Minkälainen laturi on iPhone 12:ssa? Pitää ostaa erikseen, joten millaisen hankin?
Olen vaihtamassa Android-puhelimesta iPhoneen, eikä minulla ole entuudestaan mitään soveltuvia tarvikkeita. En myöskään riskiryhmäläisenä haluaisi mennä myymälään, vaan tilata tuotteet netistä. Minkä laturin siis valitsen? Tuotesivuilla sanotaan, että liitäntänä on lightning, mutta kaupan nettisivu yrittää tyrkyttää usb-c-laturia.
Tietääkö joku mikä pitäisi hankkia? Onko muita vinkkejä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulikin heti uutta tietoa, eli ei tule johtoakaan. Taitaa olla helpompaa, että käyn sittenkin myymälässä hakemassa edes sen johdon ja laturin, niin ei mene väärin. Eikö tuohon siis käy myös sellainen kaapeli, jonka toinen pää on lightnig ja toinen usb, joka siis menisi sellaisiin töpseleihin, joita minulla jo pyörii nurkissa? Mitä lisäarvoa sillä on, että toinen pää olisi usb-c?
AP
Mikä tahansa Applen laturi, jossa on Lightning, käy. USB-C on vaan että saa suoraan moderniin tietokoneeseen.
Kiitos tästä ja muista informatiivisista vastauksista. Eiköhän näillä nyt pärjää. :-)
AP
Vierailija kirjoitti:
Ok. Siis mukana tulee piuha, jonka toinen pää on lightnig ja toinen usb-c. Eli nyt vielä ostan sellaisen pistorasiaan tulevan töpselin, jossa on usb-c-kolo (onko sellaisia)? Vai jonkun välikappaleen piuhan ja töpselin väliin, jotta voin käyttää vanhaa töpseliä, jossa on usb-aukko?
AP
Juuri noin kun tässä eka sanot, ei mitään välikappaleita.
Ilmeisen huonosti informoivat sivut. Harmi.
En ole trollaamassa mitään, vaan haluan tietää minkälaisen johdon tarvitsen joten kysyn siihen apuja. Onhan se nyt tavallaan ihmeellistä, ettei puhelimen mukana tule laturia, mutta minusta on ihan järkevää olla lisäämättä laturia vakiona, koska merkkiuskollisilla ihmisillä varmasti jo on sopivia latureita kotona. En ole itsekään tarvinnut viimeksi saamiani usb-c-latureita, joita puhelimien mukana on tullut, koska niitä on jo ollut ennestään.
Tähän asiaan en kuitenkaan ottanut mitään kantaa. Onko tämä iPhone-puhelimien laturiasia sinulle joku henkilökohtainen kipukohta, vai miksi tuollainen kommentti?
AP