Miltä kuulostaa että kenkiä myydään kirpputoreilla 50 euron hintaan?
Ennen kirpputoreilta sai kenkiä helposti 1 tai 2 eurolla. Kaupoissa kenkien hinnat ovat kuitenkin nousseet ja se näkyy kirpputoreilla kirpputoreilla. Välillä mutta harvoin saattaa vielä löytää kengät 5 tai 10 eurolla, mutta yleisempää on nykyään että niille on käytettyinäkin lyöty 20 tai jopa 50 euron hinta vaikka olisivat kuinka rähjäiset ja haisevat. Tyhmä on tosin se joka maksaa eikä se joka pyytää. Sääliksi kuitenkin käy niitä joilla ei ole ylimääräistä laittaa sitä 20 tai 50 euroa kirpputorilla myytäviin käytettyihin kenkiin. Mutta ehkä tämä aika kertoo vain siitä että kengät ovat ylellisyystuote.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse vein kerran käytetyt (uudenveroiset) Sorelin talvikengät pöytäkirppikselle. Pyysin niistä just tuon 50€ (ovh 119€). Menivät alle tunnissa.
Se onkin eri asia. Monesti näkyy likaisia paljon käytettyjä kenkiä esim. 20€.. yök.
Jalkasienikin tulee kaupan päälliseksi.🤢
Ei niitä likaisia ja loppuunkäytettyjä kenkiä tarvitse ostaa. Kun ostat hyväkuntoiset ja siistit niin voi huoletta pitää käytettyjä. Kyllä ulkoapäin näkee ovatko linttaan astuttua. Olen paljon ostanut lapsille ja itselleni kenkiä käytettynä ja koskaan ei ole jalkasientä tai muutakaan sairautta kenellekään tullut. Suomalaiset on monessa asiassa turhan neuroottisia.
Ei tulisi pieneen mieleenkään ostaa kenkiä käytettynä.
Olen tuolla hinnalla saanut uudetkin. Enkä ostaisi edes eurolla kenenkään käytettyjä jalkineita.
Jos ne onkin tonnin Guccit tai Chanelit?
Vierailija kirjoitti:
Jos ne onkin tonnin Guccit tai Chanelit?
Tonnin stiflat...
Maksan mielelläni kirpparilla kengistä 50e, jos ne ovat uudenveroiset ja normaalihinta uutena on pari sataa. Käytän laadukkaita kenkiä, mutten ole hyvätuloinen. Rähjääntyneen näköisiä en koskaan edes vilkaise, joten en tiedä eikä kiinnosta mitä niistä pyydetään.
Viimetalveksi ostin käytettynä itselleni Pomar gore-tex huopaiset talvikengät. Olivat uudennäköiset, sisäpuolella eikä pohjassa mitään käytön jälkiä. Kaupassa maksaa parisataa, maksoin 25 euroa. Koko talven käytin ja menee vielä monta vuotta. Edelleen ovat kuin uudet. Myös lapsille olen ostanut Viking kenkiä uudenveroisina. Ja ne ei mahdu jalkaan kuin yhden kauden.
kirpparin paikkavuokra ryövää siitä 30 euroa ja kun nylkevät vielä provisionkin myyntihinnasta, ei siitä 50 euron kengästä jää myyjälle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla neljättä talvea jalassa kengät jotka maksoi uutena 20€. Se siitä yleellisyystuote väitteestä.
Minulla on ollut kaksi talvea kengät jotka maksoi 150 euroa, alennusmyynnissä. Vetoketju hajosi nyt sitten, sanokaa joku että voi suutari korjata. En todellakaan osta enää ikinä kenkiä, jos tuohon hintaan kestää kakI vuotta
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi pieneen mieleenkään ostaa kenkiä käytettynä.
Onneksi jokainen saa itse miettiä ja päättää, mihin rahansa tuhlaa ja mitä arvoja pitää tärkeänä. Toisille se on ehdoton ei, toiset ostavat uudenveroiset käytettyinä ja samalla saa laadukkaat kengät edullisesti. Itse suosin käytetyn ostamista mahdollismma paljon ja tämän haluan opettaa myös lapsille.
Kotimaiset uudenveroiset sandaalit 8€ eikä kellekään kelpaa.
Löysin kuolaamani adidaksen lenkkikengät kirpparilta 25 eurolla. Niiden lähtöhinta on ollut 150e ja oon odotellut vuoden, että tulis aleen.
Oli vielä täydellisen sopivat ja aivan mahtavat lenkillä + asfaltilla.
Oon vielä tosi tarkka lenkkikenkien suhteen, niiden pitää olla uudet että muovautuu jalkaan. Nuita oli kai vaan kokeiltu kun ei ollut kuin pintalikaa. Olin hiton onnellinen.
Itsekin vien kirpparille vaan hyväkuntoisia kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kuolaamani adidaksen lenkkikengät kirpparilta 25 eurolla. Niiden lähtöhinta on ollut 150e ja oon odotellut vuoden, että tulis aleen.
Oon vielä tosi tarkka lenkkikenkien suhteen, niiden pitää olla uudet että muovautuu jalkaan. Nuita oli kai vaan kokeiltu kun ei ollut kuin pintalikaa. Olin hiton onnellinen.
Käytettynä löytyy paljon uudenveroisia, muuaman kerran pidettyjä kenkiä. Aina ei tiedä, miten ne käytössä istuu jalkaan, vaikka kaupassa kokeillut niillä kävellä. Meillä lapsilla (kuten myös itselläni) on myös useammat kengät samaan aikaan käytössä, joten kun niitä vuorottelee niin pysyvät hyväkuntoisina pidempään. Kotkin kengistä ehtii jäämään pieniksi, ennen kuin on montaa kertaa ehditty käyttämään. Kyllä ulkoapäin kengästä näkee, onko niitä paljon käytetty tai linttaan astuttu.
Minusta ainakin on hyvä juttu, jos vielä käyttökelpoiset kengät pääsevät käyttöön seuraavalle eikä turhaan heitetä roskiin. Nyt monella tiukkaa rahasta niin miksi ei hyödynnä käytetyn mahdollisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytettynä löytyy paljon uudenveroisia, muuaman kerran pidettyjä kenkiä. Aina ei tiedä, miten ne käytössä istuu jalkaan, vaikka kaupassa kokeillut niillä kävellä. Meillä lapsilla (kuten myös itselläni) on myös useammat kengät samaan aikaan käytössä, joten kun niitä vuorottelee niin pysyvät hyväkuntoisina pidempään. Kotkin kengistä ehtii jäämään pieniksi, ennen kuin on montaa kertaa ehditty käyttämään. Kyllä ulkoapäin kengästä näkee, onko niitä paljon käytetty tai linttaan astuttu.
Minusta ainakin on hyvä juttu, jos vielä käyttökelpoiset kengät pääsevät käyttöön seuraavalle eikä turhaan heitetä roskiin. Nyt monella tiukkaa rahasta niin miksi ei hyödynnä käytetyn mahdollisuutta?
Itse löysin tori.fi kenkäpaketin missä useammat hyväkuntoiset kengät. Sain kesäksi nahkaiset kävelykengät, balleriinat, tennarit ja vaelluskengät. Yht.25 euroa. Olen oikein tyytyväinen löytöön!
Persaukisilla on persaukisten ongelmat.
En maksaisi 50 euroa kirppis kengistä. Samalla hinnalla saa uudet kengät.
Minä ostan nykyään kaikki kenkäni käytettynä tori.fi. Maksan max. 20 euroa, ovat vähänkäytettyjä ja erittäin siistejä. En ole koskaan saanut mitään tautia kengistä, eivät ole haiset ja on kestäneet itselläni vuosia. Käytön useita kenkiä rinnakkain, joten myös kestävät pidempään.