Joudunko itse ostaa uuden jos suihkupää meni rikki?
Kommentit (53)
Vuokranantajalta pitää tietenkin kysyä ennen kuin menet ostamaan mitään. Todennäköisesti ostaa ja valitsee uuden, jos ei osta niin sitten ostat itse halvimman mahdollisen.
Voi tuoda kun sanot ettet osaa. Saat ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea löytää yhtä huonolaatuista tilalle, jos pelkkään putoamiseen hajosi.
Saisiko uuden samalta tehtaalta joka tekee venäläisiä perseensuristimia?
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajalta pitää tietenkin kysyä ennen kuin menet ostamaan mitään. Todennäköisesti ostaa ja valitsee uuden, jos ei osta niin sitten ostat itse halvimman mahdollisen.
Mutta sopiiko kaikki suihkupäät juuri tuohon letkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, miten tuollaisen saa edes hajoamaan? Kyllähän ne normaalissa elämässä välillä tippuu lattialle, mutta ei ne siitä ole moksiskaan.
Et ole ilmeisesti kovin montaa suihkua kokeillut? Monet noista ovat halpaa muovia ja hajoavat melkein heti jos tiputtaa maahan tai vahingossa tökkää seinään kuten itselle kävi kerran. Vuokranantaja maksoi uuden.
miten se sitten hajos?
No mie sidoin pertsan sillä suihkuletkulla ja sitten jake tuli siihen ja alko tunkemaan sitä päätä ahteriinsa, mutta pertsa ihan kilahti siitä ja alkoi huutamaan kaikkee ihan homofobista.
ja eihän myö tytöt siihen uskallettu mennä väliin ja sit jake otti sen hanuristansa ja löi ensin pertsaa mut sit niinku liukastunna ja se suihkupää kolisi aika kovasti ties minne siinä.
Nyt se on kolmena palasena.
Osakkaan vastuulla eli kysy vuokranantajalta. Kiinteistöhuoltokin tuon hoitaa, maksua vastaan, osakas tilaa työn, koska lasku hänelle. Edullisin vaihtoehto osakkaalle on ostaa kaupasta ja vaihtaa itse (asukas tai osakas).
Vierailija kirjoitti:
Osakkaan vastuulla eli kysy vuokranantajalta. Kiinteistöhuoltokin tuon hoitaa, maksua vastaan, osakas tilaa työn, koska lasku hänelle. Edullisin vaihtoehto osakkaalle on ostaa kaupasta ja vaihtaa itse (asukas tai osakas).
mutta käykö kaiki suihkupäät letkuun? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se pää mukaan kauppaan niin näet millaiset kierteet siinä on. Voit kysyä myyjältäkin onko sopiva.
Vaatisin sinuna normaalina kulumisena, että et maksa, riippuu tietenkin hieman vuokrasuhteen pituudesta ja suihkupään iästä. Jos se on yli 10v. -> et maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se pää mukaan kauppaan niin näet millaiset kierteet siinä on. Voit kysyä myyjältäkin onko sopiva.
Kuka nuija asuntoon rupeaa vuokranantajan puolesta mitään tuollaista ostamaan? Av-palstanuija.
Sattumoisin itse vaihdoin ennen joulua kun yli 25 vuotta vanha suihkupää yksinkertaisesti lähti irti, tosin sitä ennen jo falskasi. Uusi maksoi n. 20 euroa.
En edes kehtaisi alkaa ruinaamaan uutta taloyhtiöltä, vaikka en itse varsinaisesti ollutkaan syypää rikkoutumiseen.
Laita viesti vuokranantajalle ja kysy, miten hän haluaa toimia. Jos joudut maksamaan, ei ole paha, maksavat vain parikymppiä. Pitää vain katsoa, että ko.
Isännöijälle tai huoltomiehelle tai taloyhtiölle tuollainen ei kuulu ollenkaan. suihkupään merkki sopii letkuun.
T. Vuokranantaja
Asunnon omistaja katsoo sen taulukon ja hoitaa asian, yleensä kuuluu itselle suihkupään uusiminen, myös se letkuosa, hanan vaihto/korjaus yhtiölle.