Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
321/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeahkosta iästään huolimatta Martina vaIkuttaa olevan timmissä kunnossa ainakin verrattuna useimpiin muihin vastaaviin tu..iin julkkiksiin.

Varmaan johtuu siitä, että Martina on ureillut ja liikkunut lapsesta saakka ja harjoittanut liikunnan ohjauksia ja valmennuksia jo parikymmentä vuotta. Koko ajan opiskellut lisää ja näyttää, että ihan viime vuosina oppinut uutta ruokavaliostakin. Hienoa!

Joopa joo.

Niin mitäs tutkintoja hänellä sitten on, kun on kerran opiskellut? Ai ei mitään. 

Tutkintoja?

Martina on opiskellut personal traineriksi, kuntosalivalmentajaksi, kehonpainovalmentajaksi ja voimavalmentajaksi. Hänellä on myös 20 vuoden kokemus ohjaajana ja valmentajana toimimisesta. En tiedä, mikä "tutkinto" sinulle olisi tärkeämpi kuin kokemus ja alan koulutus.

PItää kysyä vielä uudelleen, kun ilmeisesti ilmaisin itseäni huonosti: missä hän on opiskellut, eli mitä tutkintotodistuksia hänellä mahtaa olla?

Vierailija
322/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote

Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.

Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.

Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.

Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍

Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.

Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍

Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.

Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.

Tahallaan riitelee ja koettaa haastaa riitaa joka kommentin perässä. Ei kannata välittää.

-Eri

Tämä. Mara hullu repii hiuksiaan päästä joka kerta kun joku kehuu Martinaan. Jos Martina on jossain onnistunut niin häntä ei saa kehua, koska se on valkopesua.

Ps. Mara hullulla on syöpä joten olkaa armollisia hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Mutta aivan järkyttävän vähän tuo ihminen syö. Ja suhteellisen paljon ihan höttöä; pastaa, riisiä, nuudeleita.

Ihmeen hyvin se kuitenkin jaksaa (juoksu, fillarointi ym)

Vähän? Mä taas katsoin, että aika paljonhan se syö, mutta varmaan sitten liikkuukin. Itse en keski-ikäisenä vähän liikkuvana naisena voisi todellakaan syödä tuota määrää lihomatta...

Se on tarkoitettu liikkuvalle ja itse keski-ikäisenä opettelin syönään monta kertaa päivässä. Kas kummaa laihduin. Tuokaa kroppanne pois sieltä säästöliekiltä ja syökää sopivaa ruokaa sekä sitä proteiinia!

Tää on asia, jota on vaikea uskoa ennen kuin itse kokeilee. Niin kauan on vaan painon pudotuksessa hehkutettu kaikenmaailman pikadiettejä ja kaalikeittokuureja sekä kärsitty nälkää, että haastavaa on. Suosittelen jokaista epäilijää kokeilemaan. Oikeanlaisella ruokavaliolla ei  tarvitse tuntea nälkää eikä voimattomuutta energian puutteesta.

Vierailija
324/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martsu näyttää hyvältä.

Joo samaa mieltä. Ulkonäön puolesta se on ok, vaikka olisikin lihava. Jokainen saa näyttää miltä haluaa.Mutta terveydellisellä kantilla ei ole ok olla lihava, koska se on terveydelle vaarallista. Ja sitä terveyttä pitäisi just ajatella.

Luulen että kehopositiiviset ovat niitä pinnallisia ihmisiä, jotka eivät kokonsa vuoksi saaneet ihailua kun trendi oli olla toisenlainen aikanaan. Kehopositiivisuudesta on tullut jostain kumman syystä lihavien juttu, kun tuntee olevansa hyvännäköinen lihavana niin se on ok. Harvemmin kehopositiivisuutta näkee heillä joilta on iho palanut, nenä puuttuu, on tynkä jalka.

Kehopositiivisuus on lihavilla olevan pinnallinen juttu, terveydestä huolimatta. Aivan samalla tavalla kuin aikoinaan porukka tupakoi, jotta ei tekisi mieli syödä ja pysyi näin laihana. Yhtä terveellistä.

Ei kehopositiivisuus ole pelkästään lihavien juttu. Sitä on hyvä myös monen syömishäiriöisen soveltaa itseensä, kun viha omaa kehoa kohtaan on kova. Lempeys omaa kehoa kohtaan ei kuitenkaan tarkoita, etteikö ihminen tiedostaisi ylipainon tai alipainon vaaroja ja pyrkisi kohti normaalipainoa.

Itse syömishäiriöisenä, nykyään normaalipainon alarajalla olevana, olen saanut voimaa ajatuksesta, että kehoni on ihan hyvä näin. Kun osaan ajatella niin, se myös estää minua laihduttamasta enää anorektisiin mittoihin. Kehopositiivisuus voi toimia siis niinkin päin, että se saa ihmisen pitämään painonsa terveyden kannalta optimaalisella alueella.

Ylipäätään en ymmärrä, miksi lihavuutta täytyy julkisesti arvostella. Jokainen lihava tietää painonsa olevan terveysriski, ja jokainen lihava varmasti jo valmiiksi häpeää painoaan. Lisäämällä häpeän tunneta julkisella arvostelulla ei saavuteta ollenkaan sitä tavoitetta, mitä ajatellaan saavutettavan.

Tutkimusten mukaan porkkana toimii aina paremmin kuin keppi. Ihmiset tarvitsevat laihduttamiseen tukea ja kannustusta, ei ruoskintaa. Harva siitä ruoskinnasta niin sisuuntuu, että alkaa laihduttaa. Moni vaan masentuu entisestään, eikä siinä mielialassa ole kykenevä tekemään muutosta.

Vierailija
325/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote

Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.

Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.

Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.

Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍

Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍

Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.

Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.

Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.

Hyvä Sinä!

Jokainen laittaa rahansa mihin laittaa. Laittakoon viinaan tupakkaan pikaruokaan tai nettivalmennuksiin. Ihan on oma asiansa.

Vierailija
326/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä siis silikonit? En kyllä  menisi sellaisen ihmisen elämäntapakurssille, joka ei kunnioita kehoaan sen enempää, että laittaa siihen vieraseineitä invasiivisen operaation kautta.

Vierailija
327/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.

En halua. Haluan treenivideot, jossa näytetään mitä tehdään ja päiväihjelma on valmiiksi määritetty. Ei tarvitse itse maksaa. Firmalta saa rahaa E-passin kautta, joten ei oma kukkaro köyhdy yhtään.

Vierailija
328/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä siis silikonit? En kyllä  menisi sellaisen ihmisen elämäntapakurssille, joka ei kunnioita kehoaan sen enempää, että laittaa siihen vieraseineitä invasiivisen operaation kautta.

Etkö muuta keksinyt 😂😂😂😂

Vierailija
329/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muuta keksinyt 😂😂😂😂

Siis on silikonit. Yök.

Vierailija
330/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martinan ruokavaliossa on hirveä määrä riisiä, joka on sekä törkeän epäekologista että sisältää ”puhtaaksi ruuaksi” todella paljon esim. arseenia.

”Puhdas ruoka” on muuten aivan höpöä, koska mitään sellaista ei edes ole, se on juuri ei-ammattilaisen puhetta ruuasta, jota käyttävät nämä nykypäivän ”hyvinvointivalmentajat”, joilla ei ole mitään koulutusta ravintoneuvontaan.

Myös chia sisältää melko lailla ympäristömyrkkyjä ja tulee kaukaa. Sille olisi monta hyvää vaihtoehtoa.

Enkä muuten ottaisi neuvoja valmentajalta, jolla on silikonit, hammaskuoret ja selkeästi naama botoksia ja täyteaineita täynnä.

Nyt ottamaan aikaa, miten nopeasti assistentti ehtii paikalle poistattamaan tämän viestin. Yksi, kaksi..

Pitääkö taas toistaa! Kaikille ei kaikki sovi eikä se täysjyväkään kaikille sovi tai käy. Täysjyvän terveysvaikutukset eivät ole myönteisiä kaikissa tilanteissa. Itse ohjelman käyneenä niitä riisikakkuja ei tosiaan tuputeta joka paikassa, vain välipala. Älä höpötä kun et kaikesta kaikkea selvästi tiedä tai ole perehtynyt.

Ihme jankkausta tosiaan. Jos toimittaja on pyytänyt esimerkin Martinan omasta päivän ruokavaliosta malliksi niin se on vain Martinan  oma päivän ruokavalio. Siinä ei lue että kaikkien täytyy nyt jatkossa noudattaa tätä ruokavaliota loppuikänsä!

Jankka jankka jankka

Vierailija
331/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Martina valmistunut ylioppilaaksi

Vierailija
332/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.

Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?

Juuri näin sanoi. Mutta kuten aina, Martinan sanomiset ja tekemiset kääntyy näiden hatereiden mielikuvissa aivan joksikin toiseksi, jota sitten totuutena huudellaan.

Anteeksi, mutta nyt on pakko kommentoida tuota lapsellista "haterit" kommenttia. Hän ihan tuossa samassa haastattelussa sanoo, että aloitti kasvissyönnin, kun jne. Miten tämä on nyt sitten väärin tulkittu? Mikä on kasvis? Kala??

Tosiaan puhuu kasvissyönnistä vaikka syö kalaa.

Jälleen todistaa, että ei ole kovin terävä.

Monissa yhteyksissä, kuten tuossakin jutussa, sanonut olevansa kasvissyöjä muuten paitsi että syö kalaa. Miksi pitää kaikesta koettaa haukkua, onko se kovin terävää?

Jos syöt kalaa, kananmunia ja juustoa kuten Martina, niin silloin et ole kasvissyöjä. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?

Mitä jos päivittäisit tietosi. Martina ei ole vegaani.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvissy%C3%B6nti

Eikä myöskään vegetaristi, koska kala. Suomeksi on sekasyöjä, joka ei syö punaista lihaa tai siipikarjaa. Hän olisi näin voinut haastattelussa sanoa, mutta jos se kasvissyönti näytti kivalle?

Mitä jos sinäkin päivittäisit tietosi!

Pescovegetarismi

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pescovegetarismi

Tuohan on eri asia kuin puhdas kasvissyönti. Tuo on jo lihan (kalan lihan) ruokavalioon ottaminen. Kala ei ainakaan minun kouluaikoina ollut vihannes. Ja tiedän kyllä pescovegetarismin. Että huutomerkin voi säästää toisaalle.

Juu. Minäkin olen pesco-carne-lakto-ovo -vegetaristi. :-)

Vierailija
333/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Sinä olet ratkaissut Suomen ja koko maailman liikalihavuus- ja liikkumattomuusongelman. Tästä lähtien kehopositiivisuus- ja terveysuhkapuheet voidaan lopettaa. Kiitos!

Vierailija
334/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ammatti se ylioppilas on ja kuinka pätevöittää liikunta- ja hyvinvontialalle?

Vierailija
335/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan täysjärkinen voi olla erimieltä tässä asiassa ja sanoa että on ok olla hirveä läski.

Miksi se pitää sanoa julkisuudessa? Jos joku ihminen on vakavasti sairas ja ei pysty hallitsemaan painoaan. Tuleeko parempi mieli, kun kuulee, että ei ole ok olla lihava? Auttaako se mitään? Ihminen ahdistuu entistä enemmän ja alkaa inhoamaan itseään lisää.

Asioiden pitäisi tapahtua hyvän kautta.

Minua on kiusattu koulussa rumaksi. Tämä aiheutti vain sen, että sulkeuduin lisää ja lopetin meikkaamisen kokonaan. Halusin olla näkymätön ja sitten niin ruma, että pohjaa ei ole.

Tässä artikkelissa kyse olikin kehopositiivisista läskeistä. Sinä et selkeästikään kuulu tähän positiivisuusporukkaan.

Mutta mitä se auttaa, jos ihminen inhoaa omaa lihavaa kehoaan? Eikö kaikkien tulisi rakastaa itseään sellaisena kuin on. Siihen kehopositiivisuus nähdäkseni tähtää.

