Viis-kuuskymppinen rouva Lidlin jonossa
Olin äsken Lidlin kassajonossa, jossa oli varmaankin 15 henkeä jonottamassa. Edelläni ollut viisi-kuusikymppinen rouva kaikessa rauhassa ensin latasi Lidlin kantissovelluksen puhelimeensa kun huomasi sen lukemislaitteen kassalla ja alkoi sitten kiireettä opettelemaan sen käyttöä myyjän opastuksella. Joko hänen perässään kasvoi ja kasvoi, ihmiset ovat kuumissaan talvitakeissaan mutta tämä matami vaan kaikessa rauhassa tutustuu appsin ominaisuuksiin. Myyjä tässä kävi eniten sääliksi, hän teki voitavansa eli kutsui avattavaksi toisen kassan mutta senkin avautumisessa kesti (enkä itse voinut vaihtaa jonoa kun olin jo laittanut ostokseni hihnalle). Mutta vissiin asiakkaalle ei voi sanoa että nämä appsin lataamiset ja niihin perehtymiset hoidetaan ihan kotona, vai voiko? Onko asiakas aina oikeassa tilanteessa jossa hän on totisesti väärässä?
Niin, mainittakoon että ennen tätä appsiviivettä sama rouva lähti vielä hakemaan kimpun tulppaaneita, jotka oli unohtanut ja jätti muun jonon odottamaan. Harvinaisen törppö ihminen, jota ei selvästi ole opetettu ajattelemaan ketään muuta kuin itseään.
Jos täällä on myyjiä, kertoisitteko onko teillä "oikeus" ojentaa tälläisiä törppöjä kuten juurikin sanoa, että "tämä kerta asioidaan nyt ilman sitä bonuskorttia, lataathan sen kotona rauhassa ja perehdythän siihen omatoimisesti koska huomaathan, että joko perässäsi on tosi pitkä". Onko oikeutta ojentaa törppöjä vai onko törppö aina oikeassa?
Kommentit (58)
No on kyllä junttia käytöstä, oikea MINÄMNÄ-ihminen taas.
Onneksi sinulle tuli tylsään elämääsi jotain taas josta valittaa tänne👍
Jokainen asiakas saa käyttää tarvitsemansa ajan.
Toisia on niin kiva arvostella, mutta itse ei koskaan tulppana ole.
Kassat ottavat yhden asiakkaan kerrallaan ja palvelevat loppuun saakka.
Miksi kassa hermoilisi muitten asiakkaiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen asiakas saa käyttää tarvitsemansa ajan.
Toisia on niin kiva arvostella, mutta itse ei koskaan tulppana ole.
Kassat ottavat yhden asiakkaan kerrallaan ja palvelevat loppuun saakka.
Miksi kassa hermoilisi muitten asiakkaiden takia?
Eli on tosi vanhanaikaista ajatella muita kuin itseään? Jos tämä esimerkin rouva tunasi kassalla 5 ylimääräistä minuuttia ja jonossa perässä oli 15 ihmistä hukkasi hän 75 min toisten ylimääräistä aikaa asiaan, jonka olisi hyvin voinut hoitaa kotonaan kuluttaen 0 min muiden aikaa.
Törppö tosiaankin.
Köyhillä on köyhien ongelmat ja surut.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miestörpöt tekee noin.
Ei. Kokemukseni perusteella nimenomaan keski-ikäiset naiset.
Joku mieskin voi yrittää, mutta varsinkin jos on naisia jonossa, niin siltä loppuu pokka.
Niin...kyllä asiakkaat ovat törppöjä😄
Myyjän tehtävänä ei ole saada asiakasta vaihtamaan kauppaa. Jos muille asiakkaille ei sovi se, että yksi asiakas saa palvelua, niin ne muut tekevät itse päätöksensä vaihtaa puotia. Ei ole pakko käydä kaupassa, jossa kassalta saa palvelua.
Eli kyllä, asiakkaalla on oikeus saada kassalta apua appsin käyttöön eikä se ole mikään erityistapaus, vaan ihan normaalia päivittäistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen asiakas saa käyttää tarvitsemansa ajan.
Toisia on niin kiva arvostella, mutta itse ei koskaan tulppana ole.
Kassat ottavat yhden asiakkaan kerrallaan ja palvelevat loppuun saakka.
Miksi kassa hermoilisi muitten asiakkaiden takia?
Jonossa ei todellakaan koskaan olla tulppana, mutta se nyt lienee päivän selvää. Itse olen aloittajan kokemassa tilanteessa kävellyt vaan jonon ohi ulos kaupasta ja mennyt seuraavaan matkan varrella olleeseen kauppaan.
Mie en voi uskoa, että kaikki näin käyttäytyvät tekisivät näin viattomasti / kun ei ole kasvatettu / hölmöyksissään. Mie uskon, et osa tekee ihan ilkeyttään. Jos on muuten elämässään jotenkin voimaton ja valtaa vailla niin stana seisotanpa näitä ihmisiä kassajonossa, mahtailen ja patsastelen vttu tässä ja naurelen vaihdevuosipartaani koko ajan. Pompotan vähän myyjämatosta, joku tyhmä reppana, mä olen asiakas, maailman kuningatar.
Sellainen ihminen, niin. Sitä kannattaa katsoa vain säälien ja ymmärtäväisesti hymyillen. Kokeilkaapa ensi kerralla jonossa hymyillä hänelle. Joku voisi sanoa lempeästi "kyllä ne vaikeatkin uudet asiat oppii, kun yrittää. Ensi kerralla helpompaa!" ja rohkaiseva hymynyökkäys päälle. Tarkkasilmäisimmät huomaavat tällöin mikä siellä silmissä vilahtaa, onko se lempeä kiitollisuus vai itse vihtahousu. Veikkaan viimeistä.
Hän haluaa, että teitä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miestörpöt tekee noin.
Ei. Kokemukseni perusteella nimenomaan keski-ikäiset naiset.
Joku mieskin voi yrittää, mutta varsinkin jos on naisia jonossa, niin siltä loppuu pokka.
Mulla on sama kokemus että naiset, kylläkin jo keski-iän ylittäneet (yli viiskymppiset) jumiuttavat jonon todennäköisimmin. Sen sijaan keski-ikäiset miehet ovat taas niitä, jotka etuilevat muita jos vaan puolikaskin mahdollisuus koittaa.
Tuliko mieleen, että tällä ihmisellä saattoi olla joku sairaus tai elämäntilanne, jonka takia ei pysty toimimaan niin nokkelasti kuin sinä? Sun kannattais tilata ruuat kotiin, niin ei menis yhtään kallista aikaa siellä kaupassa.
Eräs eläkeikäinen nainen totes kerran kassajonossa että täähän on sosiaalinen tapahtuma! Hän siis todennäk.nautti siitä,että sai olla jonossa ja keskellä ah niin ihanaa sosiaalista tapahtumaa...
Ei se ole appsi vaan appi. Toistapa tyhmyri perässä A-P-P-I. Noin, joko nyt osaat?
Minun edelleni osui vastaava tapaus joitakin viikkoja sitten. Kyllä ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän tehtävänä ei ole saada asiakasta vaihtamaan kauppaa. Jos muille asiakkaille ei sovi se, että yksi asiakas saa palvelua, niin ne muut tekevät itse päätöksensä vaihtaa puotia. Ei ole pakko käydä kaupassa, jossa kassalta saa palvelua.
Eli kyllä, asiakkaalla on oikeus saada kassalta apua appsin käyttöön eikä se ole mikään erityistapaus, vaan ihan normaalia päivittäistä työtä.
Nojoo. Myyjän on paha tuossa tilanteessa lähteä ojentamaan asiakastaan.
Mutta tapauksen täti tietää sen myös harvinaisen hyvin. Ja käyttää tilannetta hyväkseen, vaikka muualla kaupassa voisi olla henkilökuntaa sopivammassa paikassa.
Saattoi olla jollain tapaa mielisairas avohoidokki ihminen, täytyy koittaa ymmärtää. Kukaan järkevä normaaliälyinen ei ala säheltää kassalla tuollaista, varsinkaan kaupan ruuhka-aikaan.
Suomalaisten tehokkuus. Kuollessakaan et saa olla tien tukkeena.
Yleensä miestörpöt tekee noin.