enemmän ja enemmän mitä enemmän sitä lukee.
Voihan joku olla neitsyt vielä 27-vuotiaanakin? Ainakin Suomessa jossa monet saa itse päättää kehostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa kerrotaan Marian ikä?
Koska sitä ei kerrota, on järkevää olettaa ettei siinä iässä ollut mitään ihmeteltävää. Eli 12-14v kuten siihen aikaan siinä osassa maapalloa oli tapana, ellei sinulla sitten ole jotain muuta todistetta?
Olen eri vastaaja, mutta jos kerran tapana oli naittaa tytöt noin nuorina, niin miksi nostat Marian esimerkiksi? Eikö sama kohtalo olisi ollut hänellä joka tapauksessa edessä, oli lapsi sitten kuviteltu messias tai ei? Että kun tuossa edellä puhutaan "ratkaisukeinosta", niin mikä ihmeen ratkaisukeino on se, että toimitaan kuten kaikki muutkin?
Jos jumala olisi olemassa ja sillä olisi järki päässä, niin hän hävittäisi 99% ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa kerrotaan Marian ikä?
Koska sitä ei kerrota, on järkevää olettaa ettei siinä iässä ollut mitään ihmeteltävää. Eli 12-14v kuten siihen aikaan siinä osassa maapalloa oli tapana, ellei sinulla sitten ole jotain muuta todistetta?
Itse ikään en ota kantaa, mutta jos se kerran oli muuten normaali ikä, niin miksi se sitten tässä tapauksessa ei olisi ollut sopiva ikä?
Jumala on kaikkivoipa, hän on siis suunnitellut kaiken etukäteen. Miksi siis hän olisi luonut ajan jossa on ok siittää pikkutyttöjä?
Onko sulla faktaa asiasta vai pelkkiä oletuksia? Tuntuu olevan niin, että mitä kiihkeämmin ihminen vastustaa Jumalaa, sitä nuoremmaksi Maria hänen puheissaan muuttuu.
No googlaa itse. Tuossa nyt vaikka wikipediaversio: ”Some apocryphal accounts state that at the time of her betrothal to Joseph, Mary was 12–14 years old. According to ancient Jewish custom, Mary could have been betrothed at about 12.”
En ole perehtynyt naimatapoihin lähi-idässä 2000 vuoden takaa, mutta yleishistoriantietoni ovat samoilla linjoilla.
Et ole siis perehtynyt yleishistoriatietoihinkaan?