Kokemuksia aamusivuista?
Kertokaa, oletteko kokeilleet ja kuinka olette kokeneet, kuinka pitkään olette jatkaneet?
Kommentit (15)
Siis tämä Julia Cameronin menetelmä, jossa joka aamu kirjoitetaan kolmen A4-sivun verran tajunnanvirtaa luovuuslukkojen avaamiseksi. Ajattelin aloitella tuollaista.
Vielä ylös! Onhan jollain oltava kokemuksia.
Kyllähän kirjoittaminen on aina hyväksi. Itse kyllä kirjoittaisin unista aamulla, saa jotain hyvää analyysin kohdetta
Virgo Birger kirjoitti:
Aamusavut
Tuo on sitten toinen vaihtoehto, mutta tuskin yhtä avaava.
Aamusavuissa tulee hyvin biisi-ideoita ja kun juo vielä kahvit siihen kylkeen. Ai ai ai!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kirjoittaminen on aina hyväksi. Itse kyllä kirjoittaisin unista aamulla, saa jotain hyvää analyysin kohdetta
Tuo on joillekin antoisaa. Minua kiehtoo ajatus tuosta tajunnanvirrasta, jota ei ole tarkoitus näyttää kenellekään, eikä itsekään lukea moneen viikkoon. Kynä vain käy, eikä ole mitään tavoitetta eikä itsekritiikkiä.
Aamu on elämän parasta aikaa tehdä kaikkea viemäristä aina korkeaan lyrikkaan ja tuo kuulostaa aivan jännittävältä. Mistaköhän tässä on kyse?
Päiväkirjasta, jota tehdään aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Aamu on elämän parasta aikaa tehdä kaikkea viemäristä aina korkeaan lyrikkaan ja tuo kuulostaa aivan jännittävältä. Mistaköhän tässä on kyse?
Päiväkirjasta, jota tehdään aamulla?
No ei, vaan ihan siitä, kuten kirjoitin, että joka aamu kirjoittaa kolme isoa sivua tekstiä sen enempää ajattelematta. Pitäisi vapauttaa mieltä, auttaa luovuutta ja moni on tätä metodia kiitellyt.
Ei ollut mun juttuni. Kolme viikkoa jaksoin tehdä, joista sisukkaasti 2,5 viikkoa pakolla kirjoitin, odottaen sitä suurta ahaa-elämystä ja luovuusinspiraatiota. Sitten suosiolla lopetin.
Minä tein joskus pitkiäkin aikoja. Vaikea ehkä sanoa vaikuttiko niin paljon johonkin tiettyyn. Tuli ainakin huomattua mielen kehämäisyys, paljon samoja keloja pyörii. Voisi ottaa taas kokeiluun kun tuntuu ettei saa arkitouhujen ohessa riittävästi luovuutta liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mun juttuni. Kolme viikkoa jaksoin tehdä, joista sisukkaasti 2,5 viikkoa pakolla kirjoitin, odottaen sitä suurta ahaa-elämystä ja luovuusinspiraatiota. Sitten suosiolla lopetin.
Mikä mätti? Siis miksi et jatkanut? Veikö liikaa aikaa vai tuntuiko vain liian raskaalta tai hölmöltä? Teitkö ennen aamupalaa ja lehden lukemista? Kauanko kirjoittaminen vei aikaa sinulla?
Mitä ne on?