En voisi kuvitella, että saisin alle 3000€ netto palkkaa kuukaudessa, en ymmärrä miksi ette opiskele ja kouluttaudu...
Netti pursuaa koulutuksia, jos älykkyys ei riitä rahalla saa ostettua. Itse tienaan 3400€ netto ja olen ostanut itselleni peruskoulutuksen jälkeen osaamista. Se näkyy myös palkkauksessa.
Kommentit (53)
Missä haavelandiassa elät, jos luulet että kaikilla mahikset samaan?? Mulle riittää vähempikin ja hyvin pärjään..
Minä olen koulutustani vastaavassa työssä, olen väitellyt ja silti bruttopalkkani on 2500. Ei kaikki kouluttautuminen näy palkassa ja vaikka palkkani on mielestäni pieni, pidän työstäni. Tunnen montakin yliopistokoulutettua joiden palkalla ei välttämättä edes elä (esim arkeologi). Silti kaikki nautimme heidän työnsä hedelmistä.
Raha ja työ, plääh. Mä pärjään vähällä, oon kyllä yliopistossa mutta musta tuskin tulee mitään kunnianhimon puutteen takia. Tiedostan että kaikki opiskelukaverini haluavat paljon kovemmin alan töihin joten jätän duunit mielelläni heille. Tuun tekeen jtn pskaduunia koko elämäni mutta eipähän tarttee ottaa vastuuta hommista jotka ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin ja kouluttauduin. Olen työtön enkä pääse edes haastatteluihin. Kouluttautumalla pilasin myös mahdollisuuteni tehdä enää suorittavaa työtä. Nyt lähinnä mietin, että hukuttautuisko vai ottaisko yliannostuksen lääkkeitä.
Korkeakoulussa kouluttauduit? Nyt takaisin ammattikouluun aikuislinjalle, sieltä saat eväät duunarihommiin. Mieluummin kokeilet sitä reittiä kuin hukuttaudut nyt suorilta.
On niin väsynyt provo etten tajua miksi ihmiset näihin vielä lähtee.
Olin toimimassa juuri näin ja hankkimassa koulutusta, jolla on korkea markkina-arvo. Sitten elämä yllätti sairaudella ja perhedraamalla. Jouduin punnitsemaan kaikkea uudelleen.
Tajusin, miten vähän raha lopulta merkitsee minulle. Monelle se merkitsee paljon enemmän, ja ymmärrän senkin. Raha tuo turvallisuudentunnetta, mahdollistaa monenlaisia asioita. Tarvitsen tietysti itsekin rahaa, mutta sitä enemmän arvostan ihmissuhteita, taidetta ja luontoa. Niistä voi nauttia jopa ilmaiseksi.
En voisi kuvitellakaan käyttäväni rahaa vaikkapa autoon. Veljeni esimerkiksi taas takuulla tuntisi epäonnistuneensa miehenä, mikäli hänellä ei olisi maasturiaan. Mun pointti on se, että kaikilla omat tavoitteensa. Ei pidä olettaa, että muut ajattelee samoin kuin itse. Itse olen parisuhteessa, enkä haluaisi olla sinkku. Joku toinen taas on tyytyväisempi sinkkuna. Ollaan erilaisia, ja se jos mikä on kiehtovaa.
Huomasitte varmaan että ap kertoi ostaneensa ne ”osaamisensa” netistä koska älykkyytensä ei riitä opiskeluun..
DI:n keskipalkka on 5000 €/kk ja 80 % työskentelee asiantuntijana. Johtajat tienaa 7500 €/kk ja siitä ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmispelko. Opiskelisin, jos saisi vaan tehtäviä joita tehdä, ei olisi esitelmiä tai seminaareja.
Yläasteelta päästessä keskiarvo 9,1
Lukion keskeytin kiusaamisen (eristäminen) vuoksi.
Sosiaaliset tilanteet hirveitä. Mies hoitaa vanhempainillat ja kevätjuhlat.
N35 pitkäaikaistyötön
Oletko kuullut erityisjärjestelyistä? Jos sinulla on esim. jokin diagnoosi tms. lääkärintodistus, jolla osoitat todellisiksi opiskeluun liittyvät vaikeudet, voit saada erityisjärjestelyjä kurssien suorittamiseen ja välttyä esitelmiltä ym. Näin ainakin yliopistossa, jossa olen töissä. Älä opiskelua väliin turhan vuoksi.
Itse olen alalla jota rakastan. Palkka on pieni. Tulen sillä kyllä toimeen hyvin. En vaihtaisi toiselle alalle palkan takia. Minulle on tärkeämpää tehdä työtä josta nautin ja siinä vaan sattuu olemaan tälläinen palkkataso.
En ole ikinä ymmärtänyt miten joku voi vaan kouluttautua johonkin kun mihinkään kouluun ei valita.
Ihanaa, olla osa-aikaisena 1900e palkalla, arkivapaita myös viikolla viikonloppujen lisäksi, eivätkä työt tule kotiin ja "syö sielua"
Tässä on ollut aikaa harrastaa mm pörssitreidaamista ja mukavasti onkin tullut kermajuustoa leivän päälle.
Opiskelin ja kouluttauduin. Olen työtön enkä pääse edes haastatteluihin. Kouluttautumalla pilasin myös mahdollisuuteni tehdä enää suorittavaa työtä. Nyt lähinnä mietin, että hukuttautuisko vai ottaisko yliannostuksen lääkkeitä.