Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa salasyöminen?? Mieheltä salaa

Vierailija
11.01.2021 |

tulee syötyä, kun hän töissä tai lenkillä. Toivoo mun laihtuvan, mutta minulla ei ole motivaatiota kärsiä :(
Miehen seurassa olen ok, ja syön dieetin mukaan. Mutta kauppareissulla saatan käydä hampurilaisella tai kahvilassa, kotona saatan ahmia, on myös herkkukätkö.
BMI 38 eli laihtua pitäisi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS ongelma ratkaistu.

Vierailija
42/51 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000-5000 kalorilla lihot edelleen joka päivä.

Voisit helposti syödä 2000 kaloria tai vähän enemmän jos liikkuisit. Ihminen on tehty liikkumaan, siten voisit syödäkin enemmän.

Kävelyn lisäksi esim youtube on täynnä erilaisia jumppia ihan kaikille ja paljon videoita alottelijoille. Varmasti pysyt mukana niissä kunhan valitset niitä helppoja ensin, ja aina voi paussata ja hengähtää.

Liikun kyllä 4xvko.

Ei se laihduta näillä kaloreilla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jank jank, joka päivä tätä samaa ulinaa.

Vierailija
44/51 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti terveyden kannalta: rasva tukkii suonet, paino tuhoaa nivelet, suola kohottaa verenpainetta ja sokeri aiheuttaa rasvamaksaa ja tulehduksia kehossa.

Sokerin kohdalla olet oikeassa, muuten väärässä.

Eri vastaa. Näihän se on, mutta aprikoi miten kansanterveydellisesti hyödyllistä se on, että suurin osa kansasta ymmärtää jo sokerin/korkean glykemiaindeksin ruoka-aineiden vaarallisuuden. Tämä on ehdottoman tärkeä edistysaskel. Pikku hiljaa korjaantuvat myös "rasva tukkii suonet" ja "suola on hypertensiopahis" sekä muut terveysharhaluulot. Tutkijana ja filantrooppina on liikuttavaa nähdä, että terveellisyystieto etenee edes pieninä askelina väestössämme; se luo uskoa myös tulevaan taisteluun elintapasairauksia vastaan.

Vierailija
45/51 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Asu erillään jos toinen kyttää. 2. Ole rento. 3. Älä harrasta liiallisia dieettejä, vaan syö normaalia ruokaa. Päätä itse mitä vähennät ja minä päivinä. 4. Ota jälkiruokaa, mutta suurinosa kevyempiä. Älä kiellä kaikkea itseltäsi. 5. Katso mikä lihottaa eniten, esim ruoka-aineet. 6. Käy kävelyllä tai mitä itse haluat, se auttaa vähitellen. 7. Unohda paineet. 8. Nuku tarpeeksi tai lepää, jos voit.

Kai se on pakko erota. Ap

Vierailija
46/51 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joku terveysappi, esim my fitness pal!!

Suosittelen.

Terveellisiä herkkuja on olemassa !

Auttaisi myös jos käyt juttelemassa psykologin kanssa. Tarvitset selvästi henkistä tukea projektiin.

Ota käyttöön appi, ja se kompensoi liikunnat. Sitten saa herkutella enemmän. Laskee proteiinit ja rasvat yms.

Rasvaton terveellinen herkku esim mansikkarahka, teet ison satsin rasvattomasta rahkasta ja vaahtoutuvasta kasvikermasta (kermaa 2dl, rahkaa 6dl) 2 litraa mansikoita .

Sitä saat kaksi päivää vetää herkkuna hyvällä omalla tunnolla.

Toinen herkku mitä saat syödä paljon on esim kasvissosekeitto.

Jokin on dieettiruokavaliossa pielessä jos jää kova nälkä. Syö enemmän välipaloja kuten tuo rahka tai tuo sosekeitto. Sosekeittoon valitse kasviksia ei hiilaripitoisia juureksia.

Ja sinne psykologille / terkkarille juttelemaan !!

Lisäksi parempi kun kerrot puolisolle mikä on todellinen tilanne. Silläki uhalla että suuttuu. Ei sinun paino ole hänen asia niin, että hänen tarvitsee suuttua mutta ihmiset on sellaisia, että ottavat kaiken henkilökohtaisesti mikä ei suoraan heihin liitykään.

Tsemppiä ja voimia !!

Edelleen BMI 38,koska tämä helpottaa?ap

Vierailija
47/51 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön nykyisin ihan varmuuden vuoksi kun mies lähtee johonkin. En uskalla nähtensä juuri syödä, kun on valittanut ja haukkunut.

Jos mielestäni normaalit annokset 2 kertaa päivässä on jo hänelle liikaa, niin pyrin syömään nekin salassa.

Vierailija
48/51 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsit tunnesyömisestä. Oletko koskaan pureutunut stressisyömisten juurisyihin? Voit alkaa pitämään ihan kirjaa. Aina kun sulle iskee halu karata kahvilaan. Mieti siinä samalla mikä laukaisi halun. Pidä kuukauden ajalta päiväkirjaa.

Vierailija
49/51 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön nykyisin ihan varmuuden vuoksi kun mies lähtee johonkin. En uskalla nähtensä juuri syödä, kun on valittanut ja haukkunut.

Jos mielestäni normaalit annokset 2 kertaa päivässä on jo hänelle liikaa, niin pyrin syömään nekin salassa.

Miksi kuuntelet solvauksia?

Vierailija
50/51 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joku terveysappi, esim my fitness pal!!

Suosittelen.

Terveellisiä herkkuja on olemassa !

Auttaisi myös jos käyt juttelemassa psykologin kanssa. Tarvitset selvästi henkistä tukea projektiin.

Ota käyttöön appi, ja se kompensoi liikunnat. Sitten saa ”herkutella” enemmän. Laskee proteiinit ja rasvat yms.

Rasvaton terveellinen herkku esim mansikkarahka, teet ison satsin rasvattomasta rahkasta ja vaahtoutuvasta kasvikermasta (kermaa 2dl, rahkaa 6dl) 2 litraa mansikoita .

Sitä saat kaksi päivää vetää herkkuna hyvällä omalla tunnolla.

Toinen herkku mitä saat syödä paljon on esim kasvissosekeitto.

Jokin on dieettiruokavaliossa pielessä jos jää kova nälkä. Syö enemmän välipaloja kuten tuo rahka tai tuo sosekeitto. Sosekeittoon valitse kasviksia ei hiilaripitoisia juureksia.

Ja sinne psykologille / terkkarille juttelemaan !!

Lisäksi parempi kun kerrot puolisolle mikä on todellinen tilanne. Silläki uhalla että suuttuu. Ei sinun paino ole hänen asia niin, että hänen tarvitsee suuttua mutta ihmiset on sellaisia, että ottavat kaiken henkilökohtaisesti mikä ei suoraan heihin liitykään.

Tsemppiä ja voimia !!

Henkilökohtaisesti ei ole mitään mielenkiintoa laihduttaa tällä hetkellä, miehen idea.

Ottaa päähän puolisoidensa painoihin puuttuvat ihmiset !!

Itse olen lihotuskuurilla koska on lääkitys joka laihduttaa ja siksi myös ummettaa. Aiemmin olen ollut ns jojoilija ja mies toki kuunnellut osan elämästään tarpeetonta ”nyt mä olen lihonut” jauhantaani. Nyt kun onkin sairaus ja lääke joka laihdutti- alkuun tykkäsin siitä että VAU nyt mä olen laiha!

Nyt aloitin tahallani syömään enemmän, jotta paino nousisi. Miehen kommentti ”kuhan et sit niin paljon syö ja liho että alat taas valittaa”. Minusta se oli vain verhottu kommentti siitä että mies näyttää siis tykkäävän musta laihana. Mutta minäpä en halua ruokkia mitään pinnallista laihuuden ihannointia itsessäni. Haluan muodot takaisin enkä olla liian laiha.

Ap:lle: keskity omaan hyvinvointiin. Voimaantumiseen. Sinuun. Unohda ne kilot ja mitat nyt ja löydä ensin itsesi , joka tuntuu olevan kadoksissa kun olet miehen vuoksi laihduttamaan alkanut !!

Oma mieli kuntoon ensin.

No kyllä se sille parisuhteen toisellekin osapuolelle vähän kuuluu, jos toinen sairastuttaa itsensä aivan tahallaan ja toinen joutuu yksinään pyörittämään arkea. Tuolla ap:n menolla (joka kyllä kuulostaa aika porvoolaiselta vastauksineen), ei pysty enää pitkään osallistumaan täyspainoisesti perheen arkeen ja vähitellen kaikki jää vain puolison harteille. 

Sitten voikin tehdä av:lle avauksen, kuinka se sika jätti mut, kun lihosin. 

Vierailija
51/51 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mies pihalle ja jatka syömistä petturi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän