Eerika kirja demonisoi persoonallisuushäiriöiset
On totta, että persoonallisuushäiriöiset eivät ole helppoja ihmisiä eikä heidän kanssaan ole aina helppo elää. Kaikki eivät ole psykopaatteja eikä murhaajia.
Mä olen 28 vuotias kahden lapsen äiti ja mulla on persoonallisuushäiriö. Mun lapset eivät ole lastensuojelun asiakkaita eivätkä toivottavasti ikinä ole. Olen ihan tavallinen, tavallisessa ammatissa toimiva nainen.
Kommentit (55)
Miten häiriösi tulee esiin ja millä tavalla se vaikuttaa?
1. Usea ihminen ei lue kirjaa. 2. Ei demonisoi välttämättä, koska ihmiset eivät perusta mielipidettä yhden tai kahden henkilön perusteella. 3. Tuntematon ei tiedä kenellä on mikäkin häiriö vai onko.
Melkoisia demoneja esim. narsistit ovatkin. Persoonallisuushäiriöitä on monia erilaisia ja ne aiheuttavat erilaisia oireita.
Eikö Erikan isä ja äitipuoli muka ansaitse demonisointia? Hehän ovat itse piruja.
Vierailija kirjoitti:
1. Usea ihminen ei lue kirjaa. 2. Ei demonisoi välttämättä, koska ihmiset eivät perusta mielipidettä yhden tai kahden henkilön perusteella. 3. Tuntematon ei tiedä kenellä on mikäkin häiriö vai onko.
Minä olen lukenut tuon kirjan ja umpihulluhan se äitipuoli oli. Valehteli päin naamaa, kertoi ihme tarinoita..... on lääkäri......nelosraskaus.
Olihan tuo SL aivan hirviö ihminen, patologinen valehtelija, ilman sääliä kidutti pientä tyttöä kuukausia. Manipuloi heikkolahjaista miestään.
Suurin haloo nousee lastensuojelun avuttomuudesta.
Erikankaan äitipuoli ei halunnut Erikaa lastensuojelun asiakkaaksi. Eli ei tuo vielä mitään todista. Lisäksi tuo sai manipuloitua lastensuojeluakin tunnetuin seurauksin.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo SL aivan hirviö ihminen, patologinen valehtelija, ilman sääliä kidutti pientä tyttöä kuukausia. Manipuloi heikkolahjaista miestään.
Jossainmäärin nää virkaprosessit olettaa ettei ihminen ole aivan noin häikäilemätön ja paatunut ja pahantahtoinen ja taitava manipuloimaan. Lisäksi toisella puolella päätöksentekijät (eli tavalliset lastensuojelun virkamiehet) on vain ihmisiä jotka ei ole niin tottuneita käsittelemään erilaisia psykopaatteja sun muita äärinarsisteja kuin esim. vankilapsykiatri saattaa olla. Ehkä noita pitäisi kouluttaa enemmän aiheeseen mutta toisaalta vastaavia tapauksia tulee vastaan ehkä korkeintaan kerran työurassa ja suurelle osalle ei sitäkään niin osaako sitä olla varuillaan.
Joo. Mieheni äiti on "hupsu" (huomiohakuinen) ja ei ole koskaan nähnyt itsessään MITÄÄN vikaa. Käy kuuttakymppiä, jokainen lapsi jollain tavalla mielenterveydeltään epävakaa. Kaikki lapsien ansiot on äidin ansioita ja kaikki heidän ongelmat ja tai viat osoitus siitä, että äiti on parempi kuin lapsensa. Tai siis kovasti säälitään jos jostain ongelmasta kerrotaan mutta samaan hengenvetoon pitää muistaa kertoa että onneksi on itse niin erinomainen :D Ja hyvällä tulotasolla ja koulutuksella yms on pidetty lasut kaukana.
En rehellisesti usko, että pershäiriöinen kykenee arvioimaan itseään suhteessa muihin. Niin toisesta maailmasta ja utopiaa se oma käsitys itsestä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossainmäärin nää virkaprosessit olettaa ettei ihminen ole aivan noin häikäilemätön ja paatunut ja pahantahtoinen ja taitava manipuloimaan. Lisäksi toisella puolella päätöksentekijät (eli tavalliset lastensuojelun virkamiehet) on vain ihmisiä jotka ei ole niin tottuneita käsittelemään erilaisia psykopaatteja sun muita äärinarsisteja kuin esim. vankilapsykiatri saattaa olla. Ehkä noita pitäisi kouluttaa enemmän aiheeseen mutta toisaalta vastaavia tapauksia tulee vastaan ehkä korkeintaan kerran työurassa ja suurelle osalle ei sitäkään niin osaako sitä olla varuillaan.
Toisaalta on olemassa ihan laki, että lasten ja nuorten kanssa työskenteleviltä katsotaan rikosrekisteri. SL:n rikosrekisteriä ei katsottu, vaikka tiedettiin, että SL asuu samassa kodissa ja on paljon tytön kanssa, kuljetteli päiväkotiin ja kouluun. Naisen henkilöllisyyttä ei tarkistettu, vaikka se "tiedettiin" vääräksi.
Lastensuojelun henkilökunta tarkisti, että nelosraskautta hoidettavaa naista ei ollut Naistenklinikalla, mitään Nadja Berough-nimistä lääkäriä ei ollut Valviran rekistereissä jne. jne. Pitkin matkaa vaikka kuinka paljon epäselvyyksiä. Koskaan ei pyydetty poliisia selvittämään naisen henkilöllisyyttä.
Ei sille voi mitään, jos on persoonallisuushäiriö.
Miksi kuvittelet, että asialla on mitään tekemistä juuri sinun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ei sille voi mitään, jos on persoonallisuushäiriö.
Mutta persoonallisuushäiriöitä on niin monenlaisia. Eivät kaikki ole ympäristölleen vaarallisia tyyppejä.
Persoonallisuushäiriö on persoonallisuushäiriö, ei se tarkoita, että on rikollinen. Rikollisissa on enemmän persoonallisuushäiriöitä toki, mutta oa persoonallisuushäiriöisistä on vain ns hankalia ihmisiä monen mielestä eikä mitään sen kummempaa. Persoonallisuushäiriöinen ei kyllä itse pysty arvioimaan omaa luonnettaan, jos ei ole läpikäynyt pitkää psykoterapiaa ja ole huomattavan älykäs.
Ennen vanhaan persoonallisuushäiriöiset tunnettiin nimellä k*sipäät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lukenut tuon kirjan ja umpihulluhan se äitipuoli oli. Valehteli päin naamaa, kertoi ihme tarinoita..... on lääkäri......nelosraskaus.
Tietenkin on, mutta kuinka moni demonisoi noiden kahden hullun perusteella kaikki persoonallisuushäiriöiset? Siitähän tässä oli kyse. Itse en usko että kovinkaan moni. Mutta persoonallisuushäiriöitä on todellakin erilaisia, kaikki eivät ole ”hulluja”, eikä muita millään lailla häiritseviä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan persoonallisuushäiriöiset tunnettiin nimellä k*sipäät...
Niinkö? Esim sellaiset ihmiset jotka ovat niin tunnollisia että uupuvat sen takia? Persoonallisuushäiriöitä on erilaisia.
No kerro nyt mikä pers.häiriö sulla on? Ihanko psykopaatti olet?