Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lapsen ikävuosi on rankin?

Vierailija
10.01.2021 |

Vauvavuosi takana! Napero on ihana mutta olihan tässä vuodessa monenlaista.

Te kokeneemmat - mikä mielestänne on ollut rankin lapsen ikävuosista? Ajatellen nyt yksittäistä muksua, ei sitä rankkuutta mikä tulee vaikka taaperosta ja vauvasta yhtä aikaa. Toisaalta ehkä myöskään teini-ikä ei mun ajatuksissa ole aivan vertailukelpoinen; joillain voi olla TOSI rankkaa ja rajuja juttuja, mutta se on tosi yksilöllistä ja varmaan pääosin jo vanhempien arjessa helpompaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta ja jokaisella heistä on ihan eri ikävuosi ollut rankin. Vanhimmaisella kasiluokka oli todella vaikeaa aikaa, keskimmäisellä oli paha koliikki, jolloin hän ei nukkunut öisin ( emmekä tietenkään me vanhemmatkaan)  ja nuorimmaisella uhmaikä 2-vuotiaana oli hänen vaikein aikansa. 

Mutta eniten huolta kannoin kyllä teini-iästä, noiden kahden pikkulapsiaika kuitenkin oli sellainen, jonka en pelännyt johtavan mihinkään todellla pahaan asiaan, uhma ja koliikki kuitenkin kuuluvat lapsen ikään ja yleensä menevä pian ohi. Teinin kohdalla pelkäsin kauaskantoisia seurauksia, joilta onneksi vältyimme.

Vierailija
2/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3vuotta on kaikista rankin aika..4 lasta itsellä..ikä heillä nyt 19,16,13 ja 3 ..3vuoden jälkeen rupee helpottaa kunnes uusi vaikea jakso tulee 12 vuotiaana..se helpottaa viimestää 18vuotiaana..riippuu lapsesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iäin ensimmäiset vuodet.

Vierailija
4/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen. Eihän se osaa edes kävellä.

Vierailija
5/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se ikävaihe mikä kulloinkin on menossa, kun eihän sitä osaa ennustaa mitä on edessä. Kaikki lapset oli helppoja vauvoja eli nukkuivat hyvin, semmoisia ihania pikkupalleroita. Se ikä vauvasta koululaiseksi meni yhdessä hujauksessa, aika kultaa muistot, ne oli silloin ihania pikkupalleroita (varmasti oli uhmaakin jokaisella, mutta ei ne hetket ole jääneet mieleen). Ja nyt minulla on kotona neljä teini-ikäistä, välillä on rankkaa ja toisinaan vieläkin rankempaa ja välillä ne on aivan ihania. Ja kaikesta huolimatta mä olen satavarma että kaikista rankin paikka tulee sitten kun jonainpäivänä lapset muuttavat pois kotoa.

Vierailija
6/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-18 on rankin. Sit helpottaa.

Vierailija
7/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 - 15 v

Vierailija
8/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuosi.

t. 17-vuotiaan äiti

Vierailija
9/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika. Helpottuu kun lapsi kävelee, syö, puhuu,, käy potalla .

Vierailija
10/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kolmevuotiaaksi meillä. Kaksi lasta joista toinen alkaa juuri päästä pahimman yli..

Vierailija
11/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, ainakin lapselle itselleen.

Vierailija
12/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari-ikä oli ekalla lapsella, toisesta en vielä osaa sanoa.

Vierailija
13/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15 v, pelkkää kärsimystä sekä itsellä että lapsella. Eikä se lapsi osaa oikein sanoa mikä on niin kamalaa, "kaikki vaan". Eikä lapsi enää tule äidin syliin tai ota vastaan apua. Yläkoulun jälkeen aukeaa taivas!

Vauvavuosi oli helppo murrosiän pahimpaan aikaan verrattuna. Tämmönen kokemus mulla kolmesta lapsesta.

Vierailija
14/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävuodet 14-18 v.

Jo se että teet teinipojille jatkuvasti ruokaa ja ruokalasku on 1000-1300 e kk - ja kaikki muu tähän päälle...

Vierailija
15/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa ainakin 8. luokka on yleensä pahin, eli noin 15v.

T. ope

Vierailija
16/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet 2-17. Sitten alkaa helpottaa. 

Vierailija
17/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on vasta 8 v, joten jatkosta en osaa sanoa, mutta toistaiseksi rankin oli vauvavuosi, sen jälkeen on ollut vuosi vuodelta helpompaa.

Vierailija
18/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistoallerginen lapsi + refluksi. En nukkunut noin kahteen vuoteen, kituutin imetysdietillä ja laihduin hurjasti jotta pikkuisella olisi edes jotain syötävää, mikään korvikemaito ei sopinut.

No jotain positiivista, tulipahan imetettyä pitkään ja tästä toivottavasti on terveyshyötyjä :)

Aivan kuin kaikki kärsimys olisi kasvattanut lasta ja 10 vuotias on ollut todella helppo lapsi, tai sitten kaikella vaan on jonkinlainen tasapaino.

Vierailija
19/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, nyt jo isoja. Heillä ei ollut pieninä mitään terveysongelmia kuten korvakierrettä. Minusta kaikkein työläin vaihe kummallakin oli toinen ikävuosi. Kumpikin oli kovia liikkumaan, mutta päässä ei ollut järkeä yhtään. Kun katseen käänsi hetkeksi, niin lapsi oli jo lähtenyt pois näkyvistä.

Vierailija
20/30 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen kokemuksella sanoisin, että 14 vuotta on kaikkein rankin, niin lapselle kuin vanhemmillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan