Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin ensimmäistä kertaa ikinä Makulan valmis salaatin ja mietin onko tämä vitsi

Vierailija
11.01.2021 |

Kyseessä siis vuohenjuustosalaatti, oli Alepassa - 30% niin ajattelin kokeilla.
Jooh. Ehkä 8-9 pikkiriikkistä kurkkukuutiota. Kolme(!) kirsikkatomaattia. Varmaan peräti kolme grammaa sitä vuohenjuustoa, luultavasti sekin on liioittelua.
Vähän siemeniä ja pari viinirypälettä. Jättilohkoja sitä itse salaattia ja sitäkin vähän. Ja alkuperäinen hinta lähes viisi euroa!
On katteet kohdallaan :D
Onneksi en ottanut evääksi vaan ihan kotiin olin tulossa. Lisäsin mozzarellaa, salaatinlehtiä, kurkkua ja aurinkokuivattuja tomaatteja+ öljyä niistä, yhden keitetyn kananmunan ja paistoin ne aneemiset vuohenjuustopalat.
Kyllä tota nyt syö, mutta ikinä enää en moista valmissalaattia osta. Hirveetä riistoa. Kiitos tästä, Ääs-ryhmä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään. Olen pienisyömäinen yksinasuja joka tekee paljon työmatkaa ja pitkiä päiviä; eli monipuolisemmat salaattitarpeet ehtisivät mennä huonoksi jääkaapissa. Tuossa salaatissa on just sopiva kalorimäärä lounaaksi. Ainut iso miinus valtava määrä muovia, mihin on pakattu

Minua myös haittaa se muovin määrä kaiken merkkisissä valmis salaatissa, ja koen niiden lisukkeiden muovien kanssa näpertelyn vaivalloisena. Sotkuista puuhaa, minua ei haittaisi vaikka aineosat olisivat vähän sekoittuneet ja painuneet kasaan.

Vierailija
22/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmissalaatteja vois ostaa useamminkin töihin, jos niissä olisi niitä sattumia... pelkkää jäävuorisalaattia kauheella katteella, ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään. Olen pienisyömäinen yksinasuja joka tekee paljon työmatkaa ja pitkiä päiviä; eli monipuolisemmat salaattitarpeet ehtisivät mennä huonoksi jääkaapissa. Tuossa salaatissa on just sopiva kalorimäärä lounaaksi. Ainut iso miinus valtava määrä muovia, mihin on pakattu

Minua myös haittaa se muovin määrä kaiken merkkisissä valmis salaatissa, ja koen niiden lisukkeiden muovien kanssa näpertelyn vaivalloisena. Sotkuista puuhaa, minua ei haittaisi vaikka aineosat olisivat vähän sekoittuneet ja painuneet kasaan.

Ongelmaksi tulee myös salaatin säilyvyys. Esim. suolaiset ainekset pilaavat kurkun yms. tosi nopeasti.

Vierailija
24/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ostettua paljon valmissalaattia, varsinkin kreikkalainen salaatti on hyvää. Merkkiä en tiedä, eikä kiinnosta, näkeehän sen sisällön siitä pakkauksesta läpi. Tosi pieniannoksisiahan ne kaikki on, ei millään riitä kokonaiseksi ateriaksi tai edes välipalaksi. Kaloreista puolet tulee varmaan siitä kastikepussista. Hyvinvarustetusta kaupasta löytyy onneksi salaattipöytä, josta voi itse koostaa salaattinsa. 6-7 eurolla saa jo välipalaksi riittävän annoksen.

Vierailija
25/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka paistaa vuohenjuustopaloja?

Paistettu vuohenjuusto on suurta herkkua. Mutta juntit ei tiedä.

Vierailija
26/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me useinkin mieheni kanssa ostamme just noita salaatteja ja jaamme puoliksi. Alkusalaatiksi vallankin

riittävä, joskus lisään tomaattia ja pähkinöitä. Usein on punalaputettuna joten ei tule kalliiksikaan.

