Kumpi teillä ajaa, jos olette yhdessä matkassa?
IL: Jos autossa on mies ja nainen, mies ajaa
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/fe9f26eb-5086-40b4-9cfd-100bac56818a
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on vähän niin kuin auto ilman kuljettajaa kun maantiellä näkee auton jossa nainen on ratissa. Totuus on että jos joku hidastelee ja/tai törttöilee liikenteessä niin kyllä aika isolla todennäköisyydellä ratin takana on nainen. Eli miesten ajaessa liikenne sujuu paljon paljon paremmin. Johtuuko se siitä että miehillä on enemmän ajokomusta vai mistä. Sitä en tiedä.
Hidastelija tai törttöilijä on lähes aina puolisokea vanha ukko. Lopettavat autoilun vasta, kun kortti viedään väkisin vaikka aistit eivät ole enää vuosikausiin riittäneet liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä (nainen) ajaa aina, eritoten ”vaativat” ajot (vieras paikka, pitkä matka, huono keli). Lapsena kuuntelin isäni v*ttuilua miten naisista ei ole mihinkään ja ”akka ratissa on uhka”. Päätin että tuo sovinistimalli ei eteenpäin siirry. Olen myös parempi kuski (nopeampi reagoimaan) ja sehän siis johtuu siitä että ajan enemmän! Se ”paremman kuskin titteli” tulee AJAMISESTA, ei sukupuolesra.
Eikö miestäsi huvittaisi joskus ajaa, onko tämä siis hänelle ok? Vähän tuli mieleen, et miehesi on traumasi välikappale, tahtoi tai ei ;)
Me ajetaan suunnilleen puoliksi, koska molemmat tykätään ajaa =)
Meilläkin muuten se ajaa kummanautolla mennään, mutta pimeällä vesisateella istun mieluummin kyydissä, huono hämäränäkö ja sade vain pahentaa sitä.
Minä ajan, en luota kenenkään muun ajotaitoihin ja huomiokykyyn.
N40
Jaamme matkan puoliksi. Mies inhoaa ajamista ja niin minäkin, joten kumpikaan ei ole hinkumassa rattiin.
Se, kumpi on esim virkeämpi pitkillä matkoilla tai tuntee reitin paremmin, jos jossain maalla liikkeellä. Eiköhän meidän ajot aika tasan mee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä helv takia tostakin nyt joku alkaa ongelmoimaan? Eikö se ole jokaisen oma asia ajaako vai ei, ja luultavasti ne jotka ei ole ajaneet vuosikymmeniin, ovat mukavuudenhaluisia. Tuskin repsikkana 20v kurtistelevat otsaansa että voivoi kun haluaisin niin ajaa mutta kun en saa! Isästäni johtuvaa tämä pakko olla voi en kestä tätä etten saa ajaa autoa! Aivan älyttömiä juttuja. Jos on ongelma niin kumma ettei ole saanut suuta auki, sitten supatellaan että kortti on, ja sitten vedetään johtopäätös että supattajalla on hirvee ongelma muhinut 20v, ei oo voimaantunut. Laiskuutta se on ja mukavuudenhalua. Terveisin yks sellainen. Älkää kohkatko joka helvetin asiasta.
Kannataisko jättää tällaiset kyselyt väliin, kun tuntuu että nostaa sun verenpaineen tappiin.
Et sitten lukenut juttua johon tämä kysely pohjautuu? Aivan valitettavan sontaa ja ongelmaa väännetään kaikesta tänä päivänä. Typeryydet nostattaa verenpainetta normaaleilla.
Minä ajan useammin kaupunkiajot ja esim. Helsingin keskustassa ajan lähes aina, koska olen tottunut keskustan reitteihin ja ryhmittymisiin ja ehkä siksikin, että parkkihallipaikka, jota yleensä siellä käytämme, on minun työnantajani maksama.
Pitkillä matkoilla taas mieheni ajaa useammin, esim. hiihtoreissuissa ym. Minusta se on mukavaa. Pitkästyn ja keskittymiseni uhkaa helpommin herpaantua, kun ajetaan yksitoikkoista suoraa satoja kilometrejä. Miestä se taas ei haittaa.
Nyt poikamme harjoittelee ajokoetta varten ja sovimme, että minä opetan hänet ajamaan. Hyvin on mennyt ja poika on jo varsin varman oloinen kuski vaikka inssiin pääsee vasta parin kuukauden päästä.
Ei oo korttia, autoa tai naista ni täällä ei ajele kukaan.
Minä ajan, mies ei tykkää. Jos on jokunpakottava syy, että mies ajaa, niin mä menen takapenkille, kun en kestä olla sen kyydissä.
Meillä menee varmaan aika lailla puoliks ajot.
Jos mennään kavereille niin monasti mies ajaa sinne ja mä kotiin.Harvemmin ite tykkään alkoa ottaa ni ok.Ja sit jos olen et tänään voisin ottaa ni mies pysyy kyllä silloin ajokunnossa.
Etelä-Suomeen kun lähdetään niin viimestään Lahdessa on vaihto mennessä ja tullessa ja mä saan ajaa siellä.Syynä se että kun olet asunut täällä...No siitä on 20vuotta aikaa ku oon asunu et himpun on liikenne järjestelyt muuttuneet tässä välillä ja moneen otteeseen 🤣
Onneks molemmat tykkää ajaa.Molemmat kyllä neuvookin toista apukuskin paikalta välillä vähän turhankin hanakasti.Mutta hyvin on pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee varmaan aika lailla puoliks ajot.
Jos mennään kavereille niin monasti mies ajaa sinne ja mä kotiin.Harvemmin ite tykkään alkoa ottaa ni ok.Ja sit jos olen et tänään voisin ottaa ni mies pysyy kyllä silloin ajokunnossa.
Etelä-Suomeen kun lähdetään niin viimestään Lahdessa on vaihto mennessä ja tullessa ja mä saan ajaa siellä.Syynä se että kun olet asunut täällä...No siitä on 20vuotta aikaa ku oon asunu et himpun on liikenne järjestelyt muuttuneet tässä välillä ja moneen otteeseen 🤣
Onneks molemmat tykkää ajaa.Molemmat kyllä neuvookin toista apukuskin paikalta välillä vähän turhankin hanakasti.Mutta hyvin on pärjätty.
Siis saan ajaa Lahden eteleäpuolella.Hyvin on korkeasaaret sun muut löytyneet vaikka en tykkää Helsingissä ajaa.
Mies ajaa yleensä, tai tytär. Mieluiten kuka muu tahansa, kunhan minun ei tarvitsisi ajaa. Joskus vaan on pakko. Eikä se loppujen lopuksi niin kamalaa ole. Mutta jos olen 2 viikkoa ajamatta, se pelko taas tulee.
Minä ajan. Auto on minun, joten automaattisesti istun aina itse kuskin paikalle. Mieskin on ehdollistunut olemaan kyytiläisenä
Mies ajaa aina, jos ei ole erityistä syytä, että minä ajaisin. Minä varaan yleensä hotellit ja muut, joten helpompaa säätää näitä miehen ajaessa. Enkä edes pidä erityisemmin ajamisesta.
Meillä mieheni ajaa aina. Miehet ovat parempia kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on vähän niin kuin auto ilman kuljettajaa kun maantiellä näkee auton jossa nainen on ratissa. Totuus on että jos joku hidastelee ja/tai törttöilee liikenteessä niin kyllä aika isolla todennäköisyydellä ratin takana on nainen. Eli miesten ajaessa liikenne sujuu paljon paljon paremmin. Johtuuko se siitä että miehillä on enemmän ajokomusta vai mistä. Sitä en tiedä.
Hidastelija tai törttöilijä on lähes aina puolisokea vanha ukko. Lopettavat autoilun vasta, kun kortti viedään väkisin vaikka aistit eivät ole enää vuosikausiin riittäneet liikenteeseen.
Viimeks toissapäivänä ajelin tossa "kylillä", Toyota edessä 60 alueella jopa viittäkymppiä, sit vaihtuu 80 alueeksi, edelleen Toyota viittäkymppiä. Sit taajama, vauhti hiipuu neljäänkymppiin. Alkaa kaupunkialue, 40km/h rajoitus eli sit Toyotalla pääs enää kahtaviittä. Kun viimein pääsin ohi niin papparainenhan se siinä ratissa, niska kyssässä, lippa silmillä. En ite huomannu että olikin pääkallokeli??
Eilen näin kun pienikokoinen nainen ajoi isoa jenkkilava-autoa, vähän päätä näkyi ratin takaa. Ihmettelin, että kuinkahan tuossa oikeen käy.
Minä n ajan aina ja mies hoitaa liikenneraivon. Ajan lomamatkat ja vaunun vedot, asuntoauton lähes pelkästään myös. Pelkään vähän (paljon) muiden kyydissä niin mieluummin ajan itse. Asiallisesti kun joku kyydissä ja 18-v teinin tyylillä yksin. Molemmilla omat autot ollut aina eikä ikinä ajeta toisten autoilla. En voisi kuvitellakaan että antaisin auton lainaan hänelle, rikkoo vielä. Peruuttamisessa mies on parempi ja hänellä on parempi näkö ja havaintokyky. Minulla on myös mp-kortti. Mies parempi pyöräkuski, mutta en uskalla kyytiin niin parempi ajaa itse.