Kehopositiivisuus toimii siihen asti kunnes runsas ylipaino aiheuttaa vakavan terveysriskin. Vähän sama kuin polttaisi tupakkaa ketjussa ylpeänä itsestään kunnes sairastuu. Ei ole ok antaa tällaista kuvaa muille että on hienoa olla sairas ja kuolla.

TÄMÄ!

Vierailija
336/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Sinä olet ratkaissut Suomen ja koko maailman liikalihavuus- ja liikkumattomuusongelman. Tästä lähtien kehopositiivisuus- ja terveysuhkapuheet voidaan lopettaa. Kiitos!

No voi, tässähän ihan punastuu, Älä nyt turhaan kiittele, halusin vain tuoda esille  ilmaisen vaihtoehdon näiden kalliiden kurssien rinnalle.  Ohessa linkki tuohon ilmaiseen painonhallintaohjelmaan.

https://www.loseit.com/

Vierailija
337/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ammatti se ylioppilas on ja kuinka pätevöittää liikunta- ja hyvinvontialalle?

Itselleni merkkaa myös miltä se PT näyttää. En ostaisi verkosta enkä muutenkaan, jos ei itse näytä timmiltä tai ole esim. Kisahistoriaa. Uskon kokemuksellisuuteen paljon. Toki on hyvä että teoriaakin on takana.

Vierailija
338/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän ylioppilas

Vierailija
339/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahallaan riitelee ja koettaa haastaa riitaa joka kommentin perässä. Ei kannata välittää.

-Eri

Tämä. Mara hullu repii hiuksiaan päästä joka kerta kun joku kehuu Martinaan. Jos Martina on jossain onnistunut niin häntä ei saa kehua, koska se on valkopesua.

Ps. Mara hullulla on syöpä joten olkaa armollisia hänelle.

Voi ei! Toivottavasti hän saa myös apua käsitellä vihaansa. Patoutunut viha pitkittää kipua.

Tutkimus: Tukahdettu viha voi pitkittää kipua, vaikka syöpä olisi taltutettu

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1541645

Tutkimuksissa on saatu viitteitä muun muassa siitä, että sepelvaltimotaudin riski nousee, jos ihminen on jatkuvasti vihainen.

https://suomenkuvalehti.fi/megafoni/viha-tekee-sairaaksi/

Vierailija
340/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan Martina tuossa puhuu, siis että, lihavuus ei terveyden näkökulmasta ole ok. Kehopositiivisuus ja kehorauha ovat mielettömän hyviä juttuja. Kehopositiivisuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihminen voisi ottaa siitä tekosyyn itselleen jatkaa epäterveellistä elämää (en puhu pelkästä lihavuudesta vaan kaikesta ihmistä vahingoittavasta epäterveellisyydestä), vaan kehopositiivisuus ainakin minulle tarkoittaa sitä, että ihminen rakastaa omaa kehoaan sellaisena kuin se on ja antaa muidenkin rakastaa kehojansa. Kehopositiivisuus ei sulje pois laihduttamista terveydellisistä syistä tai mistä syistä nyt ihminen haluaakaan laihduttaa. Laihdutuksen pitää kuitenkin tapahtua rakkauden, ei inhon, kautta.

Viime vuosina sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa on puhuttu runsaasti myös kehopositiivisuudesta, mitä kohtaan Martinalla on ristiriitaiset ajatukset.

– Kehopositiivisuus on alun perin ollut hyvä juttu. Viesti siitä, että kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoaan on se sitten, millainen tahansa, on tärkeä. Kyllähän fakta kuitenkin on se, että lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja, Martina sanoo.

Ylipainoisia ihmisiä Martina kannustaa laihduttamaan myönteisen ajatusmaailman kautta.

– Ei laihdutusta tietenkään pidä tehdä sitä kautta, että inhoaa itseään ja omaa kehoaan. Ei tarvitse myöskään olla langanlaiha ja sixpack näkyvissä, mutta tietyt terveysnormit on hyvä olla olemassa.

Martina muistuttaa, että liikuntaakin tärkeämpää on noudattaa tasapainoista ruokavaliota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän