Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskottomuuden jälkeen avoin suhde - kannattaako?

Vierailija
11.01.2021 |

Mies jäi kiinni puolen vuoden sivusuhteesta yhdeksän vuoden yhdessäolon jälkeen. Ensireaktio oli itselleni tietysti valtava järkytys. Ensimmäiset kuukaudet pettämisen jälkeen menivät kuin sumussa. Sittemmin olemme käsitelleet asiaa ja uskottomuuden syitä yhdessä keskustellen ja pariterapiassa, ja pääsyy oli ihan perinteinen lapsiperheen ruuhkavuosien aiheuttama etääntyminen toisesta ja huono kommunikointi. Myös itselläni on taustalla puolison henkistä pettämistä.

Sittemmin olemme kuitenkin saaneet suhteemme toimimaan monilta osin jopa paremmin kuin aiemmin. Rakastamme edelleen toisiamme. Molemmat haluamme myös pitää kiinni toisistamme ja tarjota lapsille ehjän ydinperheen yhteisessä kodissa. Koen, että seksi toimii tilanteeseen nähden kohtalaisen hyvin.

Olemme kuitenkin minun aloitteestani alkaneet pohtia avoimen suhteen mahdollisuutta. Kun kumpikin haluaa pitää kiinni "elämän perusrakenteista", niin miksi ajoittaista piristystä ei hakisi toisinaan myös ulkopuolelta, koska sitä on jo muutenkin tapahtunut puolin ja toisin? Itse olen vakuuttunut siitä, että tässä suhteessa haluan pysyä, mutta olen alkanut pohtia, onko ihminen luonnostaan yksiavioinen ylipäänsä. Mieheni haluaa vielä harkita asiaa, mutta onko muilla kokemusta vastaavasta järjestelystä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sinusta. Avoin suhde on naiselle aina hyvä diili, sillä huomattavasti helpommin saat itsellesi seksisuhteen, kuin mieheni. Elämme vuotta 2021 ja naisia kuuluu arvostaa!

Vierailija
2/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän miehesi olisi sanonut, jos olisit ehdottanut, että hän saa mennä ja tulla miten lystää, mutta sinä haluat sitoutua vain häneen?

Eli hyvä, että aloite tuli sinulta ja tarkoittaa, että myös sinä saat käydä vieraissa. Oikein hykerryttää tämä. Hän ei taida oikein olla suostuvainen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän miehesi olisi sanonut, jos olisit ehdottanut, että hän saa mennä ja tulla miten lystää, mutta sinä haluat sitoutua vain häneen?

Eli hyvä, että aloite tuli sinulta ja tarkoittaa, että myös sinä saat käydä vieraissa. Oikein hykerryttää tämä. Hän ei taida oikein olla suostuvainen :D

Samaa mietin, järjestely ei nappaa enää kun olisi molemminpuolinen ja yhdessä sovittu. Vähän surkuhupaisaa myös kuinka ap asettaa ”henkisen pettämisen”, mitä se sitten onkaan, samalla viivalle kuin puolen vuoden haaremin pitämisen. Miehelle ihanteellinen tilanne että ap kokee taakkaa ties mistä ja kokee sen yhtä raskaana kuin sivusuhteen.

Vierailija
4/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia tuntuu hyvältä, niin mikäpä siinä. Naisena sulle on tarjolla pippeliä ihan joka suunnasta. Kaikkia haluamiasi miehiä et saa petiin kanssasi, mutta jos haluat pippeliä, niin aina löytyy halukas, vaikka olisit missä jamassa tahansa. Toista se on miehellesi, jos hän ei satu olemaan hyvinkin komea. Komeallakin voi olla vaikeaa löytää tosin lyhyaikaista seuraa, mutta varmasti ajan myötä löytää innokkaita vakipanoja. Jos miehesi on komea, niin varmaan ihan tasapuolinen diili molemmilla, mutta jos keskinkertainen, niin ehdottomasti sun etusi, jos miehesi vain suostuu.

Itse käyn vieraissa, vaikka suhde ei ole avoin, koska en halua kuin toiselta puolelta avoimen suhteen. Tosin jos olisin tyytyväinen suhteeseemme, niin suljettukin kelpaisi, mutta lapsen takiahan tässä pelkästään ollaan yhdessä kämppäkavereina.

Vierailija
5/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tosiaan miettii asiaa. Ei täysin tyrmännytkään ajatusta, koska saisi kuitenkin edelleen vapaasti käydä vieraissa. Minua ei haittaisi, vaikka sen edellisen hoitonsa kanssa, jos itsekin saisin luvalla tapailla muita. Minun ja lasten kanssa hän kuitenkin haluaa asua ja elää yhdessä. Ap

Vierailija
6/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivokuolleen suhteen saattohoidolta. Yritätkö hakea hyvitystä tapahtuneelle "kostamalla" luvallisesti? Avoin suhde tuskin toimii noista lähtökohdista, jos kommunikointi ja luottamus on jo valmiiksi heikolla pohjalla ja suhde muutenkin rikki.

Vierailija
7/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järvi soutamalla kulu!

Vierailija
8/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on aika hyvä idea: tehdä sallittua jostain kielletystä, jota molemmat on tehneet jo muutenkin. Ihminen ei ole yksiavioinen, joten avioliittokin on keinotekoinen konstruktio.

Vierailija
9/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivokuolleen suhteen saattohoidolta. Yritätkö hakea hyvitystä tapahtuneelle "kostamalla" luvallisesti? Avoin suhde tuskin toimii noista lähtökohdista, jos kommunikointi ja luottamus on jo valmiiksi heikolla pohjalla ja suhde muutenkin rikki.

En hae kostoa, en halua miehelleni mitään pahaa. Kriisi vain ravisteli omaa ajatteluani. Kyseenalaistin kaikki aiemmat tottumukset perinpohjaisesti ja aloin pohtia omia, ehkä hieman jäykkiä käsityksiäni parisuhteesta. Huomasin ajattelevani asioista lopulta melko liberaalisti. Haluaisin vain löytää toimintamallin, joka sopii meille parhaiten. Ap

Vierailija
10/19 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suhteen saattohoidolta, mutta ehkä asia voi olla joka tapauksessa helpompi hoitaa loppuun näin. Avoimesta suhteesta on helpompi sopia suhteen alussa tai ennen kuin varsinaista pettämistä on tapahtunut, mutta nyt tuossa on iso juopa valmiina ja asia joka vaatisi todella ison luottamuksen voidakseen toimia.

Voi olla, että olen väärässä.

Vierailija
11/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä. Saattohoidosta ei ole kyse, koska olemme molemmat sopineet sitoutuvamme toisiimme ja perheeseen. Kestää vielä vuosia ennen kuin lapset ovat isoja. Osasyy uskottomuuteen oli piristyksen hakeminen ulkopuolelta, ja ymmärrän puolisoani, koska itsekin toivoisin saavani "boostia" muiden tapailusta. Haluaisin olla haluttu muidenkin kuin mieheni silmissä. Totta puhuen seksiä on omaan makuuni meillä edelleen aivan liian vähän (olen ollut meistä aina se aktiivisempi osapuoli). Se ei tarkoita silti sitä, ettenkö rakastaisi miestäni ja haluaisi pitää jatkossakin kiinni kaikesta siitä, mitä meillä on. Ap

Vierailija
12/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on teille molemmille ok, niin mitä sitä kukaan on kieltämään.

Vierailija
13/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on teille molemmille ok, niin mitä sitä kukaan on kieltämään.

Ei toimi. Tuossa vain halutaan syödä ja säästää kakku. Kyllä lapset huomaa, että vanhemmat ovat yhdessä vain muodon vuoksi.

Vierailija
14/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei kuvio kaadu puolison kateuteen?

Vierailija
15/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän päätöksenne. Meillä parinkymmenen vuoden avioliitto alkoi kukoistaa, kun sovimme vapaasta suhteesta. Meillä päätöstä ei kylläkään tehty seksi edellä, enkä ole näiden parin vuoden aikana itse kertaakaan "hyödyntänyt" vapauttani. Kyse oli enemmänkin periaattellisesta päätöksestä, joka vapautti meidät konservatiivisista parisuhdenormeista muutoinkin kuin seksin osalta. Ketään ei voi omistaa eikä pidä yrittääkään, koska siitä ei seuraa kuin ahdistusta.

Vierailija
16/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tosiaan miettii asiaa. Ei täysin tyrmännytkään ajatusta, koska saisi kuitenkin edelleen vapaasti käydä vieraissa. Minua ei haittaisi, vaikka sen edellisen hoitonsa kanssa, jos itsekin saisin luvalla tapailla muita. Minun ja lasten kanssa hän kuitenkin haluaa asua ja elää yhdessä. Ap

Hän tosiaan miettii asiaa????

Eli se ei olisi suoraan ok hänelle, että sinä "petät", mutta se on, että hän petti???

Vierailija
17/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tosiaan miettii asiaa????

Eli se ei olisi suoraan ok hänelle, että sinä "petät", mutta se on, että hän petti???

Kyllä hän on myöntänyt tehneensä väärin ja on ollut tosi pahoillaan. Mutta hän oli tuskastunut parisuhteemme ongelmiin, jatkuvaan riitelyyn, oli vanhoja kaunoja jne. Ap

Vierailija
18/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi toimia. Meillä on vähän vastaava järjestely, joskaan pettämistä ei ole ollut. Parisuhde on itse asiassa aina ollut varsin hyvä eikä kummallakaan meistä ole eroaikeita, päinvastoin halutaan olla yhdessä ja rakkautta, hellyyttä, seksiä on paljon. Yhdessä ollaan oltu 17 vuotta, parikymppisestä saakka. Itse olen bi ja enemmän meillä on parinvaihtoa, kuin yksin säätämistä omilla tahoillaan. Suhteen muuttuessa avoimempaan suuntaan on keskusteluyhteys puolison kanssa vain parantunut. On keskusteltu ja hiottu keskinäisiä ”sääntöjä” tarpeen vaatiessa. Kumpikin tietää että perhe ja puoliso tulee ensin.

Tiedän ettei tämä ole yleinen normi ja on aivan sama vakuutella yksiavioisille parisuhteen onnellisuutta, kun sitä ei haluta nähdä koska se sotii kaikkea yleistä moraalikäsitystä vastaan. Meistä on vain väärin kuvitella omistavansa puoliso. Haluan että puolisoni saa toteuttaa itseään ilman kahleita, mikä minä olen sanomaan mitä hän saa tehdä ja mitä ei - ja sama toisinpäin. Omaan parisuhteeseen on tullut valtavasti uutta ja mitä sitä kieltämään, onhan se ihanaa olla haluttu muidenkin kuin oman puolison kanssa.

Ei meillä lapsilla ole hajuakaan tästä, en usko että muutkaan vanhemmat jakaa sänkyasioitaan lastensa kanssa. Aikanaan kyllä keskustellaan erilaisista parisuhdemuodoista, kunhan sen aika on.

Vierailija
19/19 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Kerro miten etenee.