Joiko äitinne kaljaa suoraan pullosta vai kaatoiko ensin lasiin?
Kommentit (30)
Miten niin joi? Ihan tölkistä vetää suoraan edelleen. Niin minäkin. Iät 39 ja 60v.
En usko että se on koskaan juonut olutta, mutta jos joisi, kaataisi lasiin. Minäkin kaadan kaiken ensin lasiin.
Ei juonut kaljaa, koska kalja on pahaa.
Äiti ei ole koskaan tainnut edes maistaa kaljaa.
En ole koskaan nähnyt äitini juovan olutta joskus viiniä, lasista. Itse olen juonut muutaman kerran olutta elämäni aikana, muistaakseni lasista. Olen 47v
Mä kaadan lasiin tölkistä, äitini teki samoin, tyttäreni ei juo olutta.
Äitini ei juo olutta. Jos joisi, kaataisi lasiin, kuten minäkin.
Ryysti suoraan pullon suusta. Aina oli niin jano ettei kerennyt lasiin sitä kaataa väljähtymään. Elämä janottaa.
Kyllä se joi molemmin tavoin. Niin teen itsekin. Kun äiti puhui joskus että haluaa olla tuhkana lapsensa takan reunalla niin sanoin että koffin tölkissäkö...
Äitini ei juo olutta.
Yleensäkin tuon ikäpolven ihmiset usein mieltävät oluen rappioalkoholistien juomaksi.
Hän joi yhden saunaoluen ja kaatoi sen lasiin. Itse en juo olutta ollenkaan, tai muitakaan alkoholipitoisia saunajuomia.
Lasin viiniä voi joskus ottaa. Lasista.
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Yleensäkin tuon ikäpolven ihmiset usein mieltävät oluen rappioalkoholistien juomaksi.
Ahdasmielinen paska
Pullon suusta, ja kyllä sitä menikin... Kerran ostettiin mulle farkut pullonpalautusrahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Ahdasmielinen paska
Aika ahdasmielistä. Sinulta.
Äitini juo vain parhaimpia samppanjoita ja viinejä. Niitä toki sitten suoraan pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Ahdasmielinen paska
...olet sinä.
Sanoin vain, mitä vanhempieni ikäiset maalaisihmiset asiasta usein ajattelevat.
Äitini kyllä kerran pyysi lasillisen saunaolutta, se siitä ahdasmielisyydestä.
Hänestä se oli liian kuivaa ja lisäsi lasiin pari teelusikallista sokeria.
Äitini kyllä juo kohtuudella mm. karpalolikööriä.
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Minun äitini ja mummoni ikäiset tekivät kaljaa usein heinäpellolle tms. juomaksi, ukottaessa sitä kului. Taisi olla prosentteja vähän enemmänkin joskus kuin se yksi. Rappioalkoholisteille taas maistuu ennemmin muut juomat.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Äitini ei juo olutta.
Minun äitini ja mummoni ikäiset tekivät kaljaa usein heinäpellolle tms. juomaksi, ukottaessa sitä kului. Taisi olla prosentteja vähän enemmänkin joskus kuin se yksi. Rappioalkoholisteille taas maistuu ennemmin muut juomat.
Kotikaljasta äitinikin pitää ja sitä ennen tehtiin juurikin mm. heinäpellolle juomaksi.
Pidän siitä itsekin ja jouluksi sitä tein ihan maltaista.
Oluesta äitini ei varmaankaan pidä sen kuivan maun ja humaloinnin takia.
Isäkään ei ole koskaan oluesta pitänyt, nimenomaan humalan aromi ei häntä miellytä.
Kaataa lasiin ja niin teen itsekin.