Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotteko toisillenne huomenta ja hyvää yötä?

Kaavoihin kangistunut
11.01.2021 |

Mietin vaan, kun tulee 15v. tänä vuonna täyteen parisuhteessa ja emme paljoa keskustele varsinkaan aamulla ja illalla. Jos näette aamulla toivotatteko toisillenne huomenta (ehkä suukon kera) tai hyvää yötä, jos menette samaan aikaan nukkumaan tai huikkaatte toiselle joka jää vielä hereille? Kaipaisin vain sellaista normaalia kommunikointia ja tiedän, ensin on katsottava itse peiliin ja sitten myös sanoa toiselle mitä toivoo. Lapsille kyllä tulee sanottua huomenta mutta miksei sille puolisolle...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin parisuhteessamme meni hyvin, menimme samaan aikaan nukkumaan, juteltiin ja naurettiin ja halittiin ennen lusikkaan nukahtamista, ja aamulla, kun mies lähti minua ennen töihin, hän tuli ennen lähtöään makuuhuoneeseen hetkeksi hellimään mua ja sanomaan heipat. Suhteen loppuaikoina minä odottelin, että mies ehti painaa ulko-oven kiinni ja nousin heti sen jälkeen, ilman että aamulla nähtiin 😥

Vierailija
22/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan yleensä ”hei” tms. huomenen sijaan. Illalla sanotaan joko hyvät yöt tai heipat, miten milloinkin. Jotakin kuitenkin sanotaan. Pusuja myös annetaan, varsinkin nukkumaan mennessä.

Harrastetaan myös peittelyä, aamuisin jos toinen lähtee ennen kuin toinen on noussut sängystä, niin silloin lähtijä käy vielä peittelemässä, antamassa pusun ja sanomassa heipat.

Kotoa lähtiessä myös heipat ja pusut.

Ollaan oltu yhdessä noin 25 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka aamu ja ilta.

Vierailija
24/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hyvätyöt, huomenet ja heipat sanotaan aina. 

Vierailija
25/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo moi aina kun astuu samaan huoneeseen. En JAKSA!!!

Vierailija
26/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanomme. Ollaan (tai ainakin minä olen) välillä pitkiäkin aikoja vaiti, mutta huomenta ja hyvää yötä kyllä toivotetaan ja jos jompikumpi lähtee jonnekin postilaatikkoa kauaemmas sanotaan heipat ja palatessa moikat. 

Näin meilläkin. Myös jos toinen on reissun päällä, niin laitetaan huomenet ja hyvät yöt viestillä, joka aamu ja ilta.

Meillä mies (ennen koronaa) on työmatkoilla noin 100 päivää vuodessa. En jaksa toivottaa viesteillä huomenia ja hyvää yötä. Soitellaan ehkä joka toinen päivä tai kolmas päivä silloin. Jos tiedän, että on reissussa 24/7 töissä, en viitsi edes soittaa. Jos on lomamatkalla vaikka kavereiden kanssa mökillä, silloin toivotan. 

Kun ollaan molemmat kotona, silloin toivotetaan huomenet ja ja illalla mennään yhdessä nukkumaan. Suukotellaan aika paljon ja aina lähtiessä ja tullessa. Olemme olleet yhdessä 17 vuotta.

Vierailija
27/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Me yleensä käydään vielä "peittelemässä" toinen toisemme. Menen yleensä aiemmin nukkumaan, joten mies tulee pusimaan minua sänkyyn. Aamulla kun herään aiemmin, käyn minä ennen töihin lähtöäni pusimassa nukkuvaa miestäni. Nyt kun olen ollut kotona, käyn monta kertaa aamussa pusimassa häntä. Ja se on myös mitä hän haluaa.

Sama on myös ulos lähtiessä/kotiin tullessa, jos mennään erikseen. Toinen tulee pusimaan ovelle ja katsomaan lähtöä. Ja takaisin tullessa se toinen tulee ovelle pusimaan, ellei hän ole juuri keskellä jotain kokkaamista tai vastaavaa.

Ollaan oltu yhdessä jo 18 vuotta. :)

Yök, kyllä nuo "pusimiset" sais jo unohtaa.

Vierailija
28/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 10 vuotta yhdessä ja aina iltaisin suukotetaan ja toivotetaan hyvää yötä rakas ja aamulla huomenta rakas, mies nousee  aiemmin ja laittaa joka aamu kahvit ja leivät valmiiksi ja eväät minulle siitä mitä on edellisenä päivänä tehnyt illalliseksi

Vierailija
29/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sitä toista, mut koiralle toivotan hyvät huomenet ja hyvät yöt joka päivä. :)

Vierailija
30/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Me yleensä käydään vielä "peittelemässä" toinen toisemme. Menen yleensä aiemmin nukkumaan, joten mies tulee pusimaan minua sänkyyn. Aamulla kun herään aiemmin, käyn minä ennen töihin lähtöäni pusimassa nukkuvaa miestäni. Nyt kun olen ollut kotona, käyn monta kertaa aamussa pusimassa häntä. Ja se on myös mitä hän haluaa.

Sama on myös ulos lähtiessä/kotiin tullessa, jos mennään erikseen. Toinen tulee pusimaan ovelle ja katsomaan lähtöä. Ja takaisin tullessa se toinen tulee ovelle pusimaan, ellei hän ole juuri keskellä jotain kokkaamista tai vastaavaa.

Hitsi mitä teatteria🤣

Jos se tekee sut onnelliseksi ajattella noin, niin siitä vaan. Mun mielestä toi kaikki on ihanaa ja teen sen koska rakastan miestäni täydellä sydämellä. En vain edelleenkään saa hänestä tarpeekseni.

Sama, mutta elkeemme ei ole noin yliampuvia, hih hih.

Yliampuvia? Onko parisuhteessa pussailu nykyään yliampuvaa?

Juuri näin, kannattaa vaan pitää kiinni ihanista tavoista ja rutiineista, ettei tarvi kohta ihmetellä, kun kumppani ei huomioi eikä puhu eikä pussaa. Tarpeeksi kun on taukoa, niin kohta se ei tunnukaan enää luontevalta. Minusta on ihania juuri tällaiset pienet arjen hellyydenosoitukset, joihin ei liity seksin odotusta.

Vierailija
31/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök, kyllä nuo "pusimiset" sais jo unohtaa.

Mitä ihmettä, miksi?

Vierailija
32/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sanotaan. Tuntuu oudolta ajatellakin ettei sanottaisi tai sitten ollaan riidoissa. Yleensä vielä halataan aamuisin, siitä saa ihanasti voimaa päivää varten. Kyllä puolisoa pitää kohdella yhtä hyvin kuin muitakin ihmisiä, peruskohteliaisuutta edes. 

Vierailija
33/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsi mitä teatteria🤣

Jos se tekee sut onnelliseksi ajattella noin, niin siitä vaan. Mun mielestä toi kaikki on ihanaa ja teen sen koska rakastan miestäni täydellä sydämellä. En vain edelleenkään saa hänestä tarpeekseni.

Sama, mutta elkeemme ei ole noin yliampuvia, hih hih.

Yliampuvia? Onko parisuhteessa pussailu nykyään yliampuvaa?

Juuri näin, kannattaa vaan pitää kiinni ihanista tavoista ja rutiineista, ettei tarvi kohta ihmetellä, kun kumppani ei huomioi eikä puhu eikä pussaa. Tarpeeksi kun on taukoa, niin kohta se ei tunnukaan enää luontevalta. Minusta on ihania juuri tällaiset pienet arjen hellyydenosoitukset, joihin ei liity seksin odotusta.

Tuollaiset arjen pienet hellyydenosoitukset ovat juuri sitä arjen romantiikkaa ja liimaa, joka pitää parisuhteen kasassa. Ei kaikkien tarvitse käydä "peittelemässä" puolisoa vuoteeseen, jos tämä menee ajoissa nukkumaan mutta toivottavasti jokaisella on se oma juttunsa.

Vierailija
34/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sellainen että aamu alkaa hellyydenosoituksilla ja päivä myös päättyy siihen, on aina kiva herätä uuteen päivään ja käydä nukkumaan.

Vierailija
35/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tehdään näin. Illalla vielä sanotaan:" Rakastan sinua. Kiitos tästä päivästä!"  Yhdessä 46 vuotta.

Vierailija
36/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lähes aina. Ja yhdessä luetaan iltarukouskin.

Vierailija
37/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanomme, tietysti. Parisuhdetta takana reilu 20 vuotta. Lapsuudenkodissani ei koskaan sanottu ja minusta se oli ahdistavaa.

Vierailija
38/38 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina. Ja keskustelemme paljon, kaikesta maan ja taivaan välillä. Meillä on mukavaa.

Yhdessä ihan kohta 50 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi