Miten lopettaa salasyöminen?? Mieheltä salaa
tulee syötyä, kun hän töissä tai lenkillä. Toivoo mun laihtuvan, mutta minulla ei ole motivaatiota kärsiä :(
Miehen seurassa olen ok, ja syön dieetin mukaan. Mutta kauppareissulla saatan käydä hampurilaisella tai kahvilassa, kotona saatan ahmia, on myös herkkukätkö.
BMI 38 eli laihtua pitäisi.
Kommentit (51)
Ota joku terveysappi, esim my fitness pal!!
Suosittelen.
Terveellisiä herkkuja on olemassa !
Auttaisi myös jos käyt juttelemassa psykologin kanssa. Tarvitset selvästi henkistä tukea projektiin.
Ota käyttöön appi, ja se kompensoi liikunnat. Sitten saa ”herkutella” enemmän. Laskee proteiinit ja rasvat yms.
Rasvaton terveellinen herkku esim mansikkarahka, teet ison satsin rasvattomasta rahkasta ja vaahtoutuvasta kasvikermasta (kermaa 2dl, rahkaa 6dl) 2 litraa mansikoita .
Sitä saat kaksi päivää vetää herkkuna hyvällä omalla tunnolla.
Toinen herkku mitä saat syödä paljon on esim kasvissosekeitto.
Jokin on dieettiruokavaliossa pielessä jos jää kova nälkä. Syö enemmän välipaloja kuten tuo rahka tai tuo sosekeitto. Sosekeittoon valitse kasviksia ei hiilaripitoisia juureksia.
Ja sinne psykologille / terkkarille juttelemaan !!
Lisäksi parempi kun kerrot puolisolle mikä on todellinen tilanne. Silläki uhalla että suuttuu. Ei sinun paino ole hänen asia niin, että hänen tarvitsee suuttua mutta ihmiset on sellaisia, että ottavat kaiken henkilökohtaisesti mikä ei suoraan heihin liitykään.
Tsemppiä ja voimia !!
Tällä hetkellä valehtelet kumppanillesi, se tekee olostasi vielä hankalamman.
Kotona yksin istuminen ei ainakaan auta sinua, lähde ulos kävelylle ja tee siitä päivittäistä.
Mikä on aiheuttanut lihomisesi? Olet varmaan ollut normaalipainossa joskus, mitä on tapahtunut? Todennäköisesti syöt johonkin ahdistukseen tai suruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten/mitä syöt miehen nähden? Ethän ole tehnyt dieetistä liian tiukkaa, kun tärkeintä ois syödä normiruokaa kohtuudella - siis kuten voisit syödä loppuelämäsi. Siihen kuuluu myös satunnainen herkuttelu tai vaikka joka päivä pikkuinen herkku, kuten pala suklaata päivällisen jälkeen. Avoimesti ja salailematta.
Sulla syömisestä/herkuttelusta vaikuttaa tulleen hallitsematonta ja se nyt on eka juttu, jota pitää lähteä korjaamaan esim. riittävän ravinteikkaan ja runsaan ruokavalion avulla.
Lautasmalli normiruokaa, kalorit joku 1800 per päivä (muka)
Ap
Syöt kaikesta päätellen liian vähän. Nyt sinun kannattaa lukea ja tutkia tarkemmin, mitä terveellinen laihtuminen vaatii ja kuinka paljon energiansaantia kannattaa yrittää vähentää. Sulla on ylipainoa niin reilusti, ettei 1800 kcal riitä mihinkään (ellet ole poikkeuksellisen lyhytkasvuinen), joten älä edes yritä kitkutella noin. Hallitsemattomat ruokahimot eivät ainakaan helpotu, jos olet koko ajan liian nälkäinen.
3000-5000 kalorilla lihot edelleen joka päivä.
Voisit helposti syödä 2000 kaloria tai vähän enemmän jos liikkuisit. Ihminen on tehty liikkumaan, siten voisit syödäkin enemmän.
Kävelyn lisäksi esim youtube on täynnä erilaisia jumppia ihan kaikille ja paljon videoita alottelijoille. Varmasti pysyt mukana niissä kunhan valitset niitä helppoja ensin, ja aina voi paussata ja hengähtää.
Vierailija kirjoitti:
Kotona yksin istuminen ei ainakaan auta sinua, lähde ulos kävelylle ja tee siitä päivittäistä.
Mikä on aiheuttanut lihomisesi? Olet varmaan ollut normaalipainossa joskus, mitä on tapahtunut? Todennäköisesti syöt johonkin ahdistukseen tai suruun.
Olin normi painossa, kunnes päätin lopettaa säännöllisen oksentelun ja tupakoinnin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen.
Auttaisi myös jos käyt juttelemassa psykologin kanssa. Tarvitset selvästi henkistä tukea projektiin.
Ota käyttöön appi, ja se kompensoi liikunnat. Sitten saa ”herkutella” enemmän. Laskee proteiinit ja rasvat yms.
Rasvaton terveellinen herkku esim mansikkarahka, teet ison satsin rasvattomasta rahkasta ja vaahtoutuvasta kasvikermasta (kermaa 2dl, rahkaa 6dl) 2 litraa mansikoita .
Sitä saat kaksi päivää vetää herkkuna hyvällä omalla tunnolla.Toinen herkku mitä saat syödä paljon on esim kasvissosekeitto.
Jokin on dieettiruokavaliossa pielessä jos jää kova nälkä. Syö enemmän välipaloja kuten tuo rahka tai tuo sosekeitto. Sosekeittoon valitse kasviksia ei hiilaripitoisia juureksia.
Lisäksi parempi kun kerrot puolisolle mikä on todellinen tilanne. Silläki uhalla että suuttuu. Ei sinun paino ole hänen asia niin, että hänen tarvitsee suuttua mutta ihmiset on sellaisia, että ottavat kaiken henkilökohtaisesti mikä ei suoraan heihin liitykään.
Tsemppiä ja voimia !!
Henkilökohtaisesti ei ole mitään mielenkiintoa laihduttaa tällä hetkellä, miehen idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten/mitä syöt miehen nähden? Ethän ole tehnyt dieetistä liian tiukkaa, kun tärkeintä ois syödä normiruokaa kohtuudella - siis kuten voisit syödä loppuelämäsi. Siihen kuuluu myös satunnainen herkuttelu tai vaikka joka päivä pikkuinen herkku, kuten pala suklaata päivällisen jälkeen. Avoimesti ja salailematta.
Sulla syömisestä/herkuttelusta vaikuttaa tulleen hallitsematonta ja se nyt on eka juttu, jota pitää lähteä korjaamaan esim. riittävän ravinteikkaan ja runsaan ruokavalion avulla.
Lautasmalli normiruokaa, kalorit joku 1800 per päivä (muka)
ApSyöt kaikesta päätellen liian vähän. Nyt sinun kannattaa lukea ja tutkia tarkemmin, mitä terveellinen laihtuminen vaatii ja kuinka paljon energiansaantia kannattaa yrittää vähentää. Sulla on ylipainoa niin reilusti, ettei 1800 kcal riitä mihinkään (ellet ole poikkeuksellisen lyhytkasvuinen), joten älä edes yritä kitkutella noin. Hallitsemattomat ruokahimot eivät ainakaan helpotu, jos olet koko ajan liian nälkäinen.
Samaa mieltä!
Ja esim tähänkin se appi on hyvä, kokeile my fitness palia!
Nuo kalorit on tosi alhaiset, itse olin 60kg proteiinidieetillä tavoitteena pysyä omassa painossa lihasten treenaamisen vuoksi ja kalorit oli yli 1800/pvä. (165cm pituus).
Nuo fitness appit ei ole kaikki huuhaata. Epäilijöille suosittelen kokeilee ja tutustumaan. Esim itse söin aina ennen aivan liian vähän ja ilmankos olin ruipula ilman lihaksia.
Pysy kotona. Läskien pitäisi ymmärtää pysyä poissa ihmisten ilmoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen.
Sitä saat kaksi päivää vetää herkkuna hyvällä omalla tunnolla.Toinen herkku mitä saat syödä paljon on esim kasvissosekeitto.
Tsemppiä ja voimia !!
Henkilökohtaisesti ei ole mitään mielenkiintoa laihduttaa tällä hetkellä, miehen idea.
No sitten älä laihduta! Oikeasti.
Huolehdi omasta hyvinvoinnista ja siitä että mieli voi hyvin. Se että puoliso painostaa laihduttamaan on aivan pers eestä.
Jos sulle joskus tulee itsellesi motivaatio ja halu myöhemmin, ok. Tiedät varmasti kaikki terveysasiat yms ja myöhemmin oma motivaatio saattaa löytyä. Mutta se vain masentaa, jos puolison ja toisen ihmisen vuoksi ottaa näinkin ison elämänmuutoksen.. ei se toimi.
Ensinnäkin onnistuu vasta jos itse haluat sitä ja toisekseen jos puoliso ei sua hyväksy nyt sellaisena kuin olet ja painostaa, hölmö puoliso. Joko pitäs hyväksyä sinut tai ainakin luottaa siihen, että jossain vaiheessa varmasti onnistut kilot karistamaan( jos siis olet sellaista tyyppiä, esim lihonut elämänvaiheen vuoksi tms. Osa ihmisistä on koko elämän pyöreitä eikä se heitä haittaa ja oma koko on osa identiteettiä- etenkin silloin jos puoliso painostaa muuttumaan pitäisi hälytyskellojen soida).
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotona. Läskien pitäisi ymmärtää pysyä poissa ihmisten ilmoilta.
Ei hätää, välttelen julkisia paikkoja.
Suklaalevy herkkukätköstä 1100 kcal +
hampurilainen 700 kcal = 1800 kcal...
Kun on tietoinen kaloripommeista, niitä on helpompi vältellä.
Sulla on siis syömishäiriötaustaa?
Mitä pakenet ahmimisella? Onko sun suhde tasapainoinen vai aiheuttaako se pahaa oloa? Selvästi pelkäät miehen reaktiota, vaikka suhteessa tulisi luottaa ja tukea kumppania ongelmissa.
Sun kannattais jättää laihtuminen toissijaiseksi vähäksi aikaa ja keskittyä saamaan mielesi kuntoon ihan ensimmäiseksi, se laihtuminen tulee kyllä aikanaan ilman yritystä kun sä itse olet paremmassa kunnossa. Sun täytyisi alkaa syömään tavallista ravitsevaa ruokaa tarpeeksi jotta mielitekoja ei tule.
Itse olen saanut terapiaa ja lääkityksen aikanaan bulimiaan ja nyt olen jo vuosia pärjännyt ilman lääkettä ja painokin pysyy vakiona, mä syön hyvin mutta silti olen tasapainossa eikä herkkujakaan juuri tee mieli. Sulle on varmana turha kertoa kuinka tulisi syödä, varmasti tiedät kaiken jo itsekin. Kevyt liikuntaharrastus tukisi sun mielialaa.
Rohkaisen sua kertomaan miehellesikin ja hakemaan apua tuohon ongelmaan. Tuossa menee vaan elämä hukkaan.
Sinä ja kehosi ansaitsette parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen.
Tsemppiä ja voimia !!
Ottaa päähän puolisoidensa painoihin puuttuvat ihmiset !!
Itse olen lihotuskuurilla koska on lääkitys joka laihduttaa ja siksi myös ummettaa. Aiemmin olen ollut ns jojoilija ja mies toki kuunnellut osan elämästään tarpeetonta ”nyt mä olen lihonut” jauhantaani. Nyt kun onkin sairaus ja lääke joka laihdutti- alkuun tykkäsin siitä että VAU nyt mä olen laiha!
Nyt aloitin tahallani syömään enemmän, jotta paino nousisi. Miehen kommentti ”kuhan et sit niin paljon syö ja liho että alat taas valittaa”. Minusta se oli vain verhottu kommentti siitä että mies näyttää siis tykkäävän musta laihana. Mutta minäpä en halua ruokkia mitään pinnallista laihuuden ihannointia itsessäni. Haluan muodot takaisin enkä olla liian laiha.
Ap:lle: keskity omaan hyvinvointiin. Voimaantumiseen. Sinuun. Unohda ne kilot ja mitat nyt ja löydä ensin itsesi , joka tuntuu olevan kadoksissa kun olet miehen vuoksi laihduttamaan alkanut !!
Oma mieli kuntoon ensin. ❤️
Ota ero, ei tarvitse syödä salaa vaan saa olla itsekäs läski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen.
Tsemppiä ja voimia !!
Ottaa päähän puolisoidensa painoihin puuttuvat ihmiset !!
Itse olen lihotuskuurilla koska on lääkitys joka laihduttaa ja siksi myös ummettaa. Aiemmin olen ollut ns jojoilija ja mies toki kuunnellut osan elämästään tarpeetonta ”nyt mä olen lihonut” jauhantaani. Nyt kun onkin sairaus ja lääke joka laihdutti- alkuun tykkäsin siitä että VAU nyt mä olen laiha!
Nyt aloitin tahallani syömään enemmän, jotta paino nousisi. Miehen kommentti ”kuhan et sit niin paljon syö ja liho että alat taas valittaa”. Minusta se oli vain verhottu kommentti siitä että mies näyttää siis tykkäävän musta laihana. Mutta minäpä en halua ruokkia mitään pinnallista laihuuden ihannointia itsessäni. Haluan muodot takaisin enkä olla liian laiha.
Ap:lle: keskity omaan hyvinvointiin. Voimaantumiseen. Sinuun. Unohda ne kilot ja mitat nyt ja löydä ensin itsesi , joka tuntuu olevan kadoksissa kun olet miehen vuoksi laihduttamaan alkanut !!
Oma mieli kuntoon ensin. ❤️
Minusta se oli vain verhoiltu kommentti...
Tuollaisen naisen miehenä: ei olut. Se on äärimmäisen v-mäistä kuunnella jatkuvaa valitusta kuinka on läski eikä jaksa tehdä mitään joka vaatisi fyysistä ponnistelua tai näyttäytymistä ulkoilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aiheuttanut lihomisesi? Olet varmaan ollut normaalipainossa joskus, mitä on tapahtunut? Todennäköisesti syöt johonkin ahdistukseen tai suruun.Olin normi painossa, kunnes päätin lopettaa säännöllisen oksentelun ja tupakoinnin. Ap
Ap olet tehnyt tosi ison asian oman hyvinvointisi eteen!
Jos olet saanut kaksi noin epäterveellistä Ja vahingollista tapaa lopetettua, saat ja sinun täytyy olla ylpeä itsestäsi ja antaa itsellesi kiitos siitä!
Se että olet pystynyt lopettaa oksentelun on AIVAN MIELETTÖMÄN ISO JUTTU!
ja mies jos nyt painostaa laihduttamaan, on yksinkertaisesti ajattelematonta.
Edelleen , kannustan psykologille / terkkarille missä saat tukea.
Sä olet jo tehnyt ison elämänmuutoksen kun olet lopettanut oksentelun. Hyvä sinä! Ja tupakoinnin kans! Mahtavaa!
Ajattele miten pitkän tien olet kulkenut. Nostan hattua.
Jaksan kyllä liikkua, mutta syöminen on aina ollut ongelma.
Pääseekö riippuvuudesta eroon, jos vaan päättää niin?
Vai onko syömishäiriö samalla tavalla aivosairaus kuin alkoholismi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti terveyden kannalta: rasva tukkii suonet, paino tuhoaa nivelet, suola kohottaa verenpainetta ja sokeri aiheuttaa rasvamaksaa ja tulehduksia kehossa.
Sokerin kohdalla olet oikeassa, muuten väärässä.
Lisäisin listaan ihon venymisen, mikä on aika isokin ongelma siinä vaiheessa jos/kun laihtuu. Muutenkin vanhempana se ylimääräinen massa alkaa valahtaa kehossa, kun kudokset löystyy ja kaikki se ylimääräinen roikkuu.
Kokemuksesta voin sanoa, että jos lihot niin miehesi etsii uuuden, nuoremman ja hoikemman.