Kumpi teillä ajaa, jos olette yhdessä matkassa?
IL: Jos autossa on mies ja nainen, mies ajaa
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/fe9f26eb-5086-40b4-9cfd-100bac56818a
Kommentit (81)
Riippuu kumman autolla liikkeellä. Ja jos on pimeä sadesää, mies saa ajaa koska mulla on hieman näköongelmia. Itsellä ollut kortti v.1982 asti ja melkein siitä asti aina oma auto, en ymmärrä oikein tuota monen pariskunnan käytäntöä että vaimo saa ajaa vain juhannuksen paluuruuhkassa kun miehellä on krapula ja silti neuvoja/vinoilua riittää kaiken aikaa. Ei kai voi kovin varmaotteinen kuski olla kun ei saa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä että noin moni nainen onnistuu olemaan vuosikausia ajamatta, vaikka paljon puhutaan että pitää lapsia kuskata ympäriinsä harrastuksiin. Eli ilmeisesti lasten kuskaaminen on täysin isän vastuulla ja naiset suorittavat vain asiaan liittyvää metatyötä.
Kyllä ajan itsekin, mutta yhteisillä matkoilla useinmiten mies ajaa. ap. ps: Kun lapsia kuskattiin harrastuksiin, niin minä kuskasin.
Siis minkä helv takia tostakin nyt joku alkaa ongelmoimaan? Eikö se ole jokaisen oma asia ajaako vai ei, ja luultavasti ne jotka ei ole ajaneet vuosikymmeniin, ovat mukavuudenhaluisia. Tuskin repsikkana 20v kurtistelevat otsaansa että voivoi kun haluaisin niin ajaa mutta kun en saa! Isästäni johtuvaa tämä pakko olla voi en kestä tätä etten saa ajaa autoa! Aivan älyttömiä juttuja. Jos on ongelma niin kumma ettei ole saanut suuta auki, sitten supatellaan että kortti on, ja sitten vedetään johtopäätös että supattajalla on hirvee ongelma muhinut 20v, ei oo voimaantunut. Laiskuutta se on ja mukavuudenhalua. Terveisin yks sellainen. Älkää kohkatko joka helvetin asiasta.
Emäntä ajaa, onneksi on innokas. Siinä vieressä ite heittelen mallasta nieluun. Aina se tosin valittaa tyhjennystaukojen tiheydestä.
Yleensä minä. Mies ei tykkää ajamisesta, minä taas rakastan sitä. Mulla on myös huomattavsti enemmän ajokokemusta, mies hankki kortin vasta 27v. kun itse sain heti kun se oli mahdollista.
Jos mennään mun autolla, minä ajan. Jos miehen autolla, mies ajaa. Tästä ei ole koskaan keskusteltu, se on ihan itsestäänselvästi ja luontevasti mennyt aina niin.
Yleensä minä ajan koska tykkään ajaa autoa, mies ei tykkää
Molemmat kun tarvitaan kartanlukijaa mies ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä helv takia tostakin nyt joku alkaa ongelmoimaan? Eikö se ole jokaisen oma asia ajaako vai ei, ja luultavasti ne jotka ei ole ajaneet vuosikymmeniin, ovat mukavuudenhaluisia. Tuskin repsikkana 20v kurtistelevat otsaansa että voivoi kun haluaisin niin ajaa mutta kun en saa! Isästäni johtuvaa tämä pakko olla voi en kestä tätä etten saa ajaa autoa! Aivan älyttömiä juttuja. Jos on ongelma niin kumma ettei ole saanut suuta auki, sitten supatellaan että kortti on, ja sitten vedetään johtopäätös että supattajalla on hirvee ongelma muhinut 20v, ei oo voimaantunut. Laiskuutta se on ja mukavuudenhalua. Terveisin yks sellainen. Älkää kohkatko joka helvetin asiasta.
Kannataisko jättää tällaiset kyselyt väliin, kun tuntuu että nostaa sun verenpaineen tappiin.
Mies ajaa, itse pelaan, selailen nettiä, syön, nukun...huomattavatsti kivempaa. En osaa edes ajaa pimeällä, enkä oikein uskalla ajaa kovaa.
Meillä ajaa yleensä se, kumman autolla ollaan liikenteessä. Pitkillä matkoilla ajetaan vuorotellen.
Kyllä se on vähän niin kuin auto ilman kuljettajaa kun maantiellä näkee auton jossa nainen on ratissa. Totuus on että jos joku hidastelee ja/tai törttöilee liikenteessä niin kyllä aika isolla todennäköisyydellä ratin takana on nainen. Eli miesten ajaessa liikenne sujuu paljon paljon paremmin. Johtuuko se siitä että miehillä on enemmän ajokomusta vai mistä. Sitä en tiedä.
Kumpikaan meistä ei tykkää ajaa, joten puoliksi se pakkopulla jaetaan.
Yleensä se ajaa, jonka autolla mennään.
No se yleensä ajaa kumman autolla mennään. Välillä ajetaan kyllä toistemme autojakin, mutta noin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mennään mun autolla niin minä ajan, jos mennään miehen autolla niin hän ajaa.
Tämä. En anna kenenkään ajaa mun autolla, ellei ole joku hätätilanne.
Minä, nainen, enimmäkseen. Mä tykkään ajamisesta eikä miehen itsetunto kärsi repsikan paikalla. Pienen lapsen kanssa reissatessa miehellä riitti pinna leikttämään pidemmin.
Kotona/mun kotiseudulla huomaan neuvovani kaistavalintoja tms jos mies sattuu ajamaan. Miehen kotiseudulla/mökillä mies jaa pienet siirtymät sukulaisiin tms... Mutta mä alan olla siellkin kaupugissa sujuvampi liikenteessä. Metsäautotiellä ajelusta en pidä, mies hoitaa ne, varsinkin talvella.
Kyllä se on vähän niin kuin auto ilman kuljettajaa kun maantiellä näkee auton jossa nainen on ratissa. Totuus on että jos joku hidastelee ja/tai törttöilee liikenteessä niin kyllä aika isolla todennäköisyydellä ratin takana on nainen. Eli miesten ajaessa liikenne sujuu paljon paljon paremmin. Johtuuko se siitä että miehillä on enemmän ajokomusta vai mistä. Sitä en tiedä.
Vaimo ei suostu ajamaan vaikka kuinka pyytäisin, ei ole varmaan kahteenkymmeneen vuoteen ajanut. Olisi niin kiva lepuuttaa silmiään välillä jos on pitkä matka.
Tämä! Ja sitten kun sen yhdistää vielä tähän alla olevaan viestiin, niin kuka se tässä on epätasa-arvoinen, mies vai nainen?