Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä elintarvikkeen suosiota et ymmärrä?

Vierailija
10.01.2021 |

Voi olla syötävää tai juotavaa, itse lasken Alkonkin tuotteet elintarvikkeiksi.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaste keittojuurekset. Tunnen monia, jotka tunkee näitä jauheliha-ja makkarakeittoihinsa, esim äitini käyttää näitä aina. Vasta nyt aikuisena tajusin, että nuo keitot ovat oikeasti todella hyviä arjen perusruokia, kun ymmärsin itse alkaa tekemään keittoni tuoreista aineksista. Eron huomaa!

Vierailija
62/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii ihmetellä miksi suomalaiset vaan lihoo kun alapeukutettu oikein urakalla einekset ja karkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusijauhe, valmispastat tai -padat, joihin lisätään vain vesi, valmiskastikkeet (tyyliin ruskea kastike), johon lisätään vain vesi.

Tuo perunamuusijauhe on omaan makuuni liian teollista, pakastemuusikin olisi parempaa jos ei jaksaisi itse tehdä. Kun tietää, miten helppoa pastan teko on, nuo "lisää vesi" -pastat ovat paitsi suolaisia ja tuntuvat uusavuttoman jutulta.

Ainiin ja tietysti "lisää vesi" -lettutaikina-ainekset. Jossain mökki- tai retkeilyolosuhteissa toki ymmärrän.

Vierailija
64/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin ranskalaiset. Jotkut ystävänikin tilaavat joskus mäkkäristä pelkät ranskalaiset enkä ymmärrä miksi :D Ne, kun ovat usein vetisiä ja mauttomia löysiä lerppoja.

Vierailija
65/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajamarinoitu broileri

Vierailija
66/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusijauhe, valmispastat tai -padat, joihin lisätään vain vesi, valmiskastikkeet (tyyliin ruskea kastike), johon lisätään vain vesi.

Tuo perunamuusijauhe on omaan makuuni liian teollista, pakastemuusikin olisi parempaa jos ei jaksaisi itse tehdä. Kun tietää, miten helppoa pastan teko on, nuo "lisää vesi" -pastat ovat paitsi suolaisia ja tuntuvat uusavuttoman jutulta.

Ainiin ja tietysti "lisää vesi" -lettutaikina-ainekset. Jossain mökki- tai retkeilyolosuhteissa toki ymmärrän.

Ai kauheeta. Mun edesmennyt italialainen anoppi varmaan kääntyisi haudassa jos istaisin jotain valmispastaa.

Vierailija
67/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Ennen käytin paljon noita jauhe lisää vesi juttuja, muuseja ja kastikkeita "kun on niin helppoja", kunnes tapasin mieheni, joka on kokki ja opetti mua tekemään simppeleitä kastikkeita eri ruokiin ja nyt en suostu enää vilkaisemaankaan noita jauheseoksia. 

Vierailija
68/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofu. Kuin mautonta kumia. Ja ei, maustaminen ei auta eikä valmiiksi maustetut ole sen parempia.

Tofu ei saa hyvää millään!! Maut ei tarttu vaikka peittäis marinaadii ja mausteisiin päiviksi. Imee vaa väriä muttei muuta.

Vierailija
69/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruususuola.

Ei yhtään sen terveellisempää, suolaa niin kuin muutkin suolat. Tärkeä jodi tosin puuttuu ja mukana voi olla ties mitä epäpuhtauksia ja "myrkkyjä" ympäristöstä.

Totta. Natriumkloridi eli ruokasuola on hopeanvalkoistaa, itse kiteenä väritöntä. Kaikki mahdollinen väri siinä tarkoittaa epäpuhtautta.

Vierailija
70/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakaste keittojuurekset. Tunnen monia, jotka tunkee näitä jauheliha-ja makkarakeittoihinsa, esim äitini käyttää näitä aina. Vasta nyt aikuisena tajusin, että nuo keitot ovat oikeasti todella hyviä arjen perusruokia, kun ymmärsin itse alkaa tekemään keittoni tuoreista aineksista. Eron huomaa!

Just tein makkarakeittoa. Pakastevihannespussin lisäksi pilkoin sekaan porkkanaa ja eiliseltä ylijääneet keitetyt perunat. Hyvä pikaruoka oli :) Laitoin jopa lihaliemikuution, hui :D

Pakastevihannekset on kiva helpotus ja lisä ruoanlaittoon. Olisin voinut jättää keittovihannespussin poiskin ja pilkkoa enemmän vihanneksia itse, mutta joskus se pienikin helpotus arjessa on mukava lisä.

Vierailija
71/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakermat, maustetut ja tavalliset.

Ei ne edes maistu miltään.

Kuohukerma on paras eikä tarvitse edes laittaa paljon.

Vierailija
72/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasan ruispalat. Luulisi, että joskus niihinkin vielä kyllästyy. Ja surullista, että Vaasan tuhosi monta paikallista leipomoa ostamalla ne ja sitten lopettamalla.

Ihan hirveetä mautonta kengänpohjaa. On paljon maukkaitakin ruisleipiä kaupoissa.

Vierailija
73/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös ääni pakastevihanneksille ja perunamuusijauheelle.

Pakastevihannekset ovat varmasti hyviä jos pitää pikaisesti saada ruoka tehtyä, mutta makua ruokiin noista ei todellakaan saa.

Täällä kanssa toinen joka inhosi aikuisuuteen asti kaikkia keittoja, kunnes alkoi tekemään itse tuoreista raaka-aineista. :D

Perunamuusijauhetta en vain ymmärrä miltään kantilta.

Vierailija
74/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi ketju mammoille jotka kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä.

Vierailija
75/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttäny perunamuusijauhetta leipomiseen, muuta tarkotusta en ole keksinyt. Toimii ihan hyvin vaikka perunarieskoissa. Ja pakastevihannekset toimii uuniruoissa, keittoa en niistä tekisi.

Tuoteryhmä, jota en tajua, on proteiinirahkat ja -patukat, joita myydään jugurttien ja viilien seassa ihan tavallisessa ruokakaupassa. Pursuaa sokeria, mausta en osaa sanoa, kun epäilen liian makeiksi niin en ole maistanut kaupan maistiaisia enempää. Maustamaton maitorahka on aivan hyvä ja halpa, sitä voi maustaa marjoilla  vaikka eväsrasiaan valmiiksi jos haluaa. Ehkä sitten, jos hulluna treenaa, saattaa tarvita proteiinilisää.

Myös ne oudot puolilimonadit, tarkoitan niitä makuvesiä, jotka on makeita ja niitä mainostetaan jollain vitamiineilla. Kuinkahan paljon niissä oikeasti on vitamiineja, onkohan merkittäviä määriä? Tietty parempi kuin limsa, ja helppohan mun on sanoa, kun tykkään enemmän tavallisesta vedestä ja vichystä.

Vierailija
76/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehotuotetut broilerinlihatuotteet. Tutkikaapashuviksenne, miten epäinhimillisesti nuo eläimet kasvatetaan, jotta joku av-mamma ja pappa saa nopean ruoan nokkansa eteen.

Vierailija
77/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit.

Vierailija
78/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutella

Vierailija
79/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten kasvispasta. Voiko vetisempää ja mauttomampaa einestä tehdä? Varmaan sekin on kuitenkin jonkun lemppariruoka.

Suomessa on jopa ravintoloissa yleistä ajatella, että kasvisruuan pitää olla mautonta ja vetistä, joten siihen ei laiteta rasvaa, mausteita tai edes suolaa.

Vierailija
80/124 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki light-tuotteet.