Irwinin kuolemasta 30 vuotta. Missä olit kun kuulit hänen kuolemastaan?
Kommentit (26)
Olin teini. Enpä muista. Ei häntä taidettu eläessään kovin suurena muusikkona pitää. Mielikuva vain viinaan menevästä rillumarei miehestä joka lauloi vähän rivoja.
Ei hajuakaan. Olen ollut päälle parikymppinen. Tuskin kuului listalle
8. luokalla. Jotkut luokassa puhui että pidetään hiljainen hetki Irwinin muistoksi ja mä kysyin "ai mitä onks se muka kuollu?"
Vierailija kirjoitti:
Olin teini. Enpä muista. Ei häntä taidettu eläessään kovin suurena muusikkona pitää. Mielikuva vain viinaan menevästä rillumarei miehestä joka lauloi vähän rivoja.
Eipä niin, yle:n toimittajakin totesi ja töppäsi itsensä eräässä haastattelussa toteamalla Irwinille”olet säveltänyt joitain lauluja myös itse”. Irwin totes tälle. JOITAIN??? olen säveltänyt melkein kaikki kappaleeni itse.
Koulussa kuulin luokkakaverilta. Mielikuvat Irwinistä perustuivat lapsuuteen, jolloin kuuli radiosta joskus. Vanhempani eivät Irwiniä kuunneleetmitenkään erityisesti, ei ollut levyjä kotona tms. Mutta toki Irwinin hanmon tiesin.
Asuin sillä paikkakunnalla, missä hän kuoli, ja mulla on mielikuva, että tieto olisi kantautunut meille jo saman päivän aikana, kun olimme koulussa... Mutta tämän täytyy olla valemuisto, koska eihän tieto silloin niin nopeasti kulkenut kuin nykyään.
Lanzarotella.
Suomipojat soittelivat respan lankapuhelimella joka päivä kotimaahan, kun koti-ikävä vaivasi. Sitä kautta suruviesti tuli sinnekin päin maailmaa. Kännyköitä ei silloin ollut eikä nettiä. Tai oli, mutta harvoilla ja valituillla.
Lähtöpäivänä oli syttynyt Persianlahden sota. Arvatkaapa millaiset turvajärjestelyt oli pystytetty Arrecifen lentokentälle. Melkeinpä kalsarisilleen riisuttuna joutui kävelemään koneeseen.
Irwinkin oli syntyessään maailman suorin ihminen. Kuollessaan hän oli hetken maailman vanhin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Irwinkin oli syntyessään maailman suorin ihminen. Kuollessaan hän oli hetken maailman vanhin ihminen.
Siis nuorin ihminen. -sama :)
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ollut kuollessaan maailman vanhin ihminen.
Olin ollut kova fani 5-6 vuotta. Tuolloin olin kaupassa töissä ja hain varaston lastauslaiturilta sinne tuodut iltapäivälehdet. Muistaakseni Iltalehden kannessa luki "Irwin kuoli". Raju hetki.
M49
Olin 10-vuotias.Olin lähikioskilla ostoksilla ja näin lehden otsikosta että Irwin kuollut.
Sitten koulussa musiikinopettaja puhui myös Irwinin kuolemasta ja samalla itki. Tunsi kuulema Irwinin
Ei tuohon aikaa ollut nettiä eikä tainnut tästä olla kaikki ohjelmat keskeyttävää ylimääräistä uutislähetystäkään. Siksi en muista.
Pidettiin tuolloin jo vanhana alkoholistina nuorena ja joidenkin samanhenkisten surua sitten ihmeteltiin kun muutoin niin jurottajia.