Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri vaatia kirjallisena listaa paikoista, joihin on hakenut?

Vierailija
12.01.2021 |

Kysymys otsikossa. Työnhakuhan on tuttu velvollisuus työttömänä, mutta ei minun aiemmin ole tarvinnut listaa pitää.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt vaan joku virkailija ole ylittänyt valtuuksiansa? Ei tuollaista voi käsittääkseni vaatia.

Tottakai voi vaatia selonteon työllistymissuunnitelmaan kirjatuista tehtävistä ja erikseen myös osoitettujen paikkojen hakemisesta, sitten se mitä kertoo pitää olla totta, mutta itse voi valita sanamuodon, eivät ole kovin tarkkoja hyvähän se on, jos voi mainita edes joitakin minne lähettänyt.

Kannattaa tehdä omapalvelussa heti niin ei joudu karenssille viiveen vuoksi.

Kysymys on siitä, että voiko vaatia listaa, ja minun käsittääkseni, jos on ihan normaali työnhakija (ei siis Typin asiakas, tai missään valmennuksessa), ei voi vaatia mitään yksityiskohtaista listaa haetuista työpaikoista. En ole aiemmin kuullut, että tällaista olisi keltään vaadittu.

Kyllä voidaan vaatia.

Tehtäväsi on hakea töitä, tämä lukee työllistymissuunnitelmassa.

Ja työkkärin tehtävä on valvoa, että työllistymissuunnitelmaa noudatetaan.

Vaikka olisit hakenut vain yhtä paikkaa lähiaikoina, olet noudattanut työllistymissuunnitelmaa, eikä siitä aiheudu ongelmia.

Kyllä se on mennyt niin, että riittää vain, kun sanoo, että on hakenut töitä, ei ole tarvinnut antaa sen tarkempia tietoja. Jos tämä on joku tuore juttu, niin viittaa ehkä siihen, että te-toimistoissa on muutettu tänä vuonna käytäntöjä.

Vierailija
22/22 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin tutulta, että työkkärin virkailija halusi jälkikäteen saada tarkat tiedot 2 viikon ajalta takautuvasti,  että  miten oli päivärytmi mennyt. Ei oltu etukäteen mitenkään sovittu.

Tuossa taidettiin vähän rikkoa työnhakijan oikeusturvaa. Jos jotain täytyy tehdä, niin tokihan tehtävä asia täytyisi olla etukäteen tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän