Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se on sitten lomat loppu ja just tulin kotiin työterveydestä, saikkulia 5 päivää.

Vierailija
11.01.2021 |

Ihan kiva, taidetaankin lähteä mökille hiihtään.

Olen kroonisesti masentunut, niin turha alkaa mitään...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin mahtava tunne? :)

Itse sain kuutisen vuotta sitten 3 viikkoa saikkua.

Se on tosiaan jatkunut jo tähän asti.

Päivääkään en vaihtaisi pois.

Hienoa oli tänäänkin vielä kääntää kylkeä, kun heräsi ekan kerran seitsemän aikoihin.

Vieläkö palkka juoksee vai joko vaihtui eläkkeeseen?

Vaihtui eläkkeeseen.

Trolli. Paitsi tietenkin jos vaihtui vanhuuseläkkeeseen. työkyvyttömyyseläkkeelle ei tosiaankaan masennusdiagnoosilla pääse. 

Sanoinko, että se on se ainoa dignoosi?

Vierailija
22/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että sulla on vielä työpaikka mihin palata?

Sairauslomalla olevaa ei voi irtisanoa sairauden eikä minkään muunkaan vuoksi. Tai voi, mut jos työnantaja niin tekee ilman työlain vaatimaa protokollaa, työntekijälle napsahtaa korvauksena parin vuoden palkka ja työnantajalle sakkorangaistus. Finlexistä löytyy useita esimerkkejä oikeustapauksista.

Kun henkilö on ollut yhtäjaksoisesti saman sairauden takia pois töistä 12 kuukautta, työnantaja voi irtisanoa työsuhteen. Että luepa se Finlex uusiksi. Parin vuoden palkkaa ei laittomasta irtisanomisesta saanut  edes 23 vuotta samalle työnantajalle työskennellyt henkilö, sai 8 kk palkan. Tämäkin  tapaus Finlexissä. Mutta saikuttakaa vaan, eihän siinä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa masennuksesta sairauslomaa. Sitä päätyy tekemään töitä 3-5 tuntia päivässä.

Onpa surkea työterveys teillä.

Mieluummin surkea työterveys kuin surkea terveys. Olen itse sairastanut masennuksen enkä ikinä halua sitä enää kokea. En päässyt edes sägystä omin voimin ylös joten joku hiihtäminen ei käynyt mielen vieressäkään.

Vierailija
24/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viikon olin töissä ja nyt sain selkäkivuista viikon saikkua. Tuskin jaksan ensi viikollakaan mennä eli eiköhän tämä tammikuu tässä saikutella loppuun asti.

Vierailija
25/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että sulla on vielä työpaikka mihin palata?

Viisi päivää saikkua ja sen jälkeen ei olisi enää työpaikkaa?

Vierailija
26/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisia kommentteja täällä ”muka” masennusta poteneilta.

Kyllä minä ainakin teen kaikkeni parantuakseni masennuksesta, ja liikunta ja ulkoilu on tosi tärkeä osa paranemisprosessia.

Ihan eri asia pakottaa itsensä hiihtämään kuin pakottaa itsensä töihin. Edellinen edistää parantumista, jälkimmäinen lisää masennusta.

Ap

Vierailija
27/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Masentunut ihminen ei tule Vauvalehden foorumille keulimaan sillä, että saikusta voimaantuneena lähden mökilleni hiihtelemään.

Jos saikkua on saatu, niin eiköhän siellä ole taustalla liiasta ryypiskelystä johtunut maanantaikrapula, mutta todennäköisemmin se, että pitkäaikaistyötön etsiskelee sisältöä tyhjään elämäänsä muiden reaktioiden kautta.

Vierailija
28/28 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä masennuksesta saa sairaslomaa, mutta se ei ole palkallista. (Työnantajahan päättää, maksaako palkkaa vai ei.)