Eerika kirja demonisoi persoonallisuushäiriöiset
On totta, että persoonallisuushäiriöiset eivät ole helppoja ihmisiä eikä heidän kanssaan ole aina helppo elää. Kaikki eivät ole psykopaatteja eikä murhaajia.
Mä olen 28 vuotias kahden lapsen äiti ja mulla on persoonallisuushäiriö. Mun lapset eivät ole lastensuojelun asiakkaita eivätkä toivottavasti ikinä ole. Olen ihan tavallinen, tavallisessa ammatissa toimiva nainen.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan persoonallisuushäiriöiset tunnettiin nimellä k*sipäät...
Niinkö? Esim sellaiset ihmiset jotka ovat niin tunnollisia että uupuvat sen takia? Persoonallisuushäiriöitä on erilaisia.
Jep, persoonallisuushäiriö tarkoittaa patologisia piirteitä - ihan mitä vain, jotka ovat haitaksi itselleen tai muille.
SE EI tarkoita kpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että asialla on mitään tekemistä juuri sinun kanssa?
Oletpas mukanokkela. Mutta ap jo perusteli millä lailla se liittyy kaikkiin persoonallisuushäiriöisiin, oletukset, kuten täälläkin on jo todettu persoonallisuushäiriöisten olevan kamalia ihmisiä.
Olen naimisissa miehen kanssa jolla on persoonallisuushäiriö ja voin kertoa ettei meidän perheemme on ihan normaali ja tavallinen.
Ap miten sait diagnoosin?
Ei niitä terveyskeskuksessa noin vain jaella?
Onko lapsillasi kaikilla eri isä?
Teetko lapsia,koska ne eivät pysty jättämään, vaan ovat sinusta riippuvaisia?
Minun äidilläni ei oo diagnoosia.
Kuitenkin esim sanonut seuraavaa:
oon jutellu sun kanssasi pääni sisällä.
No hyvä et ees siellä..ei jutellu mun kanssa koskaan mistään...
Vierailija kirjoitti:
Ap miten sait diagnoosin?
Ei niitä terveyskeskuksessa noin vain jaella?
Onko lapsillasi kaikilla eri isä?
Teetko lapsia,koska ne eivät pysty jättämään, vaan ovat sinusta riippuvaisia?
Lapseni rakastavat minua ja ihmissuhteeni eivät sinulle kuulu! ap
SL henkilöllisyyttä vaadittiin todistettavaksi useasti. SL ei toimittanut passia tms en tiedä onko siinä joku laki että voiko pyytää poliisia selvittämään jonkun henkilöllisyyden. Tutkitaanko kaikilta vanhemmiltakin rikosrekisteri kun ovat lasten kanssa tekemisissä? Luulisin että liittyy vain työhön, olihan Tarkki itse saanut syytteen lapsenseksuaalisesta hyväkiskäytöstä ja silti sai Eerikan huoltajuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Usea ihminen ei lue kirjaa. 2. Ei demonisoi välttämättä, koska ihmiset eivät perusta mielipidettä yhden tai kahden henkilön perusteella. 3. Tuntematon ei tiedä kenellä on mikäkin häiriö vai onko.
Minä olen lukenut tuon kirjan ja umpihulluhan se äitipuoli oli. Valehteli päin naamaa, kertoi ihme tarinoita..... on lääkäri......nelosraskaus.
Tietenkin on, mutta kuinka moni demonisoi noiden kahden hullun perusteella kaikki persoonallisuushäiriöiset? Siitähän tässä oli kyse. Itse en usko että kovinkaan moni. Mutta persoonallisuushäiriöitä on todellakin erilaisia, kaikki eivät ole ”hulluja”, eikä muita millään lailla häiritseviä.
Vastaan tummennettuun. Vain persoonallisuushäiriöiset tai muuten vajaat. Normaali ihminen tunnistaa eron Nadjan ja muiden ihmisten välillä. Vaikka Nadjan ja jonkun toisen persoonallisuushäiriöisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo SL aivan hirviö ihminen, patologinen valehtelija, ilman sääliä kidutti pientä tyttöä kuukausia. Manipuloi heikkolahjaista miestään.
Suurin haloo nousee lastensuojelun avuttomuudesta.
Jossainmäärin nää virkaprosessit olettaa ettei ihminen ole aivan noin häikäilemätön ja paatunut ja pahantahtoinen ja taitava manipuloimaan. Lisäksi toisella puolella päätöksentekijät (eli tavalliset lastensuojelun virkamiehet) on vain ihmisiä jotka ei ole niin tottuneita käsittelemään erilaisia psykopaatteja sun muita äärinarsisteja kuin esim. vankilapsykiatri saattaa olla. Ehkä noita pitäisi kouluttaa enemmän aiheeseen mutta toisaalta vastaavia tapauksia tulee vastaan ehkä korkeintaan kerran työurassa ja suurelle osalle ei sitäkään niin osaako sitä olla varuillaan.
Oletan, että byrokratiakin voi olla vaikea myös virkailijalle. Vaikka näkisi, että moni asia ei täsmää, niin ei ehkä itsellä ole valtuuksia puuttua asiaan eikä löydä sitä toimijaa, joka tekisi asialle jotain. Kuulostaa kafkamaiselta, mutta kaipa niinkin voi käydä.
Niinpä, myös minun puolisollani on diagnoosi persoonallisuushäiriöstä. Toki ajoittain se tulee esiin, mutta pääosin arkemme on tasapainoista ja mukavaa.
Ja tässä tapauksessahan Tarkin äiti oli johtava sosiaaliviranomainen kuka piti lapsensa puolia, varmaan itsekin saanlainen sadisti ollut Toukoa kohtaan kun tämä oli lapsi. Tämä asia myös vaikutti alempien sossujen toimintaan ja valintoihin.
Miksi vakavia sairauksia kantavat menevät lisääntymään? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Mitä itsekkyyttä.
Edes kaikki narsistit eivät ole aina järjestään mitään totaalisia paskiaisia vaan heitäkin on moneksi. Haastavaa voi joskus olla, mutta ei se mikään pahuuden tae ole.
Vierailija kirjoitti:
SL henkilöllisyyttä vaadittiin todistettavaksi useasti. SL ei toimittanut passia tms en tiedä onko siinä joku laki että voiko pyytää poliisia selvittämään jonkun henkilöllisyyden. Tutkitaanko kaikilta vanhemmiltakin rikosrekisteri kun ovat lasten kanssa tekemisissä? Luulisin että liittyy vain työhön, olihan Tarkki itse saanut syytteen lapsenseksuaalisesta hyväkiskäytöstä ja silti sai Eerikan huoltajuuden.
Eerika oli lastensuojelun asiakas ja hänet siirrettiin äidin huostasta isän luokse, koska äiti vietti epäsäännöllistä elämää. Tuossa kohden olisi nimenomaan pitänyt tutkia joutuuko lapsi vielä huonompaan paikkaan. Kyllä lastensuojelun olisi pitänyt ihan lain mukaan tutkia, millaiset ihmiset jatkossa vastaavat pikkutytön hyvinvoinnista. Kotikäynti tehtiin ja koti todettiin pieneksi (yksiö), mutta SL ja TT kertoivat juuri muuttavansa isompaan. Tätä k**etusta jatkoivat kuukausia. SL taustaa ei edes tutkittu siinä vaiheessa, kun Eerika huostaanotettiin isän luota useiden lasujen takia muutamaksi kuukaudeksi talvella 2011-2012. Tyttö palautettiin niihin samoihin olosuhteisiin kevättalvella 2012, mikä päättyi katastrofiin äitienpäivänä 2012.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eerika oli lastensuojelun asiakas ja hänet siirrettiin äidin huostasta isän luokse, koska äiti vietti epäsäännöllistä elämää. Tuossa kohden olisi nimenomaan pitänyt tutkia joutuuko lapsi vielä huonompaan paikkaan. Kyllä lastensuojelun olisi pitänyt ihan lain mukaan tutkia, millaiset ihmiset jatkossa vastaavat pikkutytön hyvinvoinnista. Kotikäynti tehtiin ja koti todettiin pieneksi (yksiö), mutta SL ja TT kertoivat juuri muuttavansa isompaan. Tätä k**etusta jatkoivat kuukausia. SL taustaa ei edes tutkittu siinä vaiheessa, kun Eerika huostaanotettiin isän luota useiden lasujen takia muutamaksi kuukaudeksi talvella 2011-2012. Tyttö palautettiin niihin samoihin olosuhteisiin kevättalvella 2012, mikä päättyi katastrofiin äitienpäivänä 2012.
Ainahan tällä palstalla valitetaan, että huostaanotetaan liian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, myös minun puolisollani on diagnoosi persoonallisuushäiriöstä. Toki ajoittain se tulee esiin, mutta pääosin arkemme on tasapainoista ja mukavaa.
Niin no sitten varmaan tajuat että puolisosi pershäiriö tuskin on esim. epäsosiaalinen p.häiriö. Eivät ne kaikki ole yhtä tuhoisia ympäristölleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no sitten varmaan tajuat että puolisosi pershäiriö tuskin on esim. epäsosiaalinen p.häiriö. Eivät ne kaikki ole yhtä tuhoisia ympäristölleen.
Eipä aloituksessa puhuttu esim epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä, vaan ylipäätään persoonallisuushäiriöistä ja pelosta että kaikki persoonallisuushäiriöt niputetaan samaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi vakavia sairauksia kantavat menevät lisääntymään? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Mitä itsekkyyttä.
minulla on sekamuotoinen pers.häiriö (estynyt). Olen käynyt pitkän psykoterapian ja ymmärrän omaa häiriötäni ja voit huokaista helpotuksesta , en ole lisääntynyt vaikka olin yli 30 vuotta aviossa. Nykyään elämäni hyvin mielekästä.
Persoonallisuushäiriö on lievästi haittaa aiheuttava mielenterveyshäiriö, eli ei asteikon pahimmasta päästä henkilön itsensä kannalta. Jos puhutaan "demonisoinnista" puhutaan siitä, miten joku muu toisen mt-ongelman kokee. Siltä kannalta ei ole väliä, kuinka voimakas diagnoosi; lieväkin voi olla toiselle h3lvetti, ja toisaalta vahva diagnoosi helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mieheni äiti on "hupsu" (huomiohakuinen) ja ei ole koskaan nähnyt itsessään MITÄÄN vikaa. Käy kuuttakymppiä, jokainen lapsi jollain tavalla mielenterveydeltään epävakaa. Kaikki lapsien ansiot on äidin ansioita ja kaikki heidän ongelmat ja tai viat osoitus siitä, että äiti on parempi kuin lapsensa. Tai siis kovasti säälitään jos jostain ongelmasta kerrotaan mutta samaan hengenvetoon pitää muistaa kertoa että onneksi on itse niin erinomainen :D Ja hyvällä tulotasolla ja koulutuksella yms on pidetty lasut kaukana.
En rehellisesti usko, että pershäiriöinen kykenee arvioimaan itseään suhteessa muihin. Niin toisesta maailmasta ja utopiaa se oma käsitys itsestä on.
Tämäpä se just on se ongelma kun moni pers häiriöinen pitää itseään oikeinkin normaalina ja kunnollisena ja suorastaan ihailtavana. Työtähän nää just pystyy hyvinkin tekemään kun kaikki viat on muissa.
Valitettavasti lähes poikkeuksetta lapseen jää jonkinlainen trauma häiriöisestä vanhemmasta. Lapsi on uskomattoman lojaali oman persoonallisuutensa kustannuksella.
Oletko tietoinen että persoonallisuushäiriöitä on monenlaisia?