Oletko työtön?
Oletko nyt työtön?
Jos et käytkö töissä vai oletko jo eläkkeellä?
Kommentit (57)
Työtön. Toteutan lapsuuden unelmaani jo viidettätöistavuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja häpeän sitä.
Olen kurja epäonnistuja. En puolen puupennin arvoinen. Kun kävelen kadulla niin luon katseeni alas. Ketään en katso silmiin häpeältäni. En mene kauppaan 16.00-17.00 välisenä aikana. En halua olla häiriöksi kunnon kansalaisille.
Kun menen nukkumaan niin vedän peiton korville ja itken, että olen näin huono, ja ihan omasta syystäni. Olen pettänyt muut suomalaiset ja olen heille vain riesa ja taloudellinen taakka. Pyydän tuhannesti anteeksi olemassaoloani kaikilta suomalaisilta. Toivon että olisin taakka enää mahdollisimman vähän aikaan. Saisin rauhan sen myötä.
Olet surkea reppana. Lähde ja mene yön selkään metsään. Kävele niin kauas kuin jalat kantaa, ja nuku pois armahtavan hangen syleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyössä olevat ovat sekä työssäkäyviä että työttömiä. Itse olen 15 tuntia viikossa työtön.
Mitenköhän noin tilastoinnin kannalta, luokitellaanko osa-aikaiset työttömiksi vai työllistetyiksi? Itselläni on osa-aikainen työsopimus ja TE-palveluissa koodini on 01 (vrt. 02 työtön).
”01 = työssä oleva, yleisillä työmarkkinoilla
Työssä yleisillä työmarkkinoilla olevaksi luetaan työnhakija, jonka säännöllinen viikoittainen työskentelyaika on vähintään 4 tuntia. Työssä yleisillä työmarkkinoilla olevaksi merkitään myös työnhakija, joka työllistyy työttömyysturvalain 2 luvussa tarkoitetulla tavalla päätoimisesti yritystoiminnassa tai omassa työssään.
Työssä yleisillä työmarkkinoilla olevaksi luetaan myös työnhakija, joka on tilapäisesti poissa työpaikastaan sairauden, loman, työriidan, sääesteen, koneiden rikkoutumisen tai muun tällaisen syyn vuoksi.
Myös vuorotteluvapaasijaiset kuuluvat tähän ryhmään, jos heidän työnhakunsa on voimassa.”
Olen. Vasten tahtoani ja maisterin papereista ja työkokemuksesta huolimatta. Koen epäonnistuneeni, kun en ole päässyt kunnolla työelämään vaikka siihen olen eniten elämässä panostanut. Tänään ollut erityisen kurja ja lamaantunut olo.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Vasten tahtoani ja maisterin papereista ja työkokemuksesta huolimatta. Koen epäonnistuneeni, kun en ole päässyt kunnolla työelämään vaikka siihen olen eniten elämässä panostanut. Tänään ollut erityisen kurja ja lamaantunut olo.
Aivan samat sanat. Enää ei edes pätkätöitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Viimesen 15:sta vuoden aikana olen ollut töissä ehkä yhteensä 3 vuotta ja tästäkin suurin osa pätkäpestejä. Nyt en ole ollut töissä pariin vuoteen. Eläkeikä on vielä vuosikymmenien päässä.
Kohtalotoveri bongattu. On kuin olisin itse kirjoittanut.
Riistäisin itseltäni hengen, jos joutusin työttömänä luuserina olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Riistäisin itseltäni hengen, jos joutusin työttömänä luuserina olemaan.
No sitten kannattaa toivoa että et joudu sitä kokemaan. Saattaisi olla valaistava kokemus sekä työttömyydestä että selviytymisvietistä.
Säännöllisesti töissäkäyvä osa-aikainen työtön. Työkyvyttömyyseläkettä on ehdotettu mutta tarkistettuani ehdot kieltäydyin. Eläke olisi ollut olematon ja estänyt työnteon loppupeleissä olisin hävinnyt yli 1000 euroa kuukaudessa.
Olen työtön. Olen työkyvytön, mutta lääkärinlausunnoista huolimatta minulle ei myönnetä eläkettä. Minkäänlaista työkykyä ei ole.
Olen työtön firettäjä. Olen paperilla työtön, mutta todellusuudessa en hae enää mitään työtä vaan kuorin kermaa. Taloudellinen riippumattomuus jo saavutettu(ei kuitenkaan kaipaamallani tasolla).
Olen työtön firettäjä. Olen paperilla työtön, mutta todellusuudessa en hae enää mitään työtä, vaan kuorin kermaa. Taloudellinen riippumattomuus jo saavutettu(ei kuitenkaan kaipaamallani tasolla).
Olen.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen ollut pari kuukautta osa-aikatyössä ja vuoden palkkatuella. Muun ajan työttömänä. Työhakemuksia laitan pari kuukaudessa, mutta yleensä niihin ei edes vastata. Luultavasti pian lopetan työnhaun kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Viimesen 15:sta vuoden aikana olen ollut töissä ehkä yhteensä 3 vuotta ja tästäkin suurin osa pätkäpestejä. Nyt en ole ollut töissä pariin vuoteen. Eläkeikä on vielä vuosikymmenien päässä.
Kohtalotoveri bongattu. On kuin olisin itse kirjoittanut.
Samoin tosin hoksasin tilanteen kehittyvän siihen suuntaan jo 15 vuotta sitten koska oli tehty vääriä päätöksiä Suomessa.
Aloitin sijoittamaan yli puolet tuloistani vanhan osakesalkun päälle. Nyt sinä onkin vajaa 300 000 euroa.
Onneksi tulevaisuuden hahmottaminen on minulle helppoa. Toisaalta en löydä edes kotikaupungissani minnekään. Äo 6lla keskiarvon poikkeamalla mutta epätasaisesti kehittynyt.
osa-aikatyö, brutto alle tonnin mutta jostain syystä ei tule edes soviteltua päivärahaa
työttömänä "tienasin" enemmän
töissä palkka maksetaan ja töissä käyvän status tulee lähinnä läsnäolosta, eikä siitä että tekisi jotain
moni kirjoittelee 30-70% työajastaan tänne että "tehkää töitä työttömät", kun ei monissa töissä oikeasti paljon mitään tehdä, siellä "muka tehdään" tai ollaan tekevinään
Olen kokemuksella huomannut, että mitä parempi palkka niin sitä vähemmän töitä.
Paremmissa hommissa saa myös aina enemmän etuja ja joustoja, huonommissa ei mitään tai juuri mitään.
Kun siis tienaa enemmän, saa ilmaiseksi kaikkea enemmän, vaikka juuri silloin olisi varaa maksaakin.
Olen ja häpeän sitä.
Olen kurja epäonnistuja. En puolen puupennin arvoinen. Kun kävelen kadulla niin luon katseeni alas. Ketään en katso silmiin häpeältäni. En mene kauppaan 16.00-17.00 välisenä aikana. En halua olla häiriöksi kunnon kansalaisille.
Kun menen nukkumaan niin vedän peiton korville ja itken, että olen näin huono, ja ihan omasta syystäni. Olen pettänyt muut suomalaiset ja olen heille vain riesa ja taloudellinen taakka. Pyydän tuhannesti anteeksi olemassaoloani kaikilta suomalaisilta. Toivon että olisin taakka enää mahdollisimman vähän aikaan. Saisin rauhan sen myötä.