Joudunko itse ostaa uuden jos suihkupää meni rikki?
Kommentit (53)
Siis suihku kahva vai miksi kutsutaan
Voithan sinä suihkutella sillä letkulla?
Itsellä tuo laskettiin ihan normaaliksi "elämisen jäljeksi" vai miten tuon nyt voi ilmaista. Eli jos kerran vuosien ajanjaksolla vahingossa menee suihkukahva rikki niin ei tarvi maksaa vaan vuokranantaja maksaa.
Tsekkaa isännöitsijältä, miten vastuualueet menevät teillä. Jotkut korjaukset hoitaa taloyhtiö.
Katsopa sellainen kuin Vastuunjakotaulukko. Löytyy ihan hakukoneilla.
Kannattaa hankkia sellainen hierova suihkupää jonka kanssa voit pettää miestäsi.
Sen minkä rikkoo, sen maksaa.
Eivät nuo maksa kuin parikymppiä.
Helpompi se uusi pää on marketissa ostaa itse kuin alkaa huollon tai vuokraisännän kautta säätää.
Jos yhtään laittaa omalle ajalleen arvoa ja täysin riippumatta virallisista taulukoista.
Vastuu omistajalla on sekoittajaan (tarkemmin taloyhtiöllä), muutoin asukkaalla. Vuokrananajan omaisuutta, joten kyllä joutunet ostamaan. Noi nyt maksaa halvimmillaan parikymppiä, joten ei iso menetys.
Taloyhtiö vastaa siihen asti kunnes vesi tulee näkyviin, eli hanat on taloyhtiön vastuulla. Tosin taloyhtiö hankkii vain perustasoa, eli jos haluat parempaa niin maksat itse.
Kyllä vuokraan kuuluu tuollaiset pienet tahattomat vahingot joten ei sinun tarvi maksaa, olet jo maksanut vuokran muodossa. Yleensä lähinnä lamput/loisteputket joutuu itse maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu omistajalla on sekoittajaan (tarkemmin taloyhtiöllä), muutoin asukkaalla. Vuokrananajan omaisuutta, joten kyllä joutunet ostamaan. Noi nyt maksaa halvimmillaan parikymppiä, joten ei iso menetys.
mutta mistäpä löytää sopivan? Pitääkö mennä toi kahva kädessä rautakauppaan vai?
Huoltomies tuo uuden kun soitat tai laitat spostia huoltoyhtiöön. Alasuihkun pää maksaa kaupassa 10€. Normi suihkupään hintaa en tiijä.
Meillä taloyhtiö korjaa ja vaihtaa hajonneet hanat. Vuokraisäntänä kyllä itse valitsisin ja maksaisin sen uuden, ei ne ole kalliita.
Onpa ristiriitaisia vastauksia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta mistäpä löytää sopivan? Pitääkö mennä toi kahva kädessä rautakauppaan vai?
Joo ota pää mukaan, niin saat oikeanlaisen uuden tilalle. Tokmanni, Puuilo, k rauta yms niistä löytää ja muut sekatavaraliikkeet ks google
Itse ihmettelen, miten tuollaisen saa edes hajoamaan? Kyllähän ne normaalissa elämässä välillä tippuu lattialle, mutta ei ne siitä ole moksiskaan.
Et tietenkään.
Joudutko muka ostamaan uuden auton, jos vahingosssa kietaiset sen puun ympärille?
Minä asun suljetulla.