Miks jotku ignooraa whatsapp viestit
Esim mun tutut ei vastaa mitään. Perhe keskustelussa saan puhua yksinäni. Tätäkö se ulkopuolisuus on? Ja kyllä viestini ovat sellasia että niihin voi vastata. Huoh
Kommentit (40)
Se ei ole turhanpäiväinen jos ihastus laittaa vaikka huomenta höpönassu jne
Mutta mun ihastus ei viitti kysyä minulta mitään PRKL
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun mielestä on tyhjänpäivänen??
Kyllä kavereille pitää välillä vastata, itselleni kukaan ei aamulla laita esim miten nukuit tai päivällä kysy mua pelaa tennistä jne Eli ei oo kunnon kavereita
Itse en ainakaan pommita ketään ja kysele miten nukuit :D Jos haluan jonkun tavata tai jostakin asiasta kysellä niin pistän koodia. Ymmärrän kyllä että harmittaa jos ei vastailla, yleensä kun pistää viestiä uudestaan perään niin vastauskin tulee jos ei heti niin myöhemmin. Ryhmäkeskusteluissa itsekin oon aika passiivinen enkä vastaa ellei kysymystä suoraan ole minulle suunnattu
Whatsapp on melkein ainut kommunikointikanavani.
Ystäväni ei reagoinut esim. syntymäpäiväonnitteluun.
Aika erakoksi tässä olonsa tuntee.
Ilmeisesti Facebook on se alusta, jolla ihminen tulee olevaiseksi, naamakirjattomat ovat jotain kuolleita sieluja tai epähenkilöitä.
No, liekö ongelma se, että vaikkapa harrastusaiheisiin whatsapp- ryhmiin ihmiset suoltavat hupijuttua ja muuta roskaa niin, että koko media on kokenut inflaation?
Monesti tulee vilkaistua viesti heti, mutta ei ole aikaa vastata heti. Sitten se unohtuu ja lopulta on mennyt niin kauan, että asia on mennyt ohi. Näin minulla.
Vastaan vaan viesteihin jotka on mulle yksityisesti tai joissa on mua suoraan koskevaa asiaa jos ryhmä. Sittenkään en pidä kiirettä, katson WhatsAppin yleensä muutaman kerran päivässä vaan.
Itse en yleensä wa-viesteihin kommentoi, jos ei ole oikeasti mitään kommentoitavaa. Ryhmiä alkaa olla jo sen verran varmaan kaikilla, että mieluummin jätän kaiken ylimääräisen viestimisen pois. Menee ainakin itsellä hermot siihen viestitulvaan muutenkin.
Toko synttärionnitteluihin on mielestäni korrektia vastata.
Ärsyttää kun koko ajan vilkkuu jotain turhia viestejä näytöllä. En halua lisätä turhien viestien määrää maailmassa.
Ehkä lähetät liikaa viestejä niin kukaan ei enää jaksa kommentoida. Ei ihmisillä ole aikaa somelle.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun koko ajan vilkkuu jotain turhia viestejä näytöllä. En halua lisätä turhien viestien määrää maailmassa.
Asetuksista saa poistettua ilmoitukset viesteistä. Itse otin ilmoitukset pois esimerkiksi ryhmäviesteistä.
Niinpä, jos kaverini laittaa minulle viestiä yritän olla korrekti ja vastata jotain vaikkei edes kysy mitään. Mutta sama ei kyllä ole toisinpäin, saan laitella viestejä ja mitään vastausta ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jos kaverini laittaa minulle viestiä yritän olla korrekti ja vastata jotain vaikkei edes kysy mitään. Mutta sama ei kyllä ole toisinpäin, saan laitella viestejä ja mitään vastausta ei kuulu.
Oletko kokeillut soittaa?
pidän wappia vähän kuin sähköpostina tai kirjeenä. vastaan kun vastaan, harva asia vaatii mitään heti vastaamista - viikon sisään riittää usein ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en yleensä wa-viesteihin kommentoi, jos ei ole oikeasti mitään kommentoitavaa. Ryhmiä alkaa olla jo sen verran varmaan kaikilla, että mieluummin jätän kaiken ylimääräisen viestimisen pois. Menee ainakin itsellä hermot siihen viestitulvaan muutenkin.
Juuri näin. Itseäni ihmetyttää ennemmin ihmiset, jotka vastaavat joka viestiin, esim ryhmissä. Minulla on harrastuskaveri, joka tekee näin. Jos harrastusporukan ryhmässä joku kysyy, voiko joku antaa kyydin, tämä yksi vastaa että ei voi. Jos joku laittaa ilmoitusasian kaikille yleisesti, tämä vastaa että kiitos tiedosta. Ryhmässä siis joka toinen viesti on häneltä. Onneksi tämä on vain yksi ihminen, eihän mistään tulisi mitään jos 50 hengen ryhmässä 48 vastaa että ei voi antaa kyytiä, johan siihen tulvaan hukkuu sen yhden viesti jonka kyytiin pääsisi. Tai jos olisi 49 kiitos tiedosta -viestiä jokaisen ilmoituksen jälkeen jonossa... Onneksi muilla on järki tallella mutta tämä yksi kyllä nyppii aika rajusti. Mielestäni todella epäkohteliasta ja itsekeskeistä käytöstä häneltä.
Itsekään en jaksaisi tyhjänpäiväisiin viesteihin jatkuvasti vastailla. Ihmettelen kuitenkin joidenkin kommentoijien nuivuutta vastata yhtään mihinkään. Meillä esimerkiksi perhe asuu ympäri maailmaa, ja whatsapin perheryhmässä on kätevää pitää yhteyttä. Useamman kerran viikossa sinne joku viestittelee, ja olisi minusta outoa jos kukaan ei ikinä vastaisi mitään takaisin. Kaikkeen ei kaikkien tietenkään tarvitse reagoida, eikä kukaan pommita viestejä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa vastata tyhjänpäiväisiin viesteihin.
Mikä sun mielestä on tyhjänpäivänen??
Kyllä kavereille pitää välillä vastata, itselleni kukaan ei aamulla laita esim miten nukuit tai päivällä kysy mua pelaa tennistä jne Eli ei oo kunnon kavereita
En ole eläissäni kysynyt ketään pelaa tennistä. Olenko huono ihminen?
Mitä hel## Halusin kunnon vastauksen, enkä tollasia pilkunviilaajia.
Minulla on kavereita jotka pelaa tennistä mutta ei kysy minua ikinä mukaan pelaamaan sitä tarkoitin tuossa?? Ei ole oikea kaveri sellainen joka ei ikinä pyydä mihinkään mukaan. Ja niinkuin näkyy alapeukuista niin teille se on ok ettei kysytä esim kaupoille jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itseäni ihmetyttää ennemmin ihmiset, jotka vastaavat joka viestiin, esim ryhmissä. Minulla on harrastuskaveri, joka tekee näin. Jos harrastusporukan ryhmässä joku kysyy, voiko joku antaa kyydin, tämä yksi vastaa että ei voi. Jos joku laittaa ilmoitusasian kaikille yleisesti, tämä vastaa että kiitos tiedosta. Ryhmässä siis joka toinen viesti on häneltä. Onneksi tämä on vain yksi ihminen, eihän mistään tulisi mitään jos 50 hengen ryhmässä 48 vastaa että ei voi antaa kyytiä, johan siihen tulvaan hukkuu sen yhden viesti jonka kyytiin pääsisi. Tai jos olisi 49 kiitos tiedosta -viestiä jokaisen ilmoituksen jälkeen jonossa... Onneksi muilla on järki tallella mutta tämä yksi kyllä nyppii aika rajusti. Mielestäni todella epäkohteliasta ja itsekeskeistä käytöstä häneltä.
Jos se kysyy voiko joku antaa kyydin? Eikö siihen yleensä vastata vai annatteko olla ja se ei saa kyytiä Niinkö??
Minkä ikäisiä olette ite oon 17
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vaan viesteihin jotka on mulle yksityisesti tai joissa on mua suoraan koskevaa asiaa jos ryhmä. Sittenkään en pidä kiirettä, katson WhatsAppin yleensä muutaman kerran päivässä vaan.
Samaa mieltä mutta jos katsoo Whatsappia voisi samalla johonkin viestiin vastata, minun kaverit käyvät siellä mut ei vastaa ja Snapissa kuitenkin vastaavat ettei striikit katkea
M19
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole turhanpäiväinen jos ihastus laittaa vaikka huomenta höpönassu jne
Mutta mun ihastus ei viitti kysyä minulta mitään PRKL
Miksi et itse kysy ihastukseltasi jotain?
Saatan olla paikassa, missä en ala kirjoittamaan viestiä vaikka saatan viestin vilkaista. Esimerkiksi kaupan kassajonossa, autossa tai töissä. Vilkaisen viestin, jos kyseessä lapselta tuleva oleellinen juttu. Ryhmäkeskusteluissa en koe tarpeelliseksi kommentoida kaikkea, mitä ryhmään kirjoitetaan.
Itse en sinun kaverisi olisi edes jos ei kylään halua tulla ja sitäpaitsi puhuin nuorista eli mun ikäisistä jotka Snapissa laittelee turhia mutta ei whatsapissa