Poltatko tupakkaa?
Miten on poltatko sinä tupakkaa?
Paljonko menee tupakkaa päivässä?
Kommentit (64)
Ostan askin joskus viikonlopuksi. Usein se riittää kolmekin viikkoa. Arkipäivisin en ole tupakoinut kohta kahteen vuoteen.
Voisi sanoa, että rentoudun viikonloppuisin ottamalla muutaman oluen ja polttamalla pari tupakkaa, esim. lauantai-iltaisin.
Voisin kyllä lopettaa tuonkin.
Olen tupakoinut kyllä enemmän tai vähemmän aktiivisesti 20v. mutta jostakin syystä minulle ei ole ollut edes vaikeaa vähentää sitä 90% jonka tein pari vuotta sitten.
Addiktio on mielestäni pääasiassa psykosomaattinen. On tilanteita joissa tupakkaa tekee mieli vastustamattomasti, mutta toisaalta jos näitä tilanteita ei tule, tupakkaa ei useampaan päivään välttämättä edes ajattele.
Jos haluaa lopettaa oikeasti, siihen ei auta mikään purukumi, vaan se että muokkaa mahdollisuuksien mukaan omia rutiineja niin, että niitä "tupakan paikkoja" tulee mahdollisimman vähän.
M40
Vierailija kirjoitti:
Poltan. Noin 20-30 tupakkaa vuorokaudessa. Olen yrittänyt lopettaa monta kertaa.
jollei pysty lopettamaan niin kannattaa ainakin vaihtaa ilmaisiin tököihin, kuita löytyy sieltä ja täältä, mm tuapkkapaikkojen betonirenkaista. Säästät aika huisisti rahaa ja mikäli 30 vuotta tököiltyäsi saat kauhkiksen niin ompa siten rahaa säästössä syöpähoitoja varten
Nikotiinipurkka,laastari tai tabletit parempi vaihtoehto kuin tupakan poltto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 2 vuotta sitten. Juuri tänään katsoin kauppakeskuksen tupakkapaikalla paria vanhempaa naisihmistä vetämässä röökiä posket klommoilla että eipä tuokaan kaunis näky ole. Saati se haju!
Lopettaminen on kyllä hyvä päätös.
On! Mulla ei ole kertaakaan tehnyt mieli tupakkaa tuon lopettamisen jälkeen, esim. vaikka muut polttaisivat / alkoholia ottaessa tms.
Purutupakassa on sitä samaa kantaja-ainetta, mitä siinä rokotteessakin. Ei kannata enää:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4007899/miamilainen-laakari-kuoli-koron…
En polta.Joskus häiritsee pahasti naapurista tuleva tupakansavu.
Poltan ehkä yhden tai kaksi tupakkaa vuodessa.
Olen 30 vuotta polttanut. Aiemmin n. askin päivässä. nyt ehkä puolet siitä. Välillä vähemmän, välillä enemmän. Juodessa ainakin menee enemmän.
90-luvulla baarissa saattoi mennä aski muutamassa tunnissa.
noin 5 tupakkaa päivässä. Yritän lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltan. Noin 20-30 tupakkaa vuorokaudessa. Olen yrittänyt lopettaa monta kertaa.
20-30 päivässä on kyllä paljon.Rahaa säästyy noin 3000€/vuosi jos lopetat polttamisen.
Jos polttaa sätkiä niin säästää "vain" 1500 euroa/v. Ja tämä yläkanttiin laskettuna. Monet juovat jatkuvasti kahvia ja ostavat ohimennessään R-kioskilta (ehkä 1,50/kuppi) tai Roberts koffeelta (ehkä 3,50/kuppi) pari kertaa päivässä. Laske siitä, kuinka paljon he säästäisivät vuodessa. Oman laskutoimitukseni mukaan noin tonnin vuodessa. Tuota argumenttia ei heitä kohtaan kuitenkaan koskaan käytetä. Eli eiköhän jokainen aikuinen saa päättää, mihin rahansa käyttää. Haudasta niitä ei kukaan tule kyselemään.
Poltan. Noin 0-2 päivässä. Näin on jatkunu jo vuosia. Voin olla vaikka 2 viikkoa ilman ja sit poltan. Jos päätän lopettaa tämänkin vähän niin päätöksen jälkeen tulee pakottava tarve vetää rööki.
On tyhmää tuhlata rahaa tupakkaan.
Poltan piipputupakkaa ehkä kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Poltan. Noin 0-2 päivässä. Näin on jatkunu jo vuosia. Voin olla vaikka 2 viikkoa ilman ja sit poltan. Jos päätän lopettaa tämänkin vähän niin päätöksen jälkeen tulee pakottava tarve vetää rööki.
Sama mulla, tosin mä kyllä poltan sen koko askin parissa päivässä ja sit oon taas ilman. Eli mulle olis hyvä jos olis edelleen niitä 10kpl askeja... mutta tosiaan jos ajattelen vähänkin että nytpä lopetan kokonaan niin heti tulee hirveä "nikkis".
Vierailija kirjoitti:
noin 5 tupakkaa päivässä. Yritän lopettaa.
Tupakointi kannattaa lopettaa.Toivottavasti onnistut siinä.
Paljonko röökiaski maksaa nykyää?
Vierailija kirjoitti:
Neljä euroa hakemalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan se on jotain 8,50€.
On! Mulla ei ole kertaakaan tehnyt mieli tupakkaa tuon lopettamisen jälkeen, esim. vaikka muut polttaisivat / alkoholia ottaessa tms.