Minkä elintarvikkeen suosiota et ymmärrä?
Voi olla syötävää tai juotavaa, itse lasken Alkonkin tuotteet elintarvikkeiksi.
Kommentit (124)
Pinaattiletut muovirasiassa maistuvat aivan pahvilta. Samoin veriletut.
Olikohan Atrian.
Vierailija kirjoitti:
Valion juustot, varsinkin oltermanni ja sen muunnokset tilsit, port salut ja cheddar.
Totta! Valion juustot on mauttomia! Ja jos ihan arkista Edamia haluaa, niin Arlan Edam on paljon parempaa kuin Valion kuiva ja kova Edam. Arlaa ei vain joka kaupasta saa, koska Suomessa kaikki kaupat tarjoavat ensisijaisesti Valion juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Nuudelit niissä pusseissa.
Noi on tosiaan ihan kauheeta hiilarisontaa. Maustepussit tulee mukana, ja siinä rasvapussissa on palmurasvaa, joka kruunaa teollisen makuelämyksen.
Mun keho on jotenkin herkistynyt tollaselle skeidalle niin, että alan voida pahoin jos edes yritän syödä pussinuudeleita. Olisi nopea ja halpa ruoka arjessa, mutta ravintoarvo nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi siivutettujen juustojen. Ne maistuu aivan muovilta!
Tota, tarkoitatkohan esimerkiksi aamupala-juustoa ? Sen siivuissa on sellainen suojamuovi, se kannattaa ottaa pois.
Kyllähän muoveista liukenee ftalaatteja rasvaisiin elintarvikkeisiin. Siksi nuorten miesten sperman laatu onkin niin huonoa ja on näitä rinnakkaita muhkeaperäisiä miehiä eikä parta kasva. Hormonihäiritsijöistä yksi merkittävä on juuri muovien ftalaatit. Eniten ftalaatteja irtoaa elmukelmusta, koska se on niin pehmeää muovia. Älkää ainakaan elmukelmuun käärittyjä rasvaisia juustoja ostako.
Tai no vanhoilla ihmisillä tuolla ei ole enää mitään väliä. Mutta lapset ja nuoret kannattaa suojata.
Sellaiset eineshampparit, esim HK:n yms. Aivan järkyttävän moni osti noita aikoinaan, kun olin Siwassa töissä parikymppisenä. Kuulemma ovat yhä suht suosittuja...
Vierailija kirjoitti:
Nyhtökaura. Kasvisruoka hyvistä raaka-aineista on ihan ok, mutta miksi pitää jalostaa pitkälle ja kehitellä lihankorvikkeita rehellisen kasvisruuan sijaan?
Koska meistä kasvissyöjistä läheskään kaikki ei haluta päivästä toiseen syödä proteiiniamme pavuista. Vaihtelu on mukavaa. Itse tykkään kovasti tofusta, quornista, soijamakkaroista ja -leikkeistä, vöneristä. Nyhtökaura ja härkis kyllä ovat omaankin makuuni tympeän makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläintuotteet. Yllättävää miten vähän ihmiset välittävät eläimistä ja ympäristöstä.
Tulin sanomaan samaa. Nekin jotka sanovat olevansa eläinrakkaita, vetelevät sen kummemmin miettimättä tehotuotettua maitoa ja eri eläinten tehotuotettua lihaa sisältäviä tuotteita päivittäin napaansa.
Mättökarkkipussit, joissa on vain lölleröitä samanmakuisia mutta erivärisiä karkkeja. Kuka niitä ostaa? Samaan aikaan lopetetaan monia ihania karkkeja.
Ruususuola.
Ei yhtään sen terveellisempää, suolaa niin kuin muutkin suolat. Tärkeä jodi tosin puuttuu ja mukana voi olla ties mitä epäpuhtauksia ja "myrkkyjä" ympäristöstä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset eineshampparit, esim HK:n yms. Aivan järkyttävän moni osti noita aikoinaan, kun olin Siwassa töissä parikymppisenä. Kuulemma ovat yhä suht suosittuja...
Juuri tämmöiset.
Heikkolaatuiset, halvat einekset. Kuten kumipallolihapullat, kumilihapihvit. Vettynyt vehnäsämpylä, jonka välissä tuollainen kumilihapihvi. *ei käsitä*
En tuomitse siis kaikkia eineksiä, esimerkiksi joku pinaattikeitto ja jauhelihakeitto maistuvat aika lailla samoilta kuin itsetehdytkin.
Vierailija kirjoitti:
Lihaliemikuutiot. 🤮
Kieltämättä sen jälkeen kun on itse valmistanut lihalientä, on hankalampi ymmärtää, miksi joku käyttää näitä.
Zucchini.