Joiko äitinne kaljaa suoraan pullosta vai kaatoiko ensin lasiin?
Kommentit (30)
Ei juonut koskaan kaljaa, mutta esim. siiderin tai lonkeron kaatoi (ja kaataa edelleen) lasiin.
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Yleensäkin tuon ikäpolven ihmiset usein mieltävät oluen rappioalkoholistien juomaksi.
Minkä ikäpolven? Miten vanha äitisi on? 100 v?
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Yleensäkin tuon ikäpolven ihmiset usein mieltävät oluen rappioalkoholistien juomaksi.
Minun äitini ja mummoni ikäiset tekivät kaljaa usein heinäpellolle tms. juomaksi, ukottaessa sitä kului. Taisi olla prosentteja vähän enemmänkin joskus kuin se yksi. Rappioalkoholisteille taas maistuu ennemmin muut juomat.
Kotikaljasta äitinikin pitää ja sitä ennen tehtiin juurikin mm. heinäpellolle juomaksi.
Pidän siitä itsekin ja jouluksi sitä tein ihan maltaista.
Oluesta äitini ei varmaankaan pidä sen kuivan maun ja humaloinnin takia.
Isäkään ei ole koskaan oluesta pitänyt, nimenomaan humalan aromi ei häntä miellytä.
No aika outoa sitten että olut on se juoppojen pahis-juttu.
No, kyllähän keskioluen vapautumisen jälkeen pussikaljaukkoja alkoi kirkonkylien keskustoissa turrata.
Ei juonut kaljaa, mutta lonkeroa joi suoraan pullosta.
Minä kaadan lasiin, koska olen niin bakteerikammoinen. TYkkäisin esim Solin kyllä juoda pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Minkä ikäpolven? Miten vanha äitisi on? 100 v?
70v
Ei ollut meillä laseja joimme maidonkin pullosta.
Äitini, s. 1933, ei ole koskaan juonut olutta. Kotikaljaa kyllä, lasista.
Itse, s. 1963, join varmaan sekä lasista että pullosta. Pullosta kotona ja retkillä, lasista ruotsinlaivalla. Nykyään en oluesta erityisemmin välitä. Jos juon alkoholia, se on yleensä viiniä.
Tyttäreni, s. 1990, ei juo olutta, koska ei pidä sen mausta. Juo sen sijaan lonkeroa (ja tequilaa, hyi).
Äiti 70 v. juo oluen vain saunan yhteydessä ja joskus kesäkuumalla kotipihalla, pääsääntöisesti pullon tai tölkin suusta.
Itse juon saunaoluen tölkistä, muuten kaadan lasiin. Olut on hyvää :) <3
Mun äitini ei varmaan koskaan ollut edes maistanut olutta eläessään.
Itse maistan 1-2 huikkaa vuodessa jotain erikoisolutta lasista. Inhoan olutta.
Muistan kun kuopus oli 5v hän sai hirveän hepulin kun texmex ruuan kanssa otin tilkan Sol olutta. "Hienot naiset EI juo kaljaa" 😁
Oikeassa on:)
No aika outoa sitten että olut on se juoppojen pahis-juttu.