Tietysti tulee paljon muoviroskaa mutta onneksi menee muovikeräykseen joka järjestetty hyvin.

Ruokahävikkiä ei tule näistä salaateista.

Vierailija
27/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole vain S-ryhmän tapa repiä hintaa valmis-salaateista.

Vierailija
28/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on leipäjuustosalaatti😋😋

Vierailija
29/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ostanut ja pettynyt. Salaattipohjahan on käytännössä vettä, koska salaatti itsessään ei sisällä oikein mitään, ei kuituja eikä ravintoaineita. Siihen lisäksi pari pientä tomaattia ja pikkuriikkinen proteiininlähde. Hullun kallista!

Yleensä teen salaattilounaan itse, mutta toinen hyvä vaihtoehto on Lidlin salaatit. Niissä on enemmän proteiinia ja rasvaakin. Varsinkin tykkään vitosen pestosalaatista ja caesar-salaatista. 

Vierailija
30/37 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli fetaa eikä vuohenjuustoa.

Erotan kyllä juustot toisistaan enkä paista Fetaa 😀

Ap

Uunissa paistettaessa vaikka lohen päällä olevat fetakuutiot ovat kyllä parasta, mitä tiedän.

Vierailija
31/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Lidlissä valmissalaatteja? Kun useampi täällä hehkuttaa. Ovatko minkä hintaisia?

T. Kiinnostunut ja myöskin makulaan pettynyt.

Vierailija
32/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me useinkin mieheni kanssa ostamme just noita salaatteja ja jaamme puoliksi. Alkusalaatiksi vallankin

riittävä, joskus lisään tomaattia ja pähkinöitä. Usein on punalaputettuna joten ei tule kalliiksikaan.

Tietysti tulee paljon muoviroskaa mutta onneksi menee muovikeräykseen joka järjestetty hyvin.

Ruokahävikkiä ei tule näistä salaateista.

Okei. Meillä tehdään salaatit itse ja syödään ruoan kanssa, ei ole erikseen mitään alkusalaatteja eikä tule hävikkiä eikä muoviroskaa. Just sayi'n.

Vierailija
33/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan makulan peketeissa maininta valmistettu Virossa. Ainakin jotkut patonki leivät missä paperissa lukee Helsinki on kuitenkin tehty Virossa . Niinku jotkut suolakurkku lasipurkki säilykkeet on muualla tehty.

Vierailija
34/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko virolaisia kirjoitti:

Onkohan makulan peketeissa maininta valmistettu Virossa. Ainakin jotkut patonki leivät missä paperissa lukee Helsinki on kuitenkin tehty Virossa . Niinku jotkut suolakurkku lasipurkki säilykkeet on muualla tehty.

Mä näin vaan maininnan "tilannut S-ryhmä,".

Karmeaa sontaa.

Vierailija
35/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustohan on aika pahaa eikä siitä kaikki tykkäää... Ehkä sitä oli siksi laitettu siihen vähän vähemmän?

Vierailija
36/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuohenjuustohan on aika pahaa eikä siitä kaikki tykkäää... Ehkä sitä oli siksi laitettu siihen vähän vähemmän?

Ja sen takia nimeksi laitettiin vuohenjuustosalaatti? Ja pihisteltiin kaikissa täytteissä? En minäkään osta aurajuustopizzaa/pastaa/salaattia koska inhoan aurajuustoa. Siksikö sitä ostaville pitää laittaa vähemmän?

Vierailija
37/37 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko Lidlissä valmissalaatteja? Kun useampi täällä hehkuttaa. Ovatko minkä hintaisia?

T. Kiinnostunut ja myöskin makulaan pettynyt.

On kyllä. "Paremmat" salaatit maksavat viitosen ja pienemmät noin 3,5 euroa. Niissä pienimmissäkin on enemmän proteiineja kuin makulassa. Käyn monesti hakemassa pari salaattia valmiiksi töihin jääkaappiